Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 176

Wątek: Studniówka

  1. #131
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    No ale ciemny! 4.0! sic! :P
    Nie wiem jaką masz szklarnię, ale zakładając, że masz jasne szkła (1.2, 1.4...), to tak z ręką na sercu ile zdjęć robisz na pełnej dziurze? Jasne szkła są miłe, ale nie ma co się onanizować cyferkami :-) Pomijam już fakt, że wiele jasnych szkieł jest na pełnej dziurze mało użytecznych i dopiero lekko przymknięte pokazują swoje walory. Kolega miał wspomniane 17-40 i właśnie go to f/4 wkurzało, więc zmienił na 16-35/2.8. No i jaki efekt? Ano taki, że robi na przesłonie powyżej 4 jakieś 95% zdjęć ;-)
    Dołączam się do zachwytów nad 17-40, bo to jest świetne szkło i też je sobie w tym roku kupię (na cropie 1.3 to 17 da się przeżyć ;-) ).
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  2. #132
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bundy Zobacz posta
    Nie wiem jaką masz szklarnię, ale zakładając, że masz jasne szkła (1.2, 1.4...), to tak z ręką na sercu ile zdjęć robisz na pełnej dziurze? Jasne szkła są miłe, ale nie ma co się onanizować cyferkami :-) Pomijam już fakt, że wiele jasnych szkieł jest na pełnej dziurze mało użytecznych i dopiero lekko przymknięte pokazują swoje walory. Kolega miał wspomniane 17-40 i właśnie go to f/4 wkurzało, więc zmienił na 16-35/2.8. No i jaki efekt? Ano taki, że robi na przesłonie powyżej 4 jakieś 95% zdjęć ;-)
    Dołączam się do zachwytów nad 17-40, bo to jest świetne szkło i też je sobie w tym roku kupię (na cropie 1.3 to 17 da się przeżyć ;-) ).
    no tak, ale jak kiedyś ktoś pisał - 2.8 przymkniesz do 4 a 4 już do 2.8 nie otworzysz.. i jak nie masz IS to f4 już jest ciemno (z Isem sporo lepiej) poza tym jak jest f4 ale przymknięte z 2.8 to ostrość jest sporo lepsza niż na pełnej dziurze
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  3. #133
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arturs Zobacz posta
    no tak, ale jak kiedyś ktoś pisał - 2.8 przymkniesz do 4 a 4 już do 2.8 nie otworzysz.. i jak nie masz IS to f4 już jest ciemno (z Isem sporo lepiej) poza tym jak jest f4 ale przymknięte z 2.8 to ostrość jest sporo lepsza niż na pełnej dziurze
    Może to i prawda ;-) Nie jestem "ślubnym", więc mroki świątyń mi nie straszne :-) Ostatnio większość prac wykonuję studyjnie, więc pewnie dlatego nabrałem takiego dystansu do "dużych dziur" :-)
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  4. #134
    Początki nałogu Awatar Malin
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa/Radom
    Wiek
    35
    Posty
    276

    Domyślnie

    Na swojej studniówce zauważyłem jak jeden z fotografów miał włożony do lampy odpowiednio wyciętą kartkę A4. Była lekko zagięta, żeby zbierać światło i właśnie długości około kartki A4. Wszystkie zdjęcia robił od sufitu i podejrzewam, że spora część tego światła odbijała się od tej kartki padając na nas. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Próbowaliście/stosujecie tej metody?
    Regulamin pkt 8

  5. #135
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Malin Zobacz posta
    Na swojej studniówce zauważyłem jak jeden z fotografów miał włożony do lampy odpowiednio wyciętą kartkę A4. Była lekko zagięta, żeby zbierać światło i właśnie długości około kartki A4. Wszystkie zdjęcia robił od sufitu i podejrzewam, że spora część tego światła odbijała się od tej kartki padając na nas. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Próbowaliście/stosujecie tej metody?
    No to miałeś na studniówce prawdziwego profesjonalistę! :-) (nie walił lampą w pysk). A tak poważnie mówiąc to zestaw: gumka recepturka (w wersji "pro" może być czarna i szeroka guma od gaci :-) ) + kartonik (to pełne A4 to IMHO lekka przesada) to stary jak świat patent na rozproszenie światła - część światła idzie w sufit i działa wypełniająco, a część odbija się od kartonika i ładnie rozproszona oświetla osoby. Oczywiście, żeby być totalnym "pro" można używać zestawów Lumiquest'a :-) (taaa...jestem "pro" ;-) ).
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  6. #136
    Początki nałogu Awatar Malin
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa/Radom
    Wiek
    35
    Posty
    276

    Domyślnie

    Czyli podobne efekty uzyska jak lumiquest 80-20 tak? Tak tak, tamten gość miał spory kawałek kartki włożony do lampy. Nie widziałem takiego wynalazku na ślubie dlatego tym bardziej się zdziwiłem kiedy to zobaczyłem.
    Regulamin pkt 8

  7. #137
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Malin Zobacz posta
    Czyli podobne efekty uzyska jak lumiquest 80-20 tak? Tak tak, tamten gość miał spory kawałek kartki włożony do lampy. Nie widziałem takiego wynalazku na ślubie dlatego tym bardziej się zdziwiłem kiedy to zobaczyłem.
    Dokładnie tak jest - kartonik na gumce to po prostu taki Lumiquest 80/20 dla oszczędnych ;-) Rozwiązanie tanie, ale jednak nieco nieporęczne w użytkowaniu.
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  8. #138
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    15

    Domyślnie

    Witam

    a ja mam takie pytanie, posiadam 350 D oraz takie obiektywy: 24-70 L oraz 10-22 EFs

    sala niezbyt szeroka :/ nie wiem czego rozsadniej uzywac przy polonezie 24-70 czy 10-22 ? jesli tego pierwszego moze mi zabraknac szerokosci natomiast uzywajac 10-22 nie dam rady za bardzo przyblizyc :/ (wykluczam mozliwosc zmiany obiektywu w czasie poloneza a drugiego body nie mam.

    No i pytanie drugie ktorego z nich uzywac przy grupowych zdjeciach ? to moj pierwszy raz i "TROCHE" sie tremuje...

    Pozdrawiam

  9. #139
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Biała Podlaska
    Posty
    291

    Domyślnie

    24-70,
    ja poloneza robiłem 50`tką i mam szerokie ujęcia (jak dopiero idą) jak i zbliżenia gdy przechodzili blisko (akurat potrzebowałem zdjęcia jednej pary, więc spoko), ważne tylko zeby sie dobrze ustawić no i żeby pan kamerzysta nie wszedł przed Ciebie centralnie
    Pozdrawiam,
    Michał

  10. #140
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Spokojnie zdążysz przepiąć szkiełka, bo polonez jest dość wolnym tańcem. Różnorodność ujęć najważniejsza!

    Najpierw ze 3 szerokim, później reszta 24-70tką, a jak już poczujesz, że masz wszystko, to znowu możesz 10-22.

Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •