postaw modela przy oknie i poekperymentuj z różnymi materiałami robiącymi za zmiękczacze...![]()
postaw modela przy oknie i poekperymentuj z różnymi materiałami robiącymi za zmiękczacze...![]()
Wow... dzięki za burzliwą dyskusję i masę pomysłów... teraz czas na pytanie amatora
Z tego co czytam, sugerujecie głównie zakup zewnętrznej lampy błyskowej i dyfuzora (softboxa). Czy zamiast błyskać lampą, nie mógłbym po prostu znaleźć mocnej żarówki na zwykły gwint (możliwie najmocniejszą, 150W?) i przyczepić do niej parasolki rozpraszającej? Żarówka paliłaby się cały czas, bez potrzeby synchronizacji z aparatem, a ja miałbym spokój z oczekiwaniem na naładowanie się lampy... Przeszedłby taki pomysł, czy zwykłe żarówki, rzędu np. 100-150 W są za słabe i wymagany byłby halogen?
I jeszcze jedno pytanie - czy tło w tym zdjęciu jest w jakikolwiek sposób doświetlone?
Jezeli zarowki, to ona napewno nie beda mialy takiej mocy i plastycznosci jak softbox, zajrzyj na www.funsports.pl, co do zwyklych zarowek, to sadze ze dadza one rade ale najlepiej zeby byly mleczne i ustawic plan dwiema zarowkami, dopelniajacym i modelujacym swiatlem. Kombinacji na rynku jest multum, halogeny ze statywami, zarowki blyskowe z fotocela... Zestaw z zarowka blyskowa, parasolka i statywem, juz mozna za okolo 200 zl na allegro znalezc, polecam wiec przejrzec allegro i funsports... aha i jeszcze jedno, jesli jednak zdecydujesz sie na zwykle zarowki, to zapomnij o kolorowych zdjeciachpozdro
EDIT:
na moje oko zadnego dodatkowego doswietlenia, softbox blysnal i dostatecznie oswietlil tlo
Ostatnio edytowane przez thorin ; 17-01-2006 o 13:48
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.
Czy to winny być dwie żarówki o równej mocy? Jak miałbym je rozstawić?Zamieszczone przez thorin
Oczywiście, sesja ma być czarnobiała, kolor mnie nie interesujeZamieszczone przez thorin
P.S. Z czego (poza kalką drukarską) można zrobić softbox do takich żarówek?
Moim zdaniem na modela faktycznie lampa +softbox który przepalił postać z prawej jednakże jakieś swiatło musiało być w tym pomieszczeniu lub doświetlono tło inną lampą. Softbox główny na postać nie doświetlił by tak tła.
No ale to tylko moje zdanie.
Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl
Zamieszczone przez Propi
cos takiego, tylko ze lampa jeden powinna byc blizej modela a lampa numer dwa troche dalej nie z to narysowalem, przydalby sie badzo swiatlomierz, najlepiej zeby roznic pomiaru na sfery obu lamp nie byla wieksza jak 2 dzialki przyslony dodatkowo lampa nr. 1 na wysokosci oczu modela lampa numer dwa na wysokosci 1,70 m moze nawet 1,90 a zarowka skierowana w twarz modela (lepsza jak parasolki bylby po prostu klosze ) dobrze by bylo gdyby imaly rowna moc, jezeli jedna bedzie swiecila zbyt mocno to ja po prostu odsuniesz ...
IMHO dobry bylby jakis bialy material, na allegro sprzedaja namioty bezcieniowe, taki bylby idealny, jedna uwaga te zarowki naprawde grzeja, z tym tez sie trzeba liczyc i dawac im odpoczacZamieszczone przez Propi
![]()
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.
Dzięki za profesjonalny rysunek - wszystko się zgadza, może poza tym 1ds...
Powstaje tylko jedno pytanie - czy "zwykłe" mleczne żarówki (więcej niż 150W raczej nie idzie dostać) wystarczą, czy powinny to być raczej halogeny budowlane?
Zamieszczone przez Propi
zrobie edit do tego posta i jutro Ci dam odpowiedz, bo sie dopytam jeszcze ok ?
BTW, dzieki, zawsze wiedzialem ze drzemie we mnie podskorna rzeka talentow![]()
![]()
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.
Thorin - co ma dac lampa nr 1...?Zamieszczone przez thorin