Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: wymiana obiektywu z tytułu niezgodności

  1. #11
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    57
    Posty
    280

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez latant Zobacz posta
    Niezgodność towaru z zamówieniem można stwierdzić od razu, a to że nie działa to gwarancja lub rękojmia.
    Czyżby? Nawet jeśli na początku nie ma objawów? Zgodnie z Ustawą jeśli niezgodność towaru z umową wystąpi przed upływem 6 miesięcy od dnia zakupu przyjmuje się, że występowała już w momencie zakupu. Chociaż tak naprawdę nie wiem czemu ma to służyć, bo w niczym nie zmienia to pozycji kupującego. I tak w ciągu 2 lat możemy skorzystać z tego prawa, a to że wada występowała od początku nic nam nie daje
    Kolega niech składa pismo z opisem niezgodności, zostawi obiektyw do ekspertyzy i żąda wymiany na wolny od wad. W ciągu 14 dniu MUSZĄ mu odpowiedzieć na piśmie, jeśli nie zdążą jest to jednoznaczne z uznaniem roszczeń klienta. Niestety sprzedawca może zaproponować bezpłatną naprawę zamiast wymiany, co najczęściej się zdarza. Wtedy sorry, ale nie mamy wyjścia. Dlatego lepiej jak nie zdąży z odpowiedzią ;-).
    300V, 50D, S 17-50/2,8, S 70-200/2,8, czarny plecaczek, którego nie noszę ;-)

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Daje, daje.
    Po 6 miesiącach to nabywca musi udowodnić, że problem był już od początku, a ujawnił się dopiero później.

  3. #13
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    57
    Posty
    280

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez asciersk Zobacz posta
    dowiadywałem się u źródła, tj. u rzecznika praw konsumenta i jeśli wada wystąpiła w przeciągu pół roku od zakupu, to uznaje się że wada ta istniała w dniu nabycia towary (art. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmieanie Kodeksu cywilnego). W takim wypadku, zdaniem tegoż rzecznika sprzedawca zobligowany jest do uwzględnienia reklamacji.
    To nigdzie jednoznacznie w ustawie nie jest niestety napisane :-). W praktyce jest tak, że sprzedawca decyduje czy dać Ci nowy towar czy kazać Ci czekać na naprawę. Jednynie jak nie zmieści się w terminie 14 dni to wtedy 15 dnia lecisz z papierem i żadasz nowego. Uważam osobiście że w ustawie jest błąd (pytanie czy przypadkowy?) uniemożliwiający BEZWLĘDNĄ wymianę towaru jeśli był on niezgodny z umową od momentu zakupu.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Daje, daje.
    Po 6 miesiącach to nabywca musi udowodnić, że problem był już od początku, a ujawnił się dopiero później.
    Chodziło mi o to, co to daje klientowi? :-)
    Nie ma różnic w sposobie zaspokajania roszczenia między "do 6 miesięcy/od nowości" a "po 6 miesiącach". A skoro nie ma to po co to w ogóle rozdzielano? Dlatego właśnie uważam że czegoś w ustawie nie doprecyzowano :-)
    Ostatnio edytowane przez dzidofon ; 15-12-2011 o 16:14 Powód: Automerged Doublepost
    300V, 50D, S 17-50/2,8, S 70-200/2,8, czarny plecaczek, którego nie noszę ;-)

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    I nie należy się z tym godzić.
    Kolega wygrał sprawę gdzie odmówił przyjęcia naprawionego towaru, bo żądał nowego. No i sąd nie miał wątpliwości.

  5. #15
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    57
    Posty
    280

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    I nie należy się z tym godzić.
    Kolega wygrał sprawę gdzie odmówił przyjęcia naprawionego towaru, bo żądał nowego. No i sąd nie miał wątpliwości.
    Zgadzam się z Tobą w pełni. Uważam że większość ustaw "proklienckich" to pozoracja. Na pierwszy rzut oka dają klientowi większe prawa, a jak się człowiek wczyta, zainteresuje, to okazuje się że i tak nie ma większych szans :-))
    300V, 50D, S 17-50/2,8, S 70-200/2,8, czarny plecaczek, którego nie noszę ;-)

  6. #16
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez asciersk Zobacz posta
    Może wyjdę teraz na głupka, ale czy w opisie pisalibyście ze to dzieje się zawsze po kręceniu 5-7 minutowych ujęć filmowych z włączonym vc. Bo tak myślę czy nie odrzuca mi tej reklamacji z zaznaczeniem że obiektyw niepowinien tak długo pracować z włączonym vc. Jestem czy te układy neibyły projektowane tylko pod kątem zdjęć (gdzie vc działa kilka-kilkanaście sekund i tyle) a w video to może byc i 12 minut - maksymalna długość jednego ujęcia canon).
    A czy gdziekolwiek w instrukcji jest podane ze VC nalezy uzywac tylko kilkanascie sekund ?
    Ja bym to opisal bo inaczej pstrykna pare zdjec i odesla jako sprawny.
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

  7. #17
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    52

    Domyślnie

    Panowie doczytajcie, proszę Ustawę i KC a później piszcie.
    Cytat Zamieszczone przez latant Zobacz posta
    a to że nie działa to gwarancja lub rękojmia.
    sprzęt na firmę-obowiązuje rękojmia (12 miesięcy) i/lub gwarancja. To reguluje KC. Sprzęt prywatny- obowiązuje "niezgodność towaru z umową" (24 miesiące) i/lub gwarancja. To reguluje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    Cytat Zamieszczone przez latant Zobacz posta
    Niezgodność towaru z zamówieniem można stwierdzić od razu
    ale sprzęt wysyła się do serwisu w celu sprawdzenia czy problem nie wystąpił na skutek niewłaściwego użytkowania.
    Cytat Zamieszczone przez dzidofon Zobacz posta
    W praktyce jest tak, że sprzedawca decyduje czy dać Ci nowy towar czy kazać Ci czekać na naprawę.
    Bzdura, sprzedawca nie decyduje o nie swoim sprzęcie. Jeżeli nie zgadza się z naszym roszczeniem (wymiana na wolny od wad) to spór rozstrzyga RK lub Sąd.
    400D/grip/17-40L/24-105L/70-200L/kit/S18-200/580 EXII

  8. #18
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    75

    Domyślnie

    Ehh przeciez przepisy sa jasne w tej sprawie. Napisz pismo opisujace wade i jako sposob rozwiazania problemu wybierz wymiane na egzemplarz wolny od wad. Sprzet pojdzie do ekspertyzy, jezeli wada sie potwierdzi dostaniesz nowy egzemplarz. To Ty decydujesz czy towar ma byc naprawiony czy wymieniony na nowy. Sprzedawca moze odmowic wymiany tylko wtedy gdy nie jest w stanie dostarczyc nowej sztuki z powodu niedostepnosci. W wtakim przypadku nie musisz sie zgadzac na naprawe (ktora Ci zaproponuja), mozesz odstapic od umowy.
    Z doswiadczenia wiem, ze wymiane na nowy towar najlatwiej uzyskac w pierwszym miesiacu po zakupie

  9. #19
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Świdnik
    Posty
    22

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jot Zobacz posta
    Ehh przeciez przepisy sa jasne w tej sprawie. Napisz pismo opisujace wade i jako sposob rozwiazania problemu wybierz wymiane na egzemplarz wolny od wad. Sprzet pojdzie do ekspertyzy, jezeli wada sie potwierdzi dostaniesz nowy egzemplarz. To Ty decydujesz czy towar ma byc naprawiony czy wymieniony na nowy. Sprzedawca moze odmowic wymiany tylko wtedy gdy nie jest w stanie dostarczyc nowej sztuki z powodu niedostepnosci. W wtakim przypadku nie musisz sie zgadzac na naprawe (ktora Ci zaproponuja), mozesz odstapic od umowy.
    Z doswiadczenia wiem, ze wymiane na nowy towar najlatwiej uzyskac w pierwszym miesiacu po zakupie
    Wolny od wad nie oznacza nowy...
    Canon 50D, C50/2.5 Compact Macro, C24-105/4, C80/1.8, Metz 48AF

  10. #20
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    76

    Domyślnie

    Odgrzeję trochę ... Czy na firmę oznacza fakturę i rękojmię? Czy decyduje o tym prowadzenie firmy i podanie jej danych na fakturze e czy samo wystawienie faktury ?
    Konkretnie jeśli podam na fakturze swoje dane jako osoby fizycznej i nie posiadam firmy to ? rękojmia czy niezgodność towaru z umową?

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •