Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 96

Wątek: 20/30d vs 450d

Mieszany widok

  1. #1
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Nie wiem czy to tak jest. Trzeba by znać dokładne algorytmy pracy procków w aparatach. To wcale nie musi być tak optymalizowane, że jeśli jest akceptowalny blur przy -4EV to na -2EV będzi już cud miód i to jeszcze przy różnych iso
    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    juz teza o przekladaniu sie jest dyskusyjna. a juz na pewno nie do podania bez jakiegos dowodu.
    a dodanie tam "proporcjonalnosci" jest mocno ryzykowne. absolutnie nie widze czemu by tak mialo byc. zwlaszcza biorac pod uwage fakt, ze czesc znieksztalcen sygnalu wynika z bialego szumu polprzewodnikow. ktory, owszem, przy bardzo niskim poziomie sygnalu przykrywa tento sygnal calkowicie, natomiast tylko czesciowo przy poziomie wyzszym. w zwiazku z czym na ten wyzszy poziom ma mniejszy (i to absolutnie nie proporcjonalnie) wplyw.
    Jak widzę słowami was nie przekonam, to może oceńcie sobie test który zrobił Czornyj na "konkurencyjnym" forum (może nie widzieliście).

    http://www.forum.nikoniarze.pl/showp...&postcount=121

    Ja tam widzę masakryczną przewagę matryc od Sony i z blurem nie ma to wiele wspólnego.
    Tak, chciałbym mieć takie możliwości w Canonie.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  2. #2
    Coś już napisał Awatar mirasb
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    53
    Posty
    87

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Jak widzę słowami was nie przekonam, to może oceńcie sobie test który zrobił Czornyj na "konkurencyjnym" forum (może nie widzieliście).

    http://www.forum.nikoniarze.pl/showp...&postcount=121

    Ja tam widzę masakryczną przewagę matryc od Sony i z blurem nie ma to wiele wspólnego.
    Tak, chciałbym mieć takie możliwości w Canonie.
    Witaj
    Może robię coś nie tak, ale nie udaje mi się wyciągnąć tak fatalnego obrazka przy forsowaniu dla ISO 100 jak w przypadku C500d z podanego linka. Wprawdzie mam C30D, ale nie powinno być aż tak dużych różnic.
    Pozdrawiam
    Mirek
    p.s.
    Jednak obraz z 30D jest zblizony do C500D przy wyciąganiu bardzo niedoświetlonego zdjęcia. Powyższa opinia była napisana po zbyt pobieżnym obejrzeniu zdjęć.

    Pozdrawiam
    Mirek
    Ostatnio edytowane przez mirasb ; 13-01-2012 o 13:35

  3. #3
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 208

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Jak widzę słowami was nie przekonam, to może oceńcie sobie test który zrobił Czornyj na "konkurencyjnym" forum (może nie widzieliście).

    Ja tam widzę masakryczną przewagę matryc od Sony i z blurem nie ma to wiele wspólnego.
    Tak, chciałbym mieć takie możliwości w Canonie.
    znam tego typu porownania i nie polemizuje z wynikami. rozchodzi mi sie o ocene tego, jak zachowanie w takich ekstremalnych warunkach przeklada sie na realne warunki zdjeciowe. moje, badz przecietnego uzytkownika.
    www albo tez flickr

  4. #4
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    jak zachowanie w takich ekstremalnych warunkach przeklada sie na realne warunki zdjeciowe. moje, badz przecietnego uzytkownika.
    Realny przykład z życia wzięty - zdjęcie iso 400, lokalne rozjaśnianie (zacienione miejsca) w Lr o (na oko) 1,5-2 EV. Wyłazi widoczne ziarno, kolory płowieją - chciałbym lepiej, a dzięki takim testom jak ten powyżej wiem, że się da.

    Mając taki zapas w cieniach nie wkurzałbym się również przy obróbce najzwyklejszych domowych zdjęć robionych przy świetle żarówki i bez użycia lampy błyskowej. Albo naświetlam "do prawej" i mam prawie pewność że zdjęcie będzie poruszone + przejaram kanał czerwony, albo trochę niedoświetlam i mam przy obróbce wiadomo co.

    PS: Nie, nie jestem użytkownikiem ponadprzeciętnym

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    BTW: i nie jest tak że to musi być jakaś nadzwyczajna cecha matrycy tylko procka, nie raz i nie dwa było tak że te same matryce w Nikonie dawały dużo lepsze wyniki niż w sony.

    Tu jest moim zdaniem zbyt duża zmiennych żeby stawiać tak jednoznaczne wnioski jak próbujesz to robić.
    O ile dobrze pamiętam na forum były gdzieś rawy z tego porównania, więc uważam, że mogę jednoznaczne wnioski wysuwać. Widziałem na własne oczy co się dzieje przy forsowaniu rawów z obu korpusów. W rawach z każdego Canona jakie mi wpadły w ręce w cieniach jest bardzo podobnie.
    Ostatnio edytowane przez Merde ; 13-01-2012 o 14:47
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  5. #5
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    O ile dobrze pamiętam na forum były gdzieś rawy z tego porównania, więc uważam, że mogę jednoznaczne wnioski wysuwać. Widziałem na własne oczy co się dzieje przy forsowaniu rawów z obu korpusów. W rawach z każdego Canona jakie mi wpadły w ręce w cieniach jest bardzo podobnie.
    W dpp? Pytam bo ja takiej rozbielonej kaszany nie dostaję jak na tym przykładzie. Przy tym absolutnie nie uważam się za mistrza obróbki - moje wrodzone lenistwo by mi na to nie pozwoliło .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #6
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    W dpp?
    A skąd. DPP NEF-ów nie otworzy, jakiekolwiek porównania międzysystemowe robię w Lr.

    Znalazłem posta z linkiem do rawów, sprawdź sam jeśli masz wątpliwości:

    http://www.forum.nikoniarze.pl/showp...&postcount=141
    Ostatnio edytowane przez Merde ; 13-01-2012 o 16:01
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  7. #7
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    A skąd. DPP NEF-ów nie otworzy, jakiekolwiek porównania międzysystemowe robię w Lr.

    Znalazłem posta z linkiem do rawów, sprawdź sam jeśli masz wątpliwości:

    http://www.forum.nikoniarze.pl/showp...&postcount=141
    Jak będę miał dostęp do kompa z dpp to z pewnością zerknę :razz:.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Juz o obalaniu mitow nie wspomne. Ba, sam bylem cale zycie przekonany, ze miedzy 20d a 40d jest przepasc w wyciaganiu spalonego niebia - czytalem o tym kiedys, jak wychodzilo 40D (bylo o roznicach 12 vs nowe 14bit). Teraz wiem, ze jak padnie mi 20D wymieniam migawke (sam) i nie zmieniam body.
    I słusznie :smile: .

    Mam na dyskach zdjęcia z ostatnich~~ 10 lat.[Wybrane ,oczywiście]
    Są robione 20d,5d i 1Ds mark III.Ogłądam na 27 calowym graficznym monitorze.
    Nie widzę jednej pary zdjęć o której bym powiedział przepaść.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    52
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janmar Zobacz posta
    ...
    Mam na dyskach zdjęcia z ostatnich~~ 10 lat.[Wybrane ,oczywiście]
    Są robione 20d,5d i 1Ds mark III.Ogłądam na 27 calowym graficznym monitorze.
    Nie widzę jednej pary zdjęć o której bym powiedział przepaść.
    Bo przepaści nie ma prawa być z różnych względów. Natomiast najczęściej w przyrodzie jest tak, że modele z najniższej półki kupują ludzie, którzy o fotografowaniu mają pojęcie niewielkie. Z czasem dochodzi lepsza optyka, człowiek też zaczyna postrzegać rzeczywistość wyraźniej, przy okazji poczyta kilka książek...i wymienia body I z porównania wychodzi że jednak przepaść jest
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  10. #10
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Bo przepaści nie ma prawa być z różnych względów. Natomiast najczęściej w przyrodzie jest tak, że modele z najniższej półki kupują ludzie, którzy o fotografowaniu mają pojęcie niewielkie. Z czasem dochodzi lepsza optyka, człowiek też zaczyna postrzegać rzeczywistość wyraźniej, przy okazji poczyta kilka książek...i wymienia body I z porównania wychodzi że jednak przepaść jest
    Coś w tym jest.
    Wystarczy, że szkła lepsze i... jest lepiej :-)

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •