85mm 1.8 lub 100mm 2.0
85mm 1.8 lub 100mm 2.0
Ja dwa razy z widowni pstrykałem. Tair 135 na cropie. Wtedy stałem za blisko sceny i ochroniarze by widzieli. Cofnąłem się trochę w tłum i dołożyłem konwerter x2 - trzeba było skrócić czasy z czego wynika podbicie iso, a że ciemno było to na 3200 jechałem (20D więcej nie ma). Fotki z tego wyszły bardzo słabe. Drugi raz 70-210 na cropie, trochę lepiej ale też nie powala.
Pod sceną za to używam zwykle 85 na cropie i to jest w sam raz jak dla mnie, czasami troszę za dużo, czasami za mało. Zdjęcia nawet nawet.
Jak widać wszystko zależy od osobistych preferencji (biskup666 - 35, ja - 85) i rozmiaru sceny. U mnie to zwykle duże sceny i artysta ma się gdzie rozpędzić. Ogólnie odradzam robienie zdjęć z tłumu, bo tylko się człowiek umęczy, a rezultaty i tak są średnie. Ja to robiłem tylko po to, bo wcześniej nie miałem dostępu pod scenę, a byłem ciekaw jak to jest. Dlatego aarekk uważam, że jak chcesz się pobawić to śmiało, ale wydaje mi się, że nie będziesz zadowolony. Jak się idzie w tłum, to tańczyć, śpiewać, co kto lubi. Zdjęcia z pod sceny imho.![]()
Pisz do organizatorów z prośbą o akredytacje, zazwyczaj nie ma problemu, chyba, że przyjeżdża majkel dżekson.
Dobrze jest też mieć jakąś podkładkę, w stylu, że pracujesz dla jakiejś gazety/portalu - wtedy jest łatwiej. Independent czy DlaStudenta chętnie nawiązują współpracę - pisz do nich.
5D, 35, 50, 17-40, plecak analogów i potrzeba dokumentowania.
www.przemyslawmatlag.com
www.fb.com/przemyslawmatlagfotografia
Dzięki za konstruktywne i pożyteczne wypowiedzi!
Myślałem o 85/1.8 lub 100/2 ale nie chciałem sugerować odpowiedzi :-D Focenie na koncertach to chęć sprawdzenia się i ciekawość efektu (wciąż się uczę) więc nie mam presji na załatwianie akredytacji, bieganie pod samą scenę itp. Patrzę co można zrobić w zastanym położeniu. Ostatnio mi wyszło kilka fajnych kadrów, stąd zacząłem myśleć o dosprzętowieniu, ale najchętniej do 1500,- więc te stałki są w zasięgu.
A z trochę innej beczki. Z racji 40D robię na ISO800 bo średnio wychodzi mi potem odszumianie w PS. (Edycji muszę uczyć się jeszcze pilniej) Jak, lub w czym odszumiać zdjęcia z ISO3200 żeby były nadal ostre, pozbawione ziarna ale nie faktury? Jakieś sekretne porady?
Dwie najbardziej polecane wtyczki/aplikacje to noise ninja i neat image jeżeli się nie mylę. O noise ninja nie mogę się wypowiedzieć, nie używałem. Neat image daje nawet całkiem przyzwoite efekty, ale cudów nie ma się co spodziewać ;p
Ja polecam Dfine Nik Softu. Możesz z ich strony pobrać wersje próbną.
Wersja Academic nie jest droga coś około 300zł.
7D + BG-E7 + 17-85mm f/4-5.6 + 50mm f/1.2 + 135mm f/2 + Yashica GS/GTN
Trochę mojej amatorszczyzny: WWW.
Kup 85 f/1.8 albo 100 f/2.0 obydwa są bardzo dobre, nie ma sensu wydawać sporej kasy na 135L gdyż nie pokaże ona maxymalnych możliwości na matrycy APS-C. Na twoim miejscu celowałbym w 85mm lepszy af, strasznie ostry już od 1.8 łatwiej go dostać niż 100mm.
Canon 5D, C50/1.4, METZ 58
|600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|
A ja bym proponował wziąć na 3 imprezy zooma (nawet nie jasnego) i zrobić kadry takie jakie by się chciało mieć (jakość, szumy itp nieważne). Później w domu sprawdzić statystycznie jaka ogniskowa najczęściej daje ci to czego potrzebujesz jeśli chodzi o kadr. Co prawda 85 i 100 są podobne, ale może akurat się okaże, że 100 lub 135 to już za ciasno i wtedy masz gotową odpowiedź na swoje pytanie.
Tryton
--------------------------------------------------------------
5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS
Te dwa zacne lecz:Każde z wymienionych przez Ciebie szkieł pokazuje pazur na FF.
!35 L pokazuje jeszcze kły . Klasa wyżej.Ostrość ,czystość obrazu bez konkurencji w Canonie IMHO.