Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Jaka stałka do focenia koncertów z widowni, łatwa w przemyceniu, do APSC?

  1. #11

  2. #12

    Domyślnie

    Ja dwa razy z widowni pstrykałem. Tair 135 na cropie. Wtedy stałem za blisko sceny i ochroniarze by widzieli. Cofnąłem się trochę w tłum i dołożyłem konwerter x2 - trzeba było skrócić czasy z czego wynika podbicie iso, a że ciemno było to na 3200 jechałem (20D więcej nie ma). Fotki z tego wyszły bardzo słabe. Drugi raz 70-210 na cropie, trochę lepiej ale też nie powala.
    Pod sceną za to używam zwykle 85 na cropie i to jest w sam raz jak dla mnie, czasami troszę za dużo, czasami za mało. Zdjęcia nawet nawet.
    Jak widać wszystko zależy od osobistych preferencji (biskup666 - 35, ja - 85) i rozmiaru sceny. U mnie to zwykle duże sceny i artysta ma się gdzie rozpędzić. Ogólnie odradzam robienie zdjęć z tłumu, bo tylko się człowiek umęczy, a rezultaty i tak są średnie. Ja to robiłem tylko po to, bo wcześniej nie miałem dostępu pod scenę, a byłem ciekaw jak to jest. Dlatego aarekk uważam, że jak chcesz się pobawić to śmiało, ale wydaje mi się, że nie będziesz zadowolony. Jak się idzie w tłum, to tańczyć, śpiewać, co kto lubi. Zdjęcia z pod sceny imho.

  3. #13

    Domyślnie

    Pisz do organizatorów z prośbą o akredytacje, zazwyczaj nie ma problemu, chyba, że przyjeżdża majkel dżekson.
    Dobrze jest też mieć jakąś podkładkę, w stylu, że pracujesz dla jakiejś gazety/portalu - wtedy jest łatwiej. Independent czy DlaStudenta chętnie nawiązują współpracę - pisz do nich.
    5D, 35, 50, 17-40, plecak analogów i potrzeba dokumentowania.
    www.przemyslawmatlag.com
    www.fb.com/przemyslawmatlagfotografia

  4. #14

    Domyślnie

    Dzięki za konstruktywne i pożyteczne wypowiedzi!

    Myślałem o 85/1.8 lub 100/2 ale nie chciałem sugerować odpowiedzi :-D Focenie na koncertach to chęć sprawdzenia się i ciekawość efektu (wciąż się uczę) więc nie mam presji na załatwianie akredytacji, bieganie pod samą scenę itp. Patrzę co można zrobić w zastanym położeniu. Ostatnio mi wyszło kilka fajnych kadrów, stąd zacząłem myśleć o dosprzętowieniu, ale najchętniej do 1500,- więc te stałki są w zasięgu.

    A z trochę innej beczki. Z racji 40D robię na ISO800 bo średnio wychodzi mi potem odszumianie w PS. (Edycji muszę uczyć się jeszcze pilniej ) Jak, lub w czym odszumiać zdjęcia z ISO3200 żeby były nadal ostre, pozbawione ziarna ale nie faktury? Jakieś sekretne porady?

  5. #15

    Domyślnie

    Dwie najbardziej polecane wtyczki/aplikacje to noise ninja i neat image jeżeli się nie mylę. O noise ninja nie mogę się wypowiedzieć, nie używałem. Neat image daje nawet całkiem przyzwoite efekty, ale cudów nie ma się co spodziewać ;p

  6. #16
    Coś już napisał Awatar Licker
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    33
    Posty
    68

    Domyślnie

    Ja polecam Dfine Nik Softu. Możesz z ich strony pobrać wersje próbną.
    Wersja Academic nie jest droga coś około 300zł.
    7D + BG-E7 + 17-85mm f/4-5.6 + 50mm f/1.2 + 135mm f/2 + Yashica GS/GTN
    Trochę mojej amatorszczyzny: WWW.

  7. #17
    Coś już napisał Awatar drac
    Dołączył
    May 2011
    Miasto
    Bytów
    Posty
    61

    Domyślnie

    Kup 85 f/1.8 albo 100 f/2.0 obydwa są bardzo dobre, nie ma sensu wydawać sporej kasy na 135L gdyż nie pokaże ona maxymalnych możliwości na matrycy APS-C. Na twoim miejscu celowałbym w 85mm lepszy af, strasznie ostry już od 1.8 łatwiej go dostać niż 100mm.
    Canon 5D, C50/1.4, METZ 58

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez drac Zobacz posta
    Kup 85 f/1.8 albo 100 f/2.0 obydwa są bardzo dobre, nie ma sensu wydawać sporej kasy na 135L gdyż nie pokaże ona maxymalnych możliwości na matrycy APS-C. Na twoim miejscu celowałbym w 85mm lepszy af, strasznie ostry już od 1.8 łatwiej go dostać niż 100mm.
    Każde z wymienionych przez Ciebie szkieł pokazuje pazur na FF. Jednak 135L jest o tyle dobre, że daje całkiem niezły zoomik z dobrym światłem.

    Jeśli chodzi o 85/1.8, to z tą ostrością, to wcale nie tak różowo. Zdarzają się przypadku - bardzo rzadko, ale jednak.
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  9. #19
    Uzależniony Awatar tryton
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    557

    Domyślnie

    A ja bym proponował wziąć na 3 imprezy zooma (nawet nie jasnego) i zrobić kadry takie jakie by się chciało mieć (jakość, szumy itp nieważne). Później w domu sprawdzić statystycznie jaka ogniskowa najczęściej daje ci to czego potrzebujesz jeśli chodzi o kadr. Co prawda 85 i 100 są podobne, ale może akurat się okaże, że 100 lub 135 to już za ciasno i wtedy masz gotową odpowiedź na swoje pytanie.
    Tryton
    --------------------------------------------------------------
    5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Każde z wymienionych przez Ciebie szkieł pokazuje pazur na FF.
    Te dwa zacne lecz:
    !35 L pokazuje jeszcze kły . Klasa wyżej.Ostrość ,czystość obrazu bez konkurencji w Canonie IMHO.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •