Nie ma znaczenia błyskowe czy ciągłe. Niski kontrast "spowodowany" wpadaniem światła do obiektywu to zasługa obróbki.
czyli samo ustawienie źródła światła za modelką wpadającego bezpośrednio do obiektywu da taki "mleczny" efekt...? a co z doświetleniem jej twarzy? użycie blendy załatwi sprawę?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
dodaję jeszcze exifa
Exif data
Camera Canon EOS 5D Mark II
Exposure 0.02 sec (1/50)
Aperture f/2.8
Focal Length 50 mm
ISO Speed 500
Exposure Bias 0 EV
Flash On, Fired
X-Resolution 240 dpi
Y-Resolution 240 dpi
Orientation Horizontal (normal)
Software Adobe Photoshop CS4 Windows
Date and Time (Modified) 2011:09:05 15:17:45
Exposure Program Aperture-priority AE
Date and Time (Original) 2011:09:01 17:40:56.80+02:00
Date and Time (Digitized) 2011:09:01 17:40:56
Max Aperture Value 2.8
Metering Mode Multi-segment
Sub Sec Time Original 80
Sub Sec Time Digitized 80
Color Space sRGB
Focal Plane X-Resolution 3849.2117888965 dpi
Focal Plane Y-Resolution 3908.14196242171 dpi
Custom Rendered Normal
Exposure Mode Auto
White Balance Manual
Scene Capture Type Standard
Compression JPEG (old-style)
Global Angle 30
Global Altitude 30
Photoshop Quality 12
Photoshop Format Standard
Progressive Scans 3 Scans
XMPToolkit Adobe XMP Core 4.2.2-c063 53.352624, 2008/07/30-18:12:18
Orientation Horizontal (normal)
Creator Tool Adobe Photoshop Lightroom
Metadata Date 2011:09:05 15:17:45+02:00
Lens EF24-70mm f/2.8L USM
Image Number 0
Flash Compensation 0
Legacy IPTCDigest BC2CD8083FB4E80B20584FC5F12D70EF
Color Mode 3
ICCProfile Name sRGB IEC61966-2.1
Format image/jpeg
Original Document ID xmp.did:21E32D95C0D7E0119DCBB002048C58F3
History Action saved
History Instance ID xmp.iid:21E32D95C0D7E0119DCBB002048C58F3
History When 2011:09:05 15:16:02+02:00
History Software Agent Adobe Photoshop CS4 Windows
History Changed /
Viewing Conditions Illuminant Type D50
Measurement Observer CIE 1931
Measurement Flare 0.999%
Measurement Illuminant D65
Color Transform YCbCr
Flash Return No return detection
Flash Mode On
Flash Function False
Flash Red Eye Mode False
Ostatnio edytowane przez matye ; 31-12-2011 o 16:56 Powód: Automerged Doublepost
Umiejętne użycie blendy jest konieczne w takim przypadku.
Choć patrząc w jej oczy widać tam odbicie softboxa - to też jest jakaś opcja doświetlenia.
R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8
Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D
Patrząc po blikach, nie wykluczyłbym zastosowania jakiegoś filtra DUTO :wink:
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
próbowałem uzyskać taki blask za fotografowanym obiektem przy użyciu bezprzewodowej lampy błyskowej ale nie wychodzi mi to... może powinno użyć się softboxa?
Możliwe że jest tam jeszcze jakiś błyszczący przedmiot który odbija światło z tej lampy.
Stąd blask
R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8
Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D
Obejrzyj sobie inne zdjęcia autora i porównaj flary. Zadziwiająco identyczne i pod tym samym kątem.
Jeśli chodzi o technikę fotografowania, to zdjęcie nie ma w sobie nic szczególnego. Światło za modelką wpadające w obiektyw i doświetlenie dużym źródłem z przodu. Reszta, czyli 95% efektu, to Photoshop.
Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
z tym, że 95% efektu to photoshop nawet nie próbuję się spierać, ale jako że nie mam doświadczenia w pracy ze sztucznym światłem chciałem zaczerpnąć nieco wiedzy w tym temacie.
co do powtarzalności stosowanej techniki przez fotografa - temu również nie można zaprzeczyć, ale przecież każdy z nas robi coś, co wychodzi mu najlepiej, z czego "słynie i jest rozpoznawany" - mówiąc krótko - w czym czuje się najlepiej i schemat ten powtarza.
osobiście tego rodzaju zdjęcia bardzo przypadły mi do gustu i chętnie sam wprowadziłbym tego rodzaju technikę oświetlenia w życie