17-40L na gwarancji niewiele uzywane mozna wyrwać na aukcjach za 2k - stałka duzo mniej nie wyjdzie.
17-40L na gwarancji niewiele uzywane mozna wyrwać na aukcjach za 2k - stałka duzo mniej nie wyjdzie.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Bardzo dziękuję!
Fotoreporter
"Nauczyłem się, że nie da się fotografować ludzi, jeśli się ich choć trochę nie kocha i nie potrafi się dostrzec [...] ich światów."
bierz 28 1.8 i nie słuchaj "wujków dobra rada" o 17-40.
-światło
-ogniskowa między 35 a 50 na ff
-inna filozofia fotografowania, stałki to inne myślenie, dużo bardziej rozwijające...
mały rozmiar, na street, repo - dużo lepiej, nie będziesz zwracał uwagi
o 70-200 na cropie - zapomnij, reportaż to nie ornitologia z całym szacunkiem (70-200, jako uzupełnienie do jakiegoś UWA albo 24-70 na ff już bardziej, nie jako jedyne szkło), jeżeli chcesz robić dobre zdjęcia, a nie "pstryki" w stylu "prezydent mojego miasta na uroczystościach z okazji XXX" to śmiało wal w tego 28 1.8. 7d świetna puszka, AF powala, kilka ciekawych funkcji, niezła matryca.
17-40 dobre szkło ale na FF, na cropie ciemne, duża GO, nie jest już wcale szersze od kita, lepiej celować już w 17-55 canona albo budżetowo tamrona 17-50 jeżeli szukasz jakiegos szkła all-in-one![]()
Pod crop'a bardzo lubię 17-40L, całkiem fajny zakres w dobrym szkle. Sam obiektyw szybki i pancerny, tylko dosyć ciemny (wymaga lampy miejscami). Z powodzeniem nadaje się do landszaftu, reportażu i portretu.
28/1,8 mam i lubię, ale nie leży mi zbytnio pod cropem. Może to kwestia uprzedzenia, bo ten sam zakres mam na pełnej klatce w 50L, a jednak rysunek z obu szkieł sporo się różni. Wolałbym tu chyba Canona 20/2,8 albo Sigmę 30/1,4.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
za poprzednikiem, śmieszą mnie komentarze dot. zastosowania 17-40L do reportażu, 28/1.8 to w sumie bardzo dobre szkło, od f/2 można spokojnie robić fajne zdjęcia, na cropie ma 45mm, więc całkiem spoko do repo i w ogóle do wszystkiego. Do tego, małe lekkie, dość dobrze wykonane, polecam, a na FF do już miód cud![]()
Tu nie da się zaprzeczyć, praca na przysłonach poniżej f/2 to czysta przyjemność
Tu znowu się zgodzę, uczy trzymania odpowiedniego dystansu i przewidywania sytuacji. :-)
Tutaj się nie zgodzę. W zasadzie wszędzie jakiekolwiek lustro zwraca uwagę ludzi. Nie jest ważne, czy to 500D z kitem, czy 1D z eLkami, ciężko z takim sprzętem być dyskretnym. Pod tym względem różnica między np. Fuji X100, czy Samsungiem NX10 a lustrem pokroju 5D, czy 7D jest ogromna. Samo 28usm to małe szkło, ale sam korpus jest duży i niespecjalnie dyskretny :-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Reportaże też da się robić na f/5,6 czy f/8 :-) I tak w reportażach chodzi o jakąś historię, ciąg zdarzeń, światło i ułożenie zdjęć w odpowiedniej kolejności, a sprzęt ma po prostu nie przeszkadzać - na dobrą sprawę można to robić i iPhonem![]()
Ostatnio edytowane przez _igi ; 04-02-2012 o 23:12 Powód: Automerged Doublepost
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
oczywiście że repo to historia ale jeżeli przyjmiemy, a wszyscy się zgodzą, że część owych historii dzieje się w trudnych warunkach oświetleniowych, tudzież nie wszystkie bądź też niewiele z historii dzieje się w południe słonecznego lata, to niewątpliwie jasne szkło jest lepsze niż ciemne![]()
Owszem 17-40 jest fajnym szkłem jak najbardziej, ale w większości wypadków lampa konieczna do uzyskania odpowiedniej fotografii. W repo czasami się przyda ,a czasami będzie za ciemno (dlatego lampa)aczkolwiek jestem zdania, że 28 na poczatek na cropie jest jak najbardziej ok... ze względu na światło choćby. Kiedyś też wspominałem iż zrobiłem całą studniówkę z 17-40+lampa, i było bardzo przyzwoicie na puszce 400D
Ostatnio edytowane przez Zbyszko666 ; 05-02-2012 o 01:08
Jeśli nie będą to eventy to, tak jak mówią koledzy, bierz 28 i do roboty. :]
5d2, 33, X100, 35 f/1.4, 85 f/1.8, 17-40 f/4