Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Zdjecia "Z lotu ptaka"

  1. #1

    Domyślnie Zdjecia "Z lotu ptaka"

    Witam,

    Szykuje mi sie taki projekt jak w tytule, ale kompletnie nie mam rozeznania. Pierwsze o czym pomyslalem to lokalny areoklub, ...lub moze jakas firma prywatna? Czy ktos z kolezenstwa ma moze jakies doswiadczenie w tym temacie?
    Bede bardzo wdzieczny za podzielenie sie swoimi wiadomosciami, tutaj lub na PM.

    Peace,

    Jerzy

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    48
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    Aerokluby zazwyczaj wypożyczają samolot z pilotem w celach komercyjnych. Najlepiej się fotografuje z Wilgi ze zdjętymi drzwiami (tylko dla ludzi bez lęku przestrzeni ). Koszt godziny lotu jeszcze dwa lata temu oscylował w granicach 900 zł netto, teraz zapewne drożej.
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  3. #3
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    Witaj.
    Ja się trochę tym zajmuję , często latam i zdaża mi się w czasie niektórych lotów robić zdjęcia które ida na potrzebny różnych albumów i publikacji na temat mojego regionu.
    Co do organizacji i przygotowania , najlepiej szukać w aeroklubie doświadczonego pilota ,warto zaplanować na mapie trasę ,obgadac z pilotem czego oczekujemy.
    Nie wiem jakie samoloty będą dostępne w aeroklubie do którego pójdziesz to załatwić ja najczęściej robię z cessny 172.
    Wracając do planowania ważna jest pogoda , przejrzystość powietrza jest priorytetem,następnie światło ciężko trafić w idealne warunki czasem trzeba czekać bo a to podstawa chmur jest nisko a to mocny wiatr w lato kominy powietrzne które dają o sobie znać itd.
    Gdy już trafisz na pogodę to skompletuj sprzęt , ja mam zawsze 2 body na jednym 17-40 na drugim 70-200 i to idealnie pokrywa potrzebne zakresy ,warto mieć ze sobą jakiś polarek .
    Nie używaj osłon PS bo po otwarciu drzwi czy okna napór powietrza daje o sobie znać i to mocno ,dlatego warto pamiętać o asekuracji aparatu żeby przypadkiem nie znalazł się poza samolotem

    Pamiętaj o ciepły ubraniu bo przy dłuższym locie można się załatwić na cacy jak cię przewieje
    ...i woreczku do kieszeni gdyby nagle okazało się ze coś ci podchodzi do gardła
    Nie wiem czy latales już takim małym samolotem ale z doświadczenia z pracy i z życia wiem ze czasem lubi rzucać i osoby niezwyczajne czasem nie znoszą tego dobrze

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez Bartek_902 ; 12-01-2012 o 21:59
    EOS + L i kupa gratów ...

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Gdy już trafisz na pogodę to skompletuj sprzęt , ja mam zawsze 2 body na jednym 17-40 na drugim 70-200 i to idealnie pokrywa potrzebne zakresy ,warto mieć ze sobą jakiś polarek .
    Body ok.Rozumiem :smile: ,powiedz proszę jakie? FF czy crop?

  5. #5
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    ,powiedz proszę jakie? FF czy crop?
    i to i to , a dokładniej 7d i 5dmkII
    EOS + L i kupa gratów ...

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Dzięki.Kiedyś robiłem FF z Pipera Warior bodajże,miałem tylko 50-kę :smile: .
    I tak jakby mi czegoś brakowało .

  7. #7
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    Mi te szkła wystarczają i sprawdzają się idelanie , przy wysokościach rzędu 400-900ft niczego nie brakuje
    co do puszek , dobrze jest mieć 2 bo przepinanie szkieł w czasie lotu nie jest wygodne ... chociaż jak nie mamy wyjścia to trzeba sobie radzić , ale tak naprawdę to strata czasu i kadrów.

    I jeszcze jedno , ważne jest dobre dogadanie się z pilotem , tak jak mówiłem mapa i dokładne omówienie co nas interesuje , ile ma być podejść nad danym obiekcie itd , pilot musi wiedzieć że tobie zalezy na dobrych zdjęciach i optymalnych warunkach , bo o zdjęcia tu chodzi a nie o lot dla rozrywki , tym bardziej że to kosztuje i czasem nie można pozwolić sobie na powtórki
    EOS + L i kupa gratów ...

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    25

    Domyślnie

    można tez na paralotni w tandemie, ja bynajmiej tak fociłem. a jak masz sprzęt i potrafisz to solo.tu masz kolegę który tak fotografuje.http://www.szerokikadr.pl/fotograf_m...wel_mlodkowski

  9. #9
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    Właśnie miałem wspomnieć o paralotni albo motolotni , raz miałem okazje robic zdjecia z motolotni właśnie i jest to najlepsza opcja przy dobrych warunkach , a dlaczego? bo nie otacza nas żadna kabina , widzimy wszystko z każdej strony .

    No i jest to też tańsze.
    EOS + L i kupa gratów ...

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    W styczniu to ja droższe bym wybrał

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •