Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Wątek: Kolorystyka zdjęć znanych reporterów.

  1. #21

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ambro Zobacz posta
    dobry kontrast samych szkieł.
    To szkła mają coś do kontrastu

    Mnie się wydawało, że szkło (powiedzmy obiektyw) rysuje ostro, albo miękko, ale żeby od szkła zależał kontrast, to tego jeszcze nie słyszałem.

  2. #22
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz_K Zobacz posta
    To szkła mają coś do kontrastu

    Mnie się wydawało, że szkło (powiedzmy obiektyw) rysuje ostro, albo miękko, ale żeby od szkła zależał kontrast, to tego jeszcze nie słyszałem.

    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=16282

    https://nikoneurope-pl.custhelp.com/...zysta%E4%87%3F

    i inne w googlach.

    że zacytuje: "...
    Wykres MTF obrazuje kontrast obiektywu od jego środka do brzegów w porównaniu z obiektywem idealnym, który przenosiłby 100% wpadającego światła. ...
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 18-01-2012 o 19:33

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #23
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    65

    Domyślnie

    Na kontrast obiektywu ma wpływ bardzo wiele czynników związanych z jego budowa jak:

    - aberracje własne obiektywu np. chromatyczna, sferyczna itd (Światło nie trafia tam gdzie powinno przez co zmniejsza się kontrast).
    - powłoki antyodblaskowe, na ten temat więcej tutaj:
    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=5997
    http://www.optyczne.pl/98.1-artyku%C...estowaniu.html
    - wyczernienie elementów wewnętrznych
    - osłona przeciwsłoneczna
    itd.

  4. #24

    Domyślnie

    Rzeczywiście, dziękuję za link, mam wrażenie, że to specyfika języka polskiego, w którym po prostu zabrakło odpowiedniego słowa. Bo to, o czym mówicie, to nie jest kontrast. Aberracje, ograniczenie rozdzielczości im dalej od centrum, odblaski wewnętrzne, czy zewnętrzne (ta osłona, filtry) oczywiście wpływają na jakość zdjęcia, ale podciąganie tego pod słowo kontrast, dla mnie jest po prostu nadużyciem. Kontrastem zawsze określano rozkład poszczególnych półtonów, zdjęcie kontrastowe, to takie, na którym tych półtonów jest mniej, niż na zdjęciu pozbawionym kontrastu. A na to obiektyw wpływu nie ma. Jeśli obiektyw ma aberracje, to zdjęcie będzie zaopatrzone w kolorowe obwódki, ale półtonów nie będzie mniej. Jeśli następują odblaski, to również nie zmieni ilości półtonów na zdjęciu, ale wprowadzi po prostu dodatkowe prześwietlenia, czy artefakty. W takich sytuacjach zdjęcie nie będzie mniej kontrastowe, ale po prostu zepsute przez światło, które wprowadzone na matrycę, po prostu zostało zarejestrowane w miejscu, w którym nie powinno go być. To wada obiektywu, polegająca na wewnętrznych odbiciach, a nie jego "brak kontrastowości".

    Bo przecież taki obiektyw, użyty z odpowiednim oświetleniem (z tyłu) da całkowicie poprawne zdjęcia. Czy oznacza to, że obiektyw raz kontrastowy jest, a raz nie?

    A o smarowaniu obiektywu nie wspomnę. To się zawsze nazywało, że obiektyw jest miękko, albo ostro rysujący. Po co wprowadzać mylące słowo kontrast?

    Przy okazji - kontrast lokalny - żeby zwiększyć wyrazistość zdjęcia, na krawędziach zmniejsza się ilość półtonów, jaśniejsze krawędzie się rozjaśnia, a ciemniejsze przyciemnia. I tu mamy konkretne zmniejszenie ilości półtonów, a więc wzrost kontrastu. Na to również obiektyw wpływu nie ma, możemy to uzyskać tylko programowo.

  5. #25
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Przy okazji - kontrast lokalny - żeby zwiększyć wyrazistość zdjęcia, na krawędziach zmniejsza się ilość półtonów, jaśniejsze krawędzie się rozjaśnia, a ciemniejsze przyciemnia. I tu mamy konkretne zmniejszenie ilości półtonów, a więc wzrost kontrastu. Na to również obiektyw wpływu nie ma, możemy to uzyskać tylko programowo.
    Nie.Obiektyw ze względu na swoją budowę,rodzaj szkła soczewek,warstw przeciwodblaskowych posiada specyficzną dla siebie zdolność tworzenia obrazu .Jeden ma taką drugi inną.Ta sama scena zrobiona 85/1,8 da inny obraz niż 85/1,2L.Aczkolwiek oba obiektywy są zacne to szkło soczewek w nich inne.

  6. #26
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    28

    Domyślnie

    A co powiecie o tym reportażu mojego ulubionego, polskiego dokumentalisty:
    http://rafalmilach.com/black-sea-of-concrete/
    ?

  7. #27
    Początki nałogu Awatar hyzop
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Pasłęk
    Posty
    413

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ToBe Zobacz posta
    A co powiecie o tym reportażu mojego ulubionego, polskiego dokumentalisty:
    http://rafalmilach.com/black-sea-of-concrete/
    ?
    No co - podciągnięte mocno w PS kolorami i takim pseudo HDR-em.

  8. #28
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    3miasto
    Posty
    568

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    myślę że hasło klucz dotyczące kolorystyki publikowanych zdjęć to
    "korekcja do kolorystyki jaką zapamiętał fotograf"
    Niestety tak. Niestety bo takie to proste i ...takie trudne ;-)

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ToBe Zobacz posta
    A co powiecie o tym reportażu mojego ulubionego, polskiego dokumentalisty:
    http://rafalmilach.com/black-sea-of-concrete/
    ?
    Każdy ma inne metody na obróbkę, moim zdaniem to sprawka LAB-ów i maskowanych bracketingów. HDR jako taki, to nie, ale widać że gdzieniegdzie niebo przeklejone, albo żarówka.

    Swoją drogą bardzo fajne zdjęcia. Bardzo. Widziałem jego prace w projekcie IS NOT, i nie powiem żeby mnie rozczarowały
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  10. #30
    Coś już napisał Awatar m2k
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    75

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Każdy ma inne metody na obróbkę, moim zdaniem to sprawka LAB-ów i maskowanych bracketingów. HDR jako taki, to nie, ale widać że gdzieniegdzie niebo przeklejone, albo żarówka.
    Hmm, a nie gradienty w LR (niebo)? Kolorki też się da zrobić w LR bez zaprzęgania czegoś więcej...

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •