Chmmm - swoja droga lubie takie analizy..Zadalem zagwostke na Fred Miranda -zobaczymy co oni powiedzą
![]()
Chmmm - swoja droga lubie takie analizy..Zadalem zagwostke na Fred Miranda -zobaczymy co oni powiedzą
![]()
Cieszę się, że dostarczyłem zajęciaZamieszczone przez iczek
Żeby jeszcze utrudnić... W jakiej odległości od tła powinien się znajdować model? Wiem, że rozmycie zależy przede wszystkim od przysłony, ale tak na oko - jakieś dwa metry najpewniej, żeby nie było specjalnego "ścisku". Jak myśli szanowne gremium?
Propi, przejrzyj wspminany wczesniej watek o samorobkach, blendy ze styropianu beda ok, ale jesli oblozysz je folia aluminiowa lub aluminiowymi kocami (w aptece je mozna dostac) to beda jeszcze lepsze![]()
Iczek, z niecierpliwoscia czekam na analize Pro's![]()
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.
ok to ja cos wrzuce, z gory przepraszam za jakosc skanu, zalany byl raz kawa i strasznie mala rozdzielczosc...
wiec od lewej gory mamy, oswietlenie:
1. Boczne
2. Przednie
3. Dolne
4. Gorne
niestety niemam przedniogornobocznego, wtedy moglibysmy porownac z panem rezyserem, ale na drugim zdjeciu tlo chyba yglada podobnie, modelka byla 2 m od tla, tlo w kolorze szarej karty kodakawszystko robione za pomoca jednej lampy zarowej, zdjecia sa plaskie zadnej plastycznosci...
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.
Sugerujesz, że moje zdjęcia będą nieplastyczne, czy raczej, że zdjecia z użyciem tylko jednej lampy będą nieplastyczne, a z dwoma już będą znośne?Zamieszczone przez thorin
![]()
Nic nie sugeruje Propi, krytykuje swoje niedopatrzenie bo moglem cyknac jeszcze jedna fotka z oswietleniem przedniogornobocznym, bo takie zastosowaneo przy panu rezyserze (slonce ma podobna pozycje dlatego to oswietlenie jest naturalne) tutaj masz tylko przyklad 4 "efektowych" oswietlen, zeby unaocznic jak sie cienie rozkladaja
EDIT:
moze jedna lampa tez by dala rade, ale gdybym zrobil z przedniogornobocznym wtedy bym wiedzial... pozdro
EDIT 2:
przed chwila zerknalem na forum i ktos podawal takiego linka
http://www.morguefile.com/archive/cl...m.php?lesson=7
Ostatnio edytowane przez thorin ; 17-01-2006 o 19:46
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.
Zatem tak.
Lampy od dołu być nie może --> nie ma takich cieni.
Moim zdaniem jest to jedna lampa ustawiona w pozycji lampy 2 z mega rysuinku thorina.
Co do blendy. Jak styropian obłożymy czymś srebrnym,to będzie nam perfidnie odbijał światło (jak to srebrne rzeczy) a nie mięciutko jak biały styropian.
Aha.
I lampa nie musi stać wcale blisko.Można ją oddalić zachowując kąt nachylenia względem twarzy.
![]()
Adamek - w pełni się z Tobą zgadzam że użyto tutaj tylko jednej lampy z softboxem. Lampa umieszczona po prawej stronie pod kątem ok. 45 stopi od osi aparat-model i ok. 45 stopni od góry tak aby dobrze oświetlić włosy.Zamieszczone przez adamek
Zdjęcie za małe aby dokładnie ocenić rozmiary i odległość softboxa ale stawiał bym na około 60x60cm w odległości ~2m.
Absolutnie nie widze tutaj śladów użycia żadnej blendy - ani w oczach ani na twarzy.
Pozdrawiam
Z Wami zgadza sie tez niejaki Lance Lee, ktory w dosc prosty i przystepny sposob to wyjasnia, aczkolwiek sugeruje drugie zrodla na tło.
There are two seperate lighting areas, the subject and the background.
On the subject there is one light to camera right about 35-40 degrees, with a good sized modifier, if I had to guess I would say a 2x3 ft softbox quite close to the subject, and no fill light or reflector. See how dark the shadow side is? That indicates no fill. His hand is only maybe 6 inches closer to the main light, but it is much brighter, that means the main light is close and inverse square comes into play. No hair/separation light.
The background, who knows. It all depends on what the material is. That could be a white wall that is 2.5 stops underexposed, it could be grey paper that matches the exposure, it could be a black wall that is 3 stops overexposed(not likely, but I'm just exploring the possiblities). Most likely grey paper with a light on either side bounced into umbrellas. The thing with backgrounds is, you decide how you want it to look then you make it look that way.
Propi, podpatrywalem, nie widzialem jakiej to sa mocy zarowki ale 150 w chyba labe beda... to znaczy jasne ze mozesz poprobowac ale tamte chyba mocniejsze byly, duzo wiecej swiatla dawaly, ja wiem 300w moze 500w, mleczne byly i duzo wieksze jak zwykle zarowki, wiec albo jakis dobrze zaopatrzony sklep z oswietleniem i lampami sie klania, albo dobra hurtownia, mozesz poprobowac z zarowkami 150w ale niewiem jaki bedzie efekt (chyba ze blisko obiektuw bedziesz trzymal)
pozdrawiam
krzysiek
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.