witam,
ostatnio mialem okazje pobawic sie 550d i zauwazylem ze w pomieszczeniu przy swietle zarowkowym moja 50d zazolca i przeswietla zdjecia natomiast 550 sprawuje sie super. Niewiem czy cos z moja 50 nie tak jest
Pozdrawiam
witam,
ostatnio mialem okazje pobawic sie 550d i zauwazylem ze w pomieszczeniu przy swietle zarowkowym moja 50d zazolca i przeswietla zdjecia natomiast 550 sprawuje sie super. Niewiem czy cos z moja 50 nie tak jest
Pozdrawiam
identyczne ustawienia balansu bieli i pomiaru światła? nie wiem na ile, ale różne szkło też chyba może mieć wpływ (mogę się mylić:-P )
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
wszystkie ustawienia takie same, rowniez obiektyw taki sami nie wiem czy z moim aparatem cos nie tak jest
Takie same czyli pewnie AWB? To kwestia algorytmow.. ustaw temp barwowa w kelwinach albo konkretne ustawienie i wtedy porownaj
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|
AWB w Canonach działa niestety biednie, 1D Mk III też potrafi zaserwować straszne paskudztwo.
Przy świetle dziennym, najlepiej w słońcu, gdy robisz w RAW-ach, OK, ale do sztucznego oświetlenia, zwłaszcza takiego o dalekiej od neutralnej temperaturze barwowej, stosuj sztywne ustawienia. Jeśli chcesz w prosty sposób odwzorować na zdjęciu to co widzisz stosuj "światło dzienne" (wtedy foto przy zwykłych żarówkach będzie żółtawe).
AWB nie sprawdza się też przy błysku, jeśli masz dwa czy trzy różne źródła światła potrafi zgłupieć doszczętnie.
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
a jak do tego podjesc w 350d? faktycznie aparat przy AWB zażółca, lampa przy mixie świateł tez durnieje....
ostatnio pstrykałem lampą 580exII w pomieszceniach o żółtych ścianach /odbijalem od bialego sufitu/ i duuzo zdjec żółtawych, brzydkich...
C50D, T17-50 2.8 VC, C70-200 F4 IS, C 580EXII, C320EX, Grip Phottix
przy żółtych ścianach też mam takie problemy z moim 550d i lampą, odbijanie od sufitu nie zawsze daje dobry efekt
BTW być może jest tak, że nowsze puszki mają torchę lepszy algorytm niż starsze, ale nie zmienia to faktu, że aparaty zawsze sobie źle radzą z WB przy świetle żarowym i ustwionym ABW, wystarczy poczytać testy na optycznych, praktycznie przy każdym Canonie problem występuje (nie wiem jak Nikon-y, gdyż nie czytałem testów tego systemu za bardzo)
rok temu kumpel miał leciwego S5 PRO, robilismy foty w korytarzu z białymi ścianami /siding/ oświetlonym dwoma lampkami żarowymi na bocznych ścianach /było to w hotelu/.
U mnie zdjecia żołte a u niego AWB super, tak jak powinno być. Tylko, że te Fuji to pochodna nikona d200 bodajze....
Wczoraj odebrałem paczkę z dekielkiem do ustawienia balansu bieli i... to działa !!
Co prawda zdjęcia są nieco chłodne, ale nawet lampka świecąca tuż przy białej ścianie dająca nawet okiem dużo żółtego, po użyciu dekielka WB - naturalne kolory, biała oświetlona ściana.
C50D, T17-50 2.8 VC, C70-200 F4 IS, C 580EXII, C320EX, Grip Phottix