Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: Jasnosc obiektywu??

  1. #11
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Nie wprowadzaj czytających w błąd takimi nieścisłymi sformułowaniami. To jest w kategorii "dla początkujących". 6,25mm ma źrenica wejściowa a nie otwór przesłony.
    OK. a czym to sie w takim razie rozni?
    www albo tez flickr

  2. #12

    Domyślnie

    Nie wiem jak to dokladnie jest z tym swiatlem, ale powiem tak.
    Robiac fotki na M o takich samych nastawieniach czasu i przeslony dla obiektywu kitowego i 50mm f/1.8, powiedzmy: czas 1/60 i przeslona 3,5, te z 50mm byly jasniejsze.

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    OK. a czym to sie w takim razie rozni?
    Źrenica wejściowa to jest, łopatologicznie tłumacząc, obraz otworu przesłony widziany przez przednią soczewkę. Z racji tego, że soczewki przed przesłoną mogą obraz przesłony powiększać lub pomniejszać, źrenica wejściowa różni się od średnicy przesłony.

    Weź obiektyw (kita na przykład), zdejmij dekle, popatrz od przodu pod światło i pokręć zoomem. Sama przesłona nie zmienia swej średnicy, a jej obraz wyraźnie zmienia swoje wymiary przy zoomowaniu.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  4. #14
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Weź obiektyw (kita na przykład), zdejmij dekle, popatrz od przodu pod światło i pokręć zoomem. Sama przesłona nie zmienia swej średnicy, a jej obraz wyraźnie zmienia swoje wymiary przy zoomowaniu.
    kita nie mam, ale na innym szkle poogladam. dzieki wielkie za wyjasnienie!
    www albo tez flickr

  5. #15
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    ma znaczenie o tyle, ze jasniejsze szklo ma latwiej z lapaniem ostrosci w slabych warunkach oswietleniowych
    A jaki znasz przyklad lapania AF widoczkow przy slabym swietle ?

    Pije do tego:
    "czyli jak ktos robi glownie widoczki przy 8-13f to wsumie jasnosc obiektywu nie ma wiekszego znaczenia ??"

  6. #16
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    A jaki znasz przyklad lapania AF widoczkow przy slabym swietle ?

    Pije do tego:
    "czyli jak ktos robi glownie widoczki przy 8-13f to wsumie jasnosc obiektywu nie ma wiekszego znaczenia ??"
    mnie sie zdarza robic przed wschodem slonca (wlasciwie w nocy) i poniewaz Sigma 18-125 ma jasnosc jaka ma, musze w takich sytuacjach posilkowac sie blyskiem pomocniczym, lub (czesciej) ostrzeniem recznym hiperfokalnym. choc fakt, ze z premedytacja czasem uzywam tez polara, co nie pomaga. przyklady ponizej:



    po prawdzie, to wiekszego znaczenia tez to nie ma. ta 1 dzialka roznicy i tak tutaj cudu nie zdziala
    www albo tez flickr

  7. #17
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    przyklady ponizej
    A cos ci uniemozliwialo zlapanie ostrosci recznie w tych przykladach, sytuacjach?

    po prawdzie, to wiekszego znaczenia tez to nie ma. ta 1 dzialka roznicy i tak tutaj cudu nie zdziala
    No wlasnie... chcialem zauwazyc ze i tak na tyle ciemno ze prawie kazdy AF by mial problemy bez wspomagania z lampy .

  8. #18
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    A cos ci uniemozliwialo zlapanie ostrosci recznie w tych przykladach, sytuacjach?
    to, ze nic nie bylo widac
    szklo f/4 + polar + w sumie nocna pora + celownik z cropem = nie masz szans, zeby na oko wyostrzyc i miec pewnosc, ze jest dobrze. ostrzenie hiperfokalne daje duzo wieksza gwarancje sukcesu


    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    No wlasnie... chcialem zauwazyc ze i tak na tyle ciemno ze prawie kazdy AF by mial problemy bez wspomagania z lampy .
    dokladnie. dlatego w przypadku krajobrazu ten argument traci na znaczeniu.
    www albo tez flickr

  9. #19
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    to, ze nic nie bylo widac
    szklo f/4 + polar + w sumie nocna pora + celownik z cropem = nie masz szans, zeby na oko wyostrzyc i miec pewnosc, ze jest dobrze. ostrzenie hiperfokalne daje duzo wieksza gwarancje sukcesu

    Czytasz mi w myslach ... w takich warunkach jakby AF nie lapal to ostrzylbym recznie z ustawieniem by jak najwiecej w GO wlazlo... co nie zmienia faktu ze raczej zawsze mam przy sobie lampe i lubie korzystac ze wspomagania AF 8)

  10. #20
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    41
    Posty
    90

    Domyślnie

    a powiedzcie co to jest to ostrzenie hiperfokalne ;-/
    chodzi o taki ostrzenie na czuja ?? czy jak :P
    EOS 300D + kit :-))

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •