Jak to zakres nie fajny - dla niektórych najbardziej wykorzystywany. Poza tym jak nakręcisz filterek, to do tego szczelna, solidna konstrukcja jak marzenie![]()
Jak to zakres nie fajny - dla niektórych najbardziej wykorzystywany. Poza tym jak nakręcisz filterek, to do tego szczelna, solidna konstrukcja jak marzenie![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
potwierdzam, u mnie po przesiadce na FF 17-40 dostało drugie życie, na prawdę fajny zakres..... a jak ktoś potrzebuje jasności to i tak będzie w końcu szukał 1.4...![]()
5d II, 17-40L, S 50mm 1.4, 70- 200 4.0 IS L,135L 2.0, 430, 580, Q Dual 600Ws
U mnie śmiga ta eLa zarówno na 5DII i jak trzeba na 7D bez najmniejszego problemu![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Ale też nikt nie mówi że jest jakiś problem. Po prostu to szkło w zastosowaniu na cropie ma trochę wad.
Jak dla mnie to:
1) Zakres przy świetle 4.0 jak dla mnie jest taki sobie 27-64mm ekwiwalentu.
2) Olbrzymie filtry 77mm - przez to drogie, przy ad 1) też do mnie nie przemawiają.
Do cropa to wolałbym albo 15-85 albo 17-50(55) - oba ze stabilizacją.
46756a6920582d5431202b2031302d32342f34202b2031382d 35352f322e382d34202b2035352d3230302f332
e352d342e38202b2032332f312e34202b2033352f312e34202 b2035362f312e32202b204d65747a206d343030
Jeżeli brakuje Ci światła, a w tamronie martwi Cię af i konstrukcja, to kup canona 17-55 2.8 IS, skora na FF masz inny zestaw szkieł. Raptem będziesz musiał dołożyć kilka stówek. Pozdrawiam.
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
17-55 2.8 to jest rozwiązanie napewno solidniejsze od tamrona ale dla mnie też bez rewelacji.
Ja używam 17-40 z 7d ,źle nie jest ale jednak są chwilę gdy to f4 nie wystarcza
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
EOS + L i kupa gratów ...
nie chcę dokładać do interesu, a tym zestawem fotografuję dziecko i podczas wypadów ,nic poważnego mam lampę meta48 i 580EX ,zastanawiam się czy nie kupić jakiejś stałki np50 f/1.8
A oto moje skromne doświadczenia z tymi szkiełkami. Tamron: jaśniejszy i wg mnie przy f/4 (oczywiście na aps-c) nieznacznie ostrzejszy niż Canon 17-40, ale za to wolniejszy i głośny (co ma znaczenie jeżeli ktoś chce nagrywać filmy). No i tańszy. Przy wyższych wartościach przysłony Tami był rewelacja, ale ostatecznie przegrał z 17-40 z uwagi na wykorzystanie z FF. Canon szybki, cichy i celny, ale tylko f/4 - w pomieszczeniach za ciemny, ale na zewnątrz... mnie wystarcza. Teraz cierpliwie ciułam na na jakąś "używkę" 24 lub 35 z f/1.4.
Trochę gratów i nieco innych szpargałów...
Warto zamienić, ale w druga stronę. Miałem swego czasu tamrona 17-50, przez jakiś miesiąc, po czym ze stratą go sprzedałem i kupiłem 17-40. Co z tego, że szkło ze światłem f2.8 jak 20% zdjęć nie trafionych, a te z szerokiego kąta dodatkowo fundują gigantyczny front focus. 17-40 z ostrością wygląda podobnie, AF rewelacja, cichy i celny. Kolory nie mają porównaniu o budowie nie wspomnę. A na FF 17-40 dostaje skrzydeł i jeszcze raz potrafi mile zaskoczyć.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty