Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Wątek: Canon 7D+ 28 mm f/1.8

  1. #21
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    17-40L na gwarancji niewiele uzywane mozna wyrwać na aukcjach za 2k - stałka duzo mniej nie wyjdzie.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  2. #22
    Bywalec Awatar Fotograf1995
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    Poznań
    Posty
    210

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję!
    Fotoreporter

    "Nauczyłem się, że nie da się fotografować ludzi, jeśli się ich choć trochę nie kocha i nie potrafi się dostrzec [...] ich światów."

  3. #23

    Domyślnie

    bierz 28 1.8 i nie słuchaj "wujków dobra rada" o 17-40.

    -światło
    -ogniskowa między 35 a 50 na ff
    -inna filozofia fotografowania, stałki to inne myślenie, dużo bardziej rozwijające...

    mały rozmiar, na street, repo - dużo lepiej, nie będziesz zwracał uwagi

    o 70-200 na cropie - zapomnij, reportaż to nie ornitologia z całym szacunkiem (70-200, jako uzupełnienie do jakiegoś UWA albo 24-70 na ff już bardziej, nie jako jedyne szkło), jeżeli chcesz robić dobre zdjęcia, a nie "pstryki" w stylu "prezydent mojego miasta na uroczystościach z okazji XXX" to śmiało wal w tego 28 1.8. 7d świetna puszka, AF powala, kilka ciekawych funkcji, niezła matryca.

    17-40 dobre szkło ale na FF, na cropie ciemne, duża GO, nie jest już wcale szersze od kita, lepiej celować już w 17-55 canona albo budżetowo tamrona 17-50 jeżeli szukasz jakiegos szkła all-in-one

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Pod crop'a bardzo lubię 17-40L, całkiem fajny zakres w dobrym szkle. Sam obiektyw szybki i pancerny, tylko dosyć ciemny (wymaga lampy miejscami). Z powodzeniem nadaje się do landszaftu, reportażu i portretu.

    28/1,8 mam i lubię, ale nie leży mi zbytnio pod cropem. Może to kwestia uprzedzenia, bo ten sam zakres mam na pełnej klatce w 50L, a jednak rysunek z obu szkieł sporo się różni. Wolałbym tu chyba Canona 20/2,8 albo Sigmę 30/1,4.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  5. #25

    Domyślnie

    za poprzednikiem, śmieszą mnie komentarze dot. zastosowania 17-40L do reportażu, 28/1.8 to w sumie bardzo dobre szkło, od f/2 można spokojnie robić fajne zdjęcia, na cropie ma 45mm, więc całkiem spoko do repo i w ogóle do wszystkiego. Do tego, małe lekkie, dość dobrze wykonane, polecam, a na FF do już miód cud

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez molmat Zobacz posta
    -światło
    Tu nie da się zaprzeczyć, praca na przysłonach poniżej f/2 to czysta przyjemność
    Cytat Zamieszczone przez molmat Zobacz posta
    -inna filozofia fotografowania, stałki to inne myślenie, dużo bardziej rozwijające...
    Tu znowu się zgodzę, uczy trzymania odpowiedniego dystansu i przewidywania sytuacji. :-)
    Cytat Zamieszczone przez molmat Zobacz posta
    mały rozmiar, na street, repo - dużo lepiej, nie będziesz zwracał uwagi
    Tutaj się nie zgodzę. W zasadzie wszędzie jakiekolwiek lustro zwraca uwagę ludzi. Nie jest ważne, czy to 500D z kitem, czy 1D z eLkami, ciężko z takim sprzętem być dyskretnym. Pod tym względem różnica między np. Fuji X100, czy Samsungiem NX10 a lustrem pokroju 5D, czy 7D jest ogromna. Samo 28usm to małe szkło, ale sam korpus jest duży i niespecjalnie dyskretny :-)
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez thedoc Zobacz posta
    za poprzednikiem, śmieszą mnie komentarze dot. zastosowania 17-40L do reportażu
    Reportaże też da się robić na f/5,6 czy f/8 :-) I tak w reportażach chodzi o jakąś historię, ciąg zdarzeń, światło i ułożenie zdjęć w odpowiedniej kolejności, a sprzęt ma po prostu nie przeszkadzać - na dobrą sprawę można to robić i iPhonem
    Ostatnio edytowane przez _igi ; 04-02-2012 o 23:12 Powód: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  7. #27

    Domyślnie

    oczywiście że repo to historia ale jeżeli przyjmiemy, a wszyscy się zgodzą, że część owych historii dzieje się w trudnych warunkach oświetleniowych, tudzież nie wszystkie bądź też niewiele z historii dzieje się w południe słonecznego lata, to niewątpliwie jasne szkło jest lepsze niż ciemne

  8. #28
    Uzależniony Awatar Zbyszko666
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Śl.
    Posty
    970

    Domyślnie

    Owszem 17-40 jest fajnym szkłem jak najbardziej, ale w większości wypadków lampa konieczna do uzyskania odpowiedniej fotografii. W repo czasami się przyda ,a czasami będzie za ciemno (dlatego lampa)aczkolwiek jestem zdania, że 28 na poczatek na cropie jest jak najbardziej ok... ze względu na światło choćby. Kiedyś też wspominałem iż zrobiłem całą studniówkę z 17-40+lampa, i było bardzo przyzwoicie na puszce 400D
    Ostatnio edytowane przez Zbyszko666 ; 05-02-2012 o 01:08

  9. #29
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    144

    Domyślnie

    Jeśli nie będą to eventy to, tak jak mówią koledzy, bierz 28 i do roboty. :]
    5d2, 33, X100, 35 f/1.4, 85 f/1.8, 17-40 f/4

  10. #30
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rog Zobacz posta
    Jeśli nie będą to eventy to, tak jak mówią koledzy, bierz 28 i do roboty. :]
    Z naciskiem na drugą część :wink:

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •