Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: Kolorystyka zdjęć znanych reporterów.

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar najeli
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    42
    Posty
    992

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ToBe Zobacz posta
    żywe, ale i naturalne kolory
    vibrance ;-)
    www.najeli.pl * fb.com/najeli.fotografia
    C5 * C5d * C40d * C17-40/4L * C50/1.4 * C85/1.8 * C100/2.8L * C70-200/4L * Samyang 8mm * 430exII

  2. #12
    Bywalec Awatar BRS
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Gród Kraka
    Wiek
    42
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shadow Zobacz posta
    ...że autor wcale albo w niewielkim stopniu ingerował w kolory. Na ich wpływ miała pora dnia i jakość światła zastanego.
    moze byc i tak ze akurat zdjecia sa robione o takiej porze i w takim miejscu
    gdzie swiatlo naturalnie samo tak maluje kolory
    ale "vibrance" tez wchodzi w gre
    Zapraszam do oddania glosu na najlepsze zdjecie 2012 roku, bo kilka jest ciekawych
    http://www.canon-board.info/konkursy...oll-596-a.html

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    617

    Domyślnie

    Peter Lik zapytany jakich filtrów używa, odpowiedział że jednego - budzika.
    Wniosek?
    Światło, światło i jeszcze raz światło. Kierunek, rodzaj, temperatura i odpowiednia ilość zarejestrowana. Do tego kompozycja i prosze jaki prosty przepis na dobre zdjęcie

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    myślę że hasło klucz dotyczące kolorystyki publikowanych zdjęć to
    "korekcja do kolorystyki jaką zapamiętał fotograf"

    też wstaję rano i owszem w kolory jakie się wtedy pojawiają czasem trudno uwierzyć, ale w to co się ogląda na publikowanych zdjęciach to już chyba nikt da wiary. Generalnie mi to nie przeszkadza są kategorie fotografii gdzie wierność barw jest wymagana i istotna ale na pewno nie jest to (już) fotografia prasowa ani tym bardziej fotografia mody czy krajobrazu. Poczytaj co wolno robić z fotografią konkursową np. w World Press Photo i to da ci odpowiedź co wystarcza do uzyskania kolorystyki o jakiej piszesz.
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  5. #15
    Początki nałogu Awatar hyzop
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Pasłęk
    Posty
    413

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak piszesz, taką filozofię wyznaje David duChemin jego "oficjalne" zdjęcia mają taką kolorystkę a jak oglądamy RAW-y nie jest tak pięknie, możemy proces przetwarzania prześledzić i też potrenować jednocześnie na jego oryginalnych surowych plikach zapoznając się z "Pracując nad Kadrem w Cyfrowej Ciemni".

  6. #16
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hyzop Zobacz posta
    Dokładnie tak jak piszesz, taką filozofię wyznaje David duChemin jego "oficjalne" zdjęcia mają taką kolorystkę a jak oglądamy RAW-y nie jest tak pięknie......

    Nie tylko on. Nie on jeden. Święty Ansel Adams (pianista z wykształcenia) robił to samo. Innymi technikami, innymi środkami bo PSa jeszcze nie było. Większość jego słynnych prac to... wielokrotne ekspozycje, kombinacje w ciemni z procesem wywołania (czym to się różni od PSa i ACRa ?), szukanie tej jednej ekspozycji i obróbki, żeby uzyskać finalny efekt. Jeden z najsłynniejszych jego obrazów to ponad 30 prób zanim znalazł tę włąściwą (Ansel Adams, Monolith, The Face of Half Dome, Yosemite Valley, California i google :-) ).

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Z tomu "The Print" klasycznej trylogii Ansela Adamsa można się wiele nauczyć i zrozumieć na czym polegała analogowa fotografia czarno-biała na mistrzowskim poziomie i sporo kwestii jest nadal aktualne nawet w czasach cyfry, bo tak naprawdę pomimo ogromnych zmian niewiele się zmieniło.

    Filozofii duChemina się nie dziwię w końcu jak robisz rawa to nie po to by go "standardowo wywoływać".
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  8. #18
    Bywalec Awatar BRS
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Gród Kraka
    Wiek
    42
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    Filozofii duChemina się nie dziwię w końcu jak robisz rawa to nie po to by go "standardowo wywoływać".
    chyba wlasnie po to jest raw by sie nim bawic, wkoncu jak chcesz automatyczne
    wywolanie to przelaczasz na jpg
    Zapraszam do oddania glosu na najlepsze zdjecie 2012 roku, bo kilka jest ciekawych
    http://www.canon-board.info/konkursy...oll-596-a.html

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BRS Zobacz posta
    chyba wlasnie po to jest raw by sie nim bawic, wkoncu jak chcesz automatyczne
    wywolanie to przelaczasz na jpg
    właśnie dokładnie to napisałem post wyżej jak robisz rawa to nie po to żeby go standardowo wywoływać, rozumiem że się zgadzasz
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  10. #20
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    65

    Domyślnie

    Zdjęcia nie wyglądają na mocno obrabiane. Podbite nasycenie i dobry kontrast samych szkieł.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •