Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 60

Wątek: Nowy Metz 58 AF-2 czy używana canon 580 EX ll ??

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yrats Zobacz posta
    Zaintrygowało mnie to co napisałeś. Czy możesz rozwinąć temat?
    Oświetlenie to podstawa fotografi i raczej temat na resztę życia niż jednego posta. Generalnie chodzi mi o to że 580EXII ma mnóstwo pożytecznych opcji i moc pozwalającą na dość swobodne posługiwanie się światłem odbitym.

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Kielce
    Posty
    1 290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nozanu Zobacz posta
    Oświetlenie to podstawa fotografi i raczej temat na resztę życia niż jednego posta. Generalnie chodzi mi o to że 580EXII ma mnóstwo pożytecznych opcji i moc pozwalającą na dość swobodne posługiwanie się światłem odbitym.
    A jakie to opcje ma 580ExII, których nie ma metz?
    Moc jest ta sama.

  3. #13

    Domyślnie

    Miałem ten sam dylemat - Metz czy EX580 II. Ponieważ lampa ma być używana na dłuższy czas, tylko nowa sztuka wchodziła w grę. Ze względu na cenę i drugi palnik wybór padł na Metz. Póki co nie wyobrażam sobie innej lampy. Po zapodaniu Lightsphere z oświetleniem dzieją się cuda (w pozytywnym sensie) - nie przypuszczałem nawet, że można zrobić zdjęcia z lampą które tylko w EXIF pokazują że był "flesz".

  4. #14
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2011
    Miasto
    Gorzyce/śląskie
    Wiek
    65
    Posty
    146

    Domyślnie

    Kolega Nozanu pisze:
    Oświetlenie to podstawa fotografi - to nie jest odkrywcze stwierdzenie

    i raczej temat na resztę życia niż jednego posta.- ja akurat mierzę w te stronę i nie mówię o jednym poście

    Generalnie chodzi mi o to że 580EXII ma mnóstwo pożytecznych opcji i moc pozwalającą na dość swobodne posługiwanie się światłem odbitym.
    - tego nie neguję

    Nie rozwiałeś jednak mojej ciekawości w kwestii mocnego stwierdzenia: Drugi palnik tak na prawdę to do niczego nie jest potrzebny. O wiele lepszy efekt uzyskasz używając w 580EXII wbudowanej karteczki czy np. mydelniczki skierowanej w sufit.

    Dlaczego zastosowanie cytowanej lampy (mniejsza o typ i markę) i użycie jej tak jak piszesz da lepszy efekt niż zastosowanie innej o porównywalnej energii i konfiguracji modyfikatorów, a na dodatek dysponującej dodatkowym palnikiem (drugim źródłem światła)???
    Może po prostu nie rozumiem i dlatego poprosiłem o wyjaśnienie.
    Ostatnio edytowane przez yrats ; 09-01-2012 o 08:41

  5. #15
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Też mię to ciekawi .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #16
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    577

    Domyślnie

    To była odpowiedź na pytanie autora wątku o drugi palnik. Taka odpowiedź "gotowiec" jak dla początkującego.

    Jeśli chcecie z tym polemizować to może podajcie przykład sensownego zastosowania tego palnika i zapotrzebowania na jego podstawowe efekty tj:czerwone oczy,brzydkie cienie pod brodą, spłaszczenie planu i duże kontrasty. Każdy inny sposób odbicia światła da lepszy efekt i mniej wad wniesie do kadru.Wynika to z mojego doświadczenia i nie chciałem gadać po próżnicy jeśli ktoś przy pomocy gadżetu próbuje ominąć problem.

    Myślenie że więcej znaczy lepiej jest błędne bo zapomina się o podstawowej właściwości Lampy tj.Niezawodność. I znowu z doświadczenia powiem w formie "gotowca" -tylko orginalna systemowa lampa jest niezawodna.

    Zamienniki często nie chcą współpracowć ze sobą.Lampa np.Sigmy na 40D nie widzi zuma Tamrona ale na 450D już działa. Podobnie z przepałami na 5D, nigdy nie możemy być pewni jak zmiana konfiguracji sprzętu wpłynie na pracę nieorginalnej lampy. Pewnym wysiłkiem i zaangażowaniem można to ogarnąć i z tym żyć ale robić zdjęcia jest już trudniej i pytanie czy to się opłaca?

    Mam kilka zamienników i "ruskich" do zabawy w studio (dwie samodzielnie kiedyś tam zbudowane) ale na poważnie traktuję tylko orginalne

  7. #17
    Bywalec Awatar Hom_er
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Kraków
    Posty
    191

    Domyślnie

    nie używałem Metza (niestety) za to 580 owszem
    i o tej lampce powiem, że jest szybka i niezawodna - ale nie zawsze daje powtarzalne efekty.

    Cytat Zamieszczone przez Nozanu Zobacz posta
    Mam kilka zamienników i "ruskich" do zabawy w studio (dwie samodzielnie kiedyś tam zbudowane) ale na poważnie traktuję tylko orginalne
    wydaje mi się, że Twoje wywody będące doświadczeniem z "ruskimi" lampami i samoróbkami mają się nijak do Metza - który jest/był klasą samą w sobie.

    Natomiast wybitnie mieszasz ludziom w głowach swoimi "gotowcami na szybko" - zamiast udzielać rad - dywagujesz mieszając badziewie z Metzem.
    Fiu fiu

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    370

    Domyślnie

    nowy metz drugi palnik jest świetny
    W fotografii najważniejszy jest pomysł, dobre światło i jeszcze raz pieniądze.

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar xxkomarxx
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Rzeszów, Tarnobrzeg, Sandomierz
    Wiek
    41
    Posty
    1 456

    Domyślnie

    Tak to czytam i widzę, że jak zwykle dyskusja zmierza w ciemny las. Jak w większości przypadków zresztą.
    Masz możliwość kupić nowego metza lub używanego Canona.
    Sprawa dla mnie jest prosta. Nie mam ciśnienia na Canona, a co nowe to nowe. Więc albo dołożyć trochę do nowej 580 albo kupić Metza.

    Więc nie słuchaj gdybania osób które często nie miały tego w rękach tylko po prostu kup sobie lampę która będzie sprawna i posłuży Ci przez długi czas.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Nozanu Zobacz posta
    To była odpowiedź na pytanie autora wątku o drugi palnik. Taka odpowiedź "gotowiec" jak dla początkującego.

    Jeśli chcecie z tym polemizować to może podajcie przykład sensownego zastosowania tego palnika i zapotrzebowania na jego podstawowe efekty tj:czerwone oczy,brzydkie cienie pod brodą, spłaszczenie planu i duże kontrasty. Każdy inny sposób odbicia światła da lepszy efekt i mniej wad wniesie do kadru.Wynika to z mojego doświadczenia i nie chciałem gadać po próżnicy jeśli ktoś przy pomocy gadżetu próbuje ominąć problem.

    Myślenie że więcej znaczy lepiej jest błędne bo zapomina się o podstawowej właściwości Lampy tj.Niezawodność. I znowu z doświadczenia powiem w formie "gotowca" -tylko orginalna systemowa lampa jest niezawodna.

    Zamienniki często nie chcą współpracowć ze sobą.Lampa np.Sigmy na 40D nie widzi zuma Tamrona ale na 450D już działa. Podobnie z przepałami na 5D, nigdy nie możemy być pewni jak zmiana konfiguracji sprzętu wpłynie na pracę nieorginalnej lampy. Pewnym wysiłkiem i zaangażowaniem można to ogarnąć i z tym żyć ale robić zdjęcia jest już trudniej i pytanie czy to się opłaca?

    Mam kilka zamienników i "ruskich" do zabawy w studio (dwie samodzielnie kiedyś tam zbudowane) ale na poważnie traktuję tylko orginalne
    Tak się boisz tych zamienników i tylko oryginalne są najlepsze.
    Brnąc tą drogą to obiektywy serii L powinny być najlepsze i bez wad. Niestety tak nie jest.
    Ostatnio edytowane przez xxkomarxx ; 10-01-2012 o 20:29 Powód: Automerged Doublepost

  10. #20
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2011
    Miasto
    Gorzyce/śląskie
    Wiek
    65
    Posty
    146

    Domyślnie

    Ze swej strony dziękuję za wyjaśnienie moich wątpliwości.

    To była odpowiedź na pytanie autora wątku o drugi palnik. Taka odpowiedź "gotowiec" jak dla początkującego.

    Rozumiem, że początkującego można zbyć gotowcem, a on ma powtarzać złote myśli.

    Jeśli chcecie z tym polemizować to może podajcie przykład sensownego zastosowania tego palnika i zapotrzebowania na jego podstawowe efekty tj:czerwone oczy,brzydkie cienie pod brodą, spłaszczenie planu i duże kontrasty. Każdy inny sposób odbicia światła da lepszy efekt i mniej wad wniesie do kadru.Wynika to z mojego doświadczenia i nie chciałem gadać po próżnicy jeśli ktoś przy pomocy gadżetu próbuje ominąć problem.

    Przyznaję ze wstydem, że całe lata byłem oszukiwany przez moją dwupalnikową lampę.
    Przestałem ją w tym momencie lubić. Szuja udawała tylko, że dobrze świeci.

    Myślenie że więcej znaczy lepiej jest błędne bo zapomina się o podstawowej właściwości Lampy tj.Niezawodność. I znowu z doświadczenia powiem w formie "gotowca" -tylko orginalna systemowa lampa jest niezawodna.

    Przyjąłem do wiadomości, że wszystkie nieoryginalne lampy (cokolwiek to znaczy) są zawodne.
    Człowiek uczy się całe życie.
    Ostatnio edytowane przez yrats ; 10-01-2012 o 23:55

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •