Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Rybie oko + lampy + ruch

  1. #1

    Domyślnie Rybie oko + lampy + ruch

    Witam od jakiegoś czasu fotografuję amatorsko downhillowców, i zauważyłem problem, może nie tyle z winy sprzętu co bardziej mojego podejścia lub braku wiedzy
    Zauważyłem że zdjęcia robione rybim okiem są prawie zawsze nieostre lub rozmyte. Nie wiem czy jest to kwestia ustawienia ogniskowej (nie mam AF). Próbowałem różnych konfiguracji ogniskowej i przesłony. Bez jakiegoś większego efektu. Także nie wiem już jak ustawić.
    Z drugiej strony może to być problem doświetlenia lampami? Pod złym kątem? Albo nie obejmują całej sylwetki?
    A z trzeciej, przekaźniki radiowe, zwykła najtańsze made in china.
    Byłbym wdzięczny za radę




    Natomiast na normalnym obiektywie wszystko gra

    Moje zdjęcia niewdana.pl

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Stawiam na problemy z ekspozycją, praktycznie każda fota ma za mały czas, przy okazji (tak jak na pierwszym zdjęciu) jakoś tak wychodzi, że jeśli coś jest blisko, to "bardziej się rusza", niż to, co daleko
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #3
    Początki nałogu Awatar luc_october
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    447

    Domyślnie

    Prawdopodobnie masz ustawiony czas synchronizacji błysku na automatyczny w opcjach C.Fn. i robisz zdjęcia w Av. Przestaw na 1/200 i będzie ok.

  4. #4
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    Kolejna sprawą jest synchro na pierwszą kurtynę widoczne zwłaszcza na 2 pierwszych fotach (sam czasem fotografuję downhill to wiem ocb).
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

  5. #5
    Bywalec Awatar tormentor
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    218

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    jakoś tak wychodzi, że jeśli coś jest blisko, to "bardziej się rusza", niż to, co daleko
    Prędkość kątowa jest większa po prostu (obiekt fotografowany pokonuje większy kąt w danym czasie).

    Przerabiałem ten problem - niestety, trzeba jeszcze krótszych czasów (raczej HSS) lub zrobić tak, że w praktyce rowerzysta będzie oświetlany tylko lampą - powinna zamrozić ruch.
    FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
    Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
    "I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin

  6. #6

    Domyślnie

    Hss ? Myślę, że lepsze rozłożenie lamp załatwi problem. Ja przy 1/200 bez problemu zamrażam deskorolkę w locie. Zresztą nawet po ustawieniu powiedzmy 1/60 ale prawidłowym błyśnięciu postać będzie ostra.

  7. #7

    Domyślnie

    Dzięki przy najbliższej okazji coś pokombinuję.
    Moje zdjęcia niewdana.pl

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    39

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez naras Zobacz posta
    Hss ? Myślę, że lepsze rozłożenie lamp załatwi problem. Ja przy 1/200 bez problemu zamrażam deskorolkę w locie. Zresztą nawet po ustawieniu powiedzmy 1/60 ale prawidłowym błyśnięciu postać będzie ostra.
    Myślę że to jest to. Czas migawki może być długi pod warunkiem odpowiedniego ustawienia ekspozycji i błysku. Jeżeli będzie ona jasna to zarejestruje ruch-rozmycie które jeszcze dopełnione zostanie błyskiem lampy która zamrozi dany moment. Jeżeli sama lampa oświetli obiekt to powinna zamrozić ruch.

    Wysłane z SGS-Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez ayu ; 05-12-2011 o 20:32
    Canon A60

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Maver
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    397

    Domyślnie

    Jesli przymkniesz przyslone i zmniejszysz ISO do takich wartosci ze nie bedziesz lapal swiatla zastanego to czas naswietlania przestanie miec wieksze znaczenie, moze byc i 1s.
    Wtedy ruch zamrozi ci blysk lampy, ktory jest na tyle krotki ze zdjecie bedzie nie poruszone.
    Jedyny minus jest taki ze musisz sobie wtedy reszce sceny tez lampami oswietlic
    Pokombinuj z czasem naswietlania.

    Ewentualnie mozesz przestawic wyzwalanie lamp na druga kurtyne, efekt rozmycia bedzie ciut inny i moze bedzie akceptowalny dla Ciebie. Bedziesz mial rozmyte fragmenty "za ostrym zdjeciem".
    Kwestia tego jaki efekt chcesz uzyskac.
    Ostatnio edytowane przez Maver ; 13-12-2011 o 12:39
    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof Zagórski

  10. #10

    Domyślnie

    Maver, niezupełnie jest tak jak mówisz. Nie trzeba dobierać takiej przysłony oraz iso, żeby całkowicie wykluczyć światło zastane. Tak jak powiedziałem wcześniej - wystarczy odpowiednie ustawienie lamp, przykład:

    (zdjęcie autorstwa Adama Łakomego, na zdjęciu ja)


    sprzęt to 400d + samyang 8mm + dwie lampy, z tego co pamiętam czas około 1/10 - 1/20 sek (zresztą widać to po rozmazanym tle). Czas odpowiedni do tego, aby lekko ruszyć aparatem i uzyskać rozmazane tło, a odpowiedni błysk zapewnił zamrożenie ruchu deski.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •