Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: C 70-200 f4 czy Sigma 50-150 f2.8 II ?

  1. #11
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    164

    Domyślnie

    jest dośc widoczna różnica w obrazku pomiędzy zoomami a stałkami, zależy co kto lubi.
    Ja zabieram się za zmianę szkiel ale wiem jedno 70-200/2.8 zostaje na 100% reszta to będą stałki.
    Komfort jaki daje mi zoom 70-200/2.8 jest nieopisany, ostatnio pstrykałem rajd i mało sobie wyobrażam uzywanie stałej ogniskowej do sportu.
    Tak, 50/1.4 bedzie dla Ciebie najlepsze ...
    2x5Dmk2/fish15/ 17-40L/ 24LII /85 /135L/ 430 EX II/ 2x600EX
    Regulamin pkt8.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bravd Zobacz posta
    Matsil wspomniał o 135 L - szczerze mówiąc nie brałem pod uwagę stałek o takich ogniskowych, ale mimo to zajrzałem na forum photography-on-the.net. No i muszę powiedzieć, że jestem oczarowany zdjęciami jakie daje 135 L. Przejrzałem trochę tych wątków i foty z tego obiektywu podobają mi się najbardziej. W tym momencie pojawił się dylemat, bo wcześniej sugerowałem co innego (inne modele, zoomy), a teraz wiem, że wszystko może się zmienić i nie jestem niczego pewien. Tylko problem w moim przypadku jest taki, że mam przecież 500d i 135 L to chyba byłaby przesada. Jego równowartość dawałaby mi 85-tka, ale np. taka 85 L kosztuje grubo ponad 8 tysięcy. Jest odpowiednik 85 1.8, ale kurcze jak porównuje te foty ze 135 L, to...raczej ten ostatni wygrywa. No i rozmiar 135L - dla mnie ideał. Gdybym miał pełną klatkę to chyba bym się skusił... I mam dylemat - co teraz wybrać i czy jeden droższy model czy dwa tańsze? Wiem, że na pewno chce mieć coś nadającego się do sportu (hala i outdoor), na mecz, wyścigi itp. oraz coś do różnego rodzaju portretów...
    Ja używam 135L z 5DII, z cropem jak w Twoim przypadku ogniskowa wydłuża się do 216mm a więc do portretu jest trochę za "długi".
    Nie mogę się stawiać na Twoim miejscu, ale wydaje mi się, że najlepszym kompromisem byłby 70-200/2.8, później z czasem dokupisz sobie 50/1.4, 85/1.8 i może kiedyś 135.
    Odnośnie 135-ki, uważam je za jedno z najlepszych szkieł canona a na pewno najlepsze spośród tych, które mam.

    Cytat Zamieszczone przez KGR Zobacz posta
    jest dośc widoczna różnica w obrazku pomiędzy zoomami a stałkami, zależy co kto lubi.
    A jak podepniesz je jeszcze do FF, to dodatkowo nabierają jakości. Takie zwykłe 50/1.4, które na cropie jest już fajne, na 5D jest świetne.

    Cytat Zamieszczone przez KGR Zobacz posta
    Ja zabieram się za zmianę szkiel ale wiem jedno 70-200/2.8 zostaje na 100% reszta to będą stałki.
    Komfort jaki daje mi zoom 70-200/2.8 jest nieopisany, ostatnio pstrykałem rajd i mało sobie wyobrażam uzywanie stałej ogniskowej do sportu.
    Osobiście nie wyobrażam sobie rajdu bez 70-200/2.8 .







    Ostatnio edytowane przez Matsil ; 17-12-2011 o 14:19
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  3. #13
    Coś już napisał Awatar Licker
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    33
    Posty
    68

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Ja używam 135L z 5DII, z cropem jak w Twoim przypadku ogniskowa wydłuża się do 216mm a więc do portretu jest trochę za "długi".
    Ja tam go lubię.

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Nie mogę się stawiać na Twoim miejscu, ale wydaje mi się, że najlepszym kompromisem byłby 70-200/2.8, później z czasem dokupisz sobie 50/1.4, 85/1.8 i może kiedyś 135.
    Popieram w całej rozciągłości. Szkło zacne, a do tego solidna podstawa do określenia dalszych potrzeb.
    7D + BG-E7 + 17-85mm f/4-5.6 + 50mm f/1.2 + 135mm f/2 + Yashica GS/GTN
    Trochę mojej amatorszczyzny: WWW.

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Na pieniądze i światło nie ma rady, jak musi być f/2.8 to musi, i jak za drogo to za drogo.

    Ale, ze wszystkich EF 70-200 Canona, czyli pięciu modeli, dla mnie istnieją tylko f/4 IS i f/2.8 II IS.

    f/4 IS jest w/g mnie, biorąc pod uwagę wszystko, tzn. jakość, zoomowalność, cenę, masę, najlepszym szkłem Canona i jednym z najlepszych obiektywów kiedykolwiek wyprodukowanych przez kogokolwiek.

    f/2.8 II IS też respect, na ile je znam, jaśniejsze, i prawie tak ostre jak f/4 IS, tylko sporo cięższe i sporo droższe.

    Pozostałe, to nie całkiem to samo. Ostrość nie taka. Ale ciągle dobre kolory i kontrast.

    f/4 IS na pełnym otworze, jest nie trochę, ale o wiele ostrzejsze na peryferiach kadru niż 85 f/1.8 przymknięte o 2 stopy czyli do f/4 !!!! A podobno to jest stałka a tamto zum.

    Do sportu to pewnie IS mało potrzebny, bo i tak czasy krótkie, ale ja sportu nie robię. Portrety z f/4 IS świetne. Canon dlatego zdziera tyle za IS, że w tele jest bardzo cenne (tak, może poza sportem, ale przy dłuższych ogniskowych niz 200 nawet i w sporcie się przydaje). A w przypadku f/4, IS to zupełnie inny obiektyw niż ten bez IS.

    Kto nie wierzy, niech sobie potrenuje the-digital-picture dot com. (Ja wiem, oni się nie znają i fałszują, ale daje to do myślenia....)

    Dla tego dla wybrednych radzę tylko f/4 IS albo f/4 II IS - oba szkła wybitne, to drugie dla bardziej muskularnych, i bardziej pro.


    PS. No skłamałem, trochę sportu robię, mianowicie siatkówkę i koszykówkę w salach gimnastycznych szkół, i wtedy f/4 jest za ciemne. f/2.8 też jest za ciemne, tylko troche mniej za ciemne. A 135 mm L jest faktycznie świetne, tylko nie zumuje i nie ma IS.
    Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 18-12-2011 o 03:11 Powód: Automerged Doublepost

  5. #15
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    164

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Osobiście nie wyobrażam sobie rajdu bez 70-200/2.8 .
    Dokładnie o tym samym mówie
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 18-12-2011 o 11:56
    2x5Dmk2/fish15/ 17-40L/ 24LII /85 /135L/ 430 EX II/ 2x600EX
    Regulamin pkt8.

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    f/2.8 II IS też respect, na ile je znam, jaśniejsze, i prawie tak ostre jak f/4 IS, tylko sporo cięższe i sporo droższe.
    Ja z całą odpowiedzialnościa zaryzykuję stwierdzenie, że f2.8 II IS jest lepszy pod względem ostrości od F4 IS. Porównywałem tego ostatniego do swojego egzemplarza f2.8 bez ISa i wypadły bardzo podobnie, za to najnowszy f2.8 II IS wyszedł wyraźnie lepiej. Była juz nawet przez chwilę pokusa..., ale rozsądek zwyciężył , rzadko korzystam z ISa.

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Dla tego dla wybrednych radzę tylko f/4 IS albo f/4 II IS - oba szkła wybitne, to drugie dla bardziej muskularnych, i bardziej pro.
    to jest już wersja II F4 IS?

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    A 135 mm L jest faktycznie świetne, tylko nie zumuje i nie ma IS.
    Ale optycznie bije zoomy i to dość mocno.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  7. #17

    Domyślnie

    Zakładając, że zdecydowałbym się na C 70-200 2.8, to czy ten obiektyw pasowałby do body 500d? Mam tu na myśli ciężar, a właściwie ten balans wagowy po podpięciu obiektywu do body...czy taki zestaw dawałby mi w miarę komfortowe użytkowanie? Gdzieś kiedyś czytałem, że mając podpięty obiektyw o znacznej wadze, warto wyposażyć aparat w gripa, by lepiej zbalansować ciężar...

  8. #18

    Domyślnie

    zaczynam dopiero od niedawna zabawę z Canonem, ale miałem już w rekach wspomniany 70-200 f2,8 ( i f4 ) i powiem ze jest to zabójcze szkło , podobnie jak w Nikonie o tych samych parametrach ( tylko nie bijcie za to porównanie ) . a Sigma ......? nie jest zła ,tyle ze czuje się niedosyt mając kiedyś podpięte szkło systemowe .
    kolekcjoner sprzętowy

  9. #19
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    420

    Domyślnie

    Miałem Sigmę 50-150 EX HSM II.

    Szkiełko optycznie ok, faktycznie powyżej ~110mm na 2.8 wyraźnie mniej ostre, ale moje było mimo wszystko bez problemu używalne. Lubię ten zakres, a Sigma 50-150 jest mała i lekka.

    Autofocus cichutki, niezbyt szybki, jest FTM więc można przeostrzać bez problemów.

    Tyle że w obiektywie 3x psuł się AF , na szczęście był na gwarancji, ale więcej czasu spędził w serwisie niż u mnie. Po kolejnej naprawie sprzedałem.

    Teraz mam Canona 70-200 4.0 L USM, to mniej więcej ten sam zakres bo używam go na 5D.

    Optycznie porównywalny w całym zakresie (trzeba pamiętać że Sigma jest 2.8 więc po przymknięciu do 4.0 nawet w zakresie do ~135 jest nieźle). AF dużo szybszy w Canonie. Budowa wydaje się też solidniejsza niż Sigmy (choć Sigma nie jest zła). Na razie nie mam żadnych problemów z tym obiektywem.

    Do Twoich zastosowań chyba zdecydowałbym się na Canona 70-200 i dokupił 50 1.8.
    46756a6920582d5431202b2031302d32342f34202b2031382d 35352f322e382d34202b2035352d3230302f332
    e352d342e38202b2032332f312e34202b2033352f312e34202 b2035362f312e32202b204d65747a206d343030

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bravd Zobacz posta
    Zakładając, że zdecydowałbym się na C 70-200 2.8, to czy ten obiektyw pasowałby do body 500d? Mam tu na myśli ciężar, a właściwie ten balans wagowy po podpięciu obiektywu do body...czy taki zestaw dawałby mi w miarę komfortowe użytkowanie? Gdzieś kiedyś czytałem, że mając podpięty obiektyw o znacznej wadze, warto wyposażyć aparat w gripa, by lepiej zbalansować ciężar...
    Spokojnie dasz radę. Jeżeli nie sprawia Ci problemu użytkowanie 500D z krótszymi szkłami, to i z 70-200/2.8 nie będzie problemu, uchyt jest podobny. Zresztą zawsze możesz iść do sklepu i podpiąć na próbę. Ta znaczna waga to raczej przesada, o tej można mówić przy stałkach pow. 400mm. Miałem 350D rozmiarowo odpowiadający 500D i dokupiłem gripa, ale nie ze względu na rozmiary body a z uwagi na wygodniejsze wykonywanie ujęć pionowych.
    Zazwyczaj mówi się o podpinaniu szkła do body, w niektórych przypadkach jest odwrotnie, podpinamy body do szkła .
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •