Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 76

Wątek: Pierwsza lustrzanka w życiu - co kupić ??

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    260

    Domyślnie

    Witam,

    Cytat Zamieszczone przez rzech Zobacz posta
    jakis strasznie mydlany masz ten 50 1,4
    wg ciebie wychodzi ze 1k dajemy za USM i lepsze wykonanie?
    Pojęcie "mydlany" jest względne

    OK, no to wyniki testów na tablicy ISO przedstawione w skali od 1 (totalne mydło) do 9 (super ostry) w kolejności: centrum, lewy-górny, lewy-dolny, prawy-górny, prawy-dolny róg

    a) Canon 50/1.4 dla przysłon:
    1.4= 8 7 7 8 8
    1.8= 8 7 8 8 8
    2.2= 9 8 8 9 8
    2.8= 9 9 8 9 9
    3.5= 9 9 8 9 9
    4.5= 9 9 9 9 9
    5.6= 9 9 9 9 9

    b) Canon 50/1.8 dla przysłon:
    1.8= 8 8 7 4 6
    2.2= 8 8 7 5 6
    2.8= 9 9 8 6 6
    3.5= 9 9 9 7 6
    4.5= 9 9 9 8 7
    5.6= 9 9 9 8 7

    Wiec wynika z tego, że w moim przypadku dałem 1k więcej za USM z przeostrzaniem, solidniejsze wykonanie i równomierną rozdzielczość (ostrość) w całym kadrze oraz możliwość focenia na 1.4 (dla małej GO)

    Pozdrawiam, Alex

    EDIT: Patrząc na wyniki, gdyby ten mój 50/1.8 nie był wyraźnie gorszy w rogu i miałby w całym kadrze dużą i wyrównaną ostrość, to za te pieniądze nie byłby taki zły... Dlatego napisałem, że 50/1.8 trzeba przebrać z kilku i wybrać najlepszy...

    EDIT 2:
    Cytat Zamieszczone przez rzech
    dobrze ze sie poprawiles bo wychodzilo na to ze oba ostrza tak samo
    Ja nie napisałem, że ostrzą tak samo, ale "jak masz możliwość wybrania z kilku sztuk, to może Ci się trafić ostry od 2.2...2.8 i będziesz zadowolony" - więc jak dobrze poszukać, to można wybrać taki 50/1.8 który będzie zbliżony ostrością do 50/1.4 (bo ten mój jakby miał w rogu 7 a nie 4, to nie byłoby się do czego przyczepić
    Ostatnio edytowane przez Aleximov ; 07-02-2012 o 20:24

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aleximov Zobacz posta

    a) Canon 50/1.4 dla przysłon:
    1.4= 8 7 7 8 8
    1.8= 8 7 8 8 8
    2.2= 9 8 8 9 8
    2.8= 9 9 8 9 9
    3.5= 9 9 8 9 9
    4.5= 9 9 9 9 9
    5.6= 9 9 9 9 9

    b) Canon 50/1.8 dla przysłon:
    1.8= 8 8 7 4 6
    2.2= 8 8 7 5 6
    2.8= 9 9 8 6 6
    3.5= 9 9 9 7 6
    4.5= 9 9 9 8 7
    5.6= 9 9 9 8 7
    @Aleximov, nie rozumiem Twojego myślenia. Dosłownie w każdym wątku podpierasz się testami. Mam takie proste pytanie, czy jak w takim teście szkło jest nieostre, to wyrzucasz i szukasz ostrego czy próbujesz nim wykonać zdjęcie?
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    260

    Domyślnie

    Witaj,

    Cytat Zamieszczone przez Darx Zobacz posta
    @Aleximov, nie rozumiem Twojego myślenia. Dosłownie w każdym wątku podpierasz się testami. Mam takie proste pytanie, czy jak w takim teście szkło jest nieostre, to wyrzucasz i szukasz ostrego czy próbujesz nim wykonać zdjęcie?
    Nie, żadnych szkieł nie wyrzucam i nadal robię nimi zdjęcia - jednak po testach (w miarę) wiem czego się spodziewać i jak postarać się maksymalnie wykorzystać właściwości szkła. Dla przykładu, zostawiłem sobie to 50/1.8 (to "staruszek", mam go jeszcze z "analoga") i np. robię nim makro (z pierścieniami), gdzie "mydlaność" jednego rogu mi nie przeszkadza a w centrum jest wystarczająco ostry. Niedawno kupiłem sobie 50/1.4, bo "staruszek" na portretach trochę mnie denerwował (tym rogiem), a poza tym chciałem się przekonać, jaki będzie ten 50/1.4 w porównaniu do "staruszka"

    A testy ? Niektórzy nie lubią robić żadnych testów i ich nie uznają, inni za nimi przepadają... - ja po prostu lubię wiedzieć, na co mogę liczyć ... i staram się pisać, to co sam zbadałem (a nie gdzieś wyczytałem)...

    Pozdrawiam, Alex

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2011
    Miasto
    A, A
    Wiek
    47
    Posty
    116

    Domyślnie

    dobrze ze sie poprawiles bo wychodzilo na to ze oba ostrza tak samo
    Cytat Zamieszczone przez Aleximov
    1) Canon 50/1.8 - ... ostry od 2.2...2.8
    2) Canon 50/1.4 - ... ostry od 2.2 (a od 2.8 "żyleta")
    a co do pieniedzy to nie nie my bedziemy decydowac tylko Marchos87

    Cytat Zamieszczone przez rzech Zobacz posta
    ef 50 mm 1,8 przed ef 35 mm 2,0 i s 50 mm 1,4 oraz ef 50 mm 1,4

    te 2 pierwsze sa naprawde tanie potem juz wszystko ponad 1k czy warto ? musisz odpowiedziec sobie sam
    sam tez wydalem ten 1k wiecej gdy pozbylem sie 1,8 i czy zaluje - nie. Ale bylo mnie na to stac.
    Czy teraz bym tyle wydal - nie pewnie bym zbieral na 35 1,4 L ale to juz inna bajka.
    Ostatnio edytowane przez rzech ; 07-02-2012 o 20:24

  5. #5
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2011
    Miasto
    A, A
    Wiek
    47
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rzech Zobacz posta
    Gdybym mial znow wybierac do cropa jako podstawowy to w rankingu cena/jakosc/obrazek zdecydowanie wygral by ef 50 mm 1,8 przed ef 35 mm 2,0 i s 50 mm 1,4 oraz ef 50 mm 1,4

    te 2 pierwsze sa naprawde tanie potem juz wszystko ponad 1k czy warto ? musisz odpowiedziec sobie sam
    Cytat Zamieszczone przez Aleximov

    Ja bym nieśmiało zasugerował, aby brać tą 50/1.8
    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm
    Można się zastanowić nad 50 1.8 albo nad 35 f2. To są całkiem tanie i przyjemne szkiełka. Sprawa upodobań jeśli chodzi o ogniskową. 35mm na cropie jest znacznie bardziej uniwersalna.
    odpowiedz padla juz zbyt wiele razy

    50 1,8 lub 35,2

    pozostale ponad tysiac

    30 1,4
    50 1,4
    85 1,8 nie ujmujac nic obiektywowi ale troche dlugi na cropie
    ja na powaznie zaczalem go uzywac dopiero po przejsciu na FF

  6. #6
    Dopiero zaczyna Awatar Marchos87
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    24

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Sam się wpakowałem w ten 1100D... Po przyjściu do sklepu Sprzedawca powiedział mi że 1100D jest lepszy niż 500D a do tego torba, filtry i coś gratis. A że Ja nowicjusz nie wiedziałem co i jak i wyszła lipa.... Może za jakiś czas zmienię na coś lepszego ale wpierw chciałbym mieć trochę więcej szkieł

  7. #7
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marchos87 Zobacz posta
    Dzięki za odpowiedzi. Sam się wpakowałem w ten 1100D...
    A robi zdjęcia? Jeśli robi zdjęcia, to czym Ty się przejmujesz To Twoja pierwsza lustrzanka, w dodatku z gwarancją jak coś będzie nie tak. Najgorsze, to wrzuć nie zorientowanego amatora w puszkę "wysokiej klasy". Gdyby coś nie działało, wtedy forum zalewają fotki o problemach...

    A że Ja nowicjusz nie wiedziałem co i jak
    Troszeczkę naginasz rzeczywistość, gdyż pytałeś na forum i "wiedziałeś, co i jak" Przecież jako owieczka nie wszedłeś do sklepu, bo ładne reklamy leciały na bilbordach. Wiadomo, że sprzedawca chce sprzedać i kropka, nie ma dobrych czy złych sprzedawców, są tylko zarabiający

    wpierw chciałbym mieć trochę więcej szkieł
    To uzbieraj szklarnię. Popracuj nad kadrem, dopiero wtedy zacznij myśleć "o czymś" lepszym Powodzenia
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  8. #8
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    Nie chciał bym Ci źle wróżyć, ale nie posłuchałeś kolegów z forum i kupiłeś 1100D. Niestety AF tego aparatu ostrzy tylko dla f5,6. Nie ma dokładniejszego ostrzenia dla f2,8. Tak więc celność AF z powyższymi obiektywami (jeśli nie przymkniesz przysłony) to będzie loteria - może trafi, może nie.
    To nie jest tak. xxD maja bardziej czuły środkowy punkt, który działa precyzyjnie z min. 2.8 w trudnych warunkach oświetleniowych. Nie jest prawda, że aparat ostrzy tylko dla 5.6.
    Ostrzy od zawsze, szczególnie, że nie ma znaczenia jaka przysłone wybierzesz. Przymykanie nie ma sensu, gdyż AF działa zanim przysłona się zamknie. Nawet jak ustawisz F22 na obiektywie 2.8 to AF działa na 2.8.

    Im jaśniejszy obiektyw tym lepiej.

    500D również nie ma czułego środkowego co nie przeszkadza robić mi bardzo ostrych zdjęć.
    Posiadam C50mm 1.8 i C17-55 2.8. Oba jasne szkła, oba ostre jak i zdjęcia, które robie. Oba trafiaja w punkt (brak BF/FF)

    Gdyby to co mówisz było prawda, to żaden xxxxD i xxxD by nie robił ostrych zdjęć.

    Moim zdaniem 1100D to świetny aparat na poczatek i kolega będzie bardzo zadowolony. Ostre zdjęcia zależa od umiejętności i post-procesu. Oczywiście pomijam fakt wadliwego obiektywu albo BF/FF.
    Ja uzyskiwałem bardzo dobre i ostre zdjęcia zwykłym kitem C18-55.

    Powiem tyle, gratuluje udanego zakupu. Teraz zamiast inwestować w mega szkła, popstrykaj tym co masz, zobacz co potrzebujesz, poczytaj kilka ksiażek Kelbiego i Petersona.. Może z czasem kupisz Flash?

    Ja dopiero po 1,5 roku zmieniłem std KIT na coś lepszego, gdyż przez ten czas (ok 10 tyś fotek co nie jst bardzo dużo) poczułem co mi potrzeba, co mnie blokuje w dalszym rozwoju...
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Nowy Sącz
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flankerp Zobacz posta
    To nie jest tak. xxD maja bardziej czuły środkowy punkt, który działa precyzyjnie z min. 2.8 w trudnych warunkach oświetleniowych. Nie jest prawda, że aparat ostrzy tylko dla 5.6.
    Ostrzy od zawsze, szczególnie, że nie ma znaczenia jaka przysłone wybierzesz. Przymykanie nie ma sensu, gdyż AF działa zanim przysłona się zamknie. Nawet jak ustawisz F22 na obiektywie 2.8 to AF działa na 2.8.

    Im jaśniejszy obiektyw tym lepiej.

    500D również nie ma czułego środkowego co nie przeszkadza robić mi bardzo ostrych zdjęć.
    Posiadam C50mm 1.8 i C17-55 2.8. Oba jasne szkła, oba ostre jak i zdjęcia, które robie. Oba trafiaja w punkt (brak BF/FF)

    Gdyby to co mówisz było prawda, to żaden xxxxD i xxxD by nie robił ostrych zdjęć.

    Moim zdaniem 1100D to świetny aparat na poczatek i kolega będzie bardzo zadowolony. Ostre zdjęcia zależa od umiejętności i post-procesu. Oczywiście pomijam fakt wadliwego obiektywu albo BF/FF.
    Ja uzyskiwałem bardzo dobre i ostre zdjęcia zwykłym kitem C18-55.

    Powiem tyle, gratuluje udanego zakupu. Teraz zamiast inwestować w mega szkła, popstrykaj tym co masz, zobacz co potrzebujesz, poczytaj kilka ksiażek Kelbiego i Petersona.. Może z czasem kupisz Flash?

    Ja dopiero po 1,5 roku zmieniłem std KIT na coś lepszego, gdyż przez ten czas (ok 10 tyś fotek co nie jst bardzo dużo) poczułem co mi potrzeba, co mnie blokuje w dalszym rozwoju...
    Z optyczne.pl
    1100D:
    • Punkty AF: 9-cio punktowy AF (krzyżowy punkt centralny przy f/5.6),
    500D:
    • Punkty AF: 9-cio punktowy AF (krzyżowy punkt centralny przy f/5.6, dodatkowa czułość przy f/2.8),
    Po to przymknąć przysłonę by była większa głębia ostrości, gdyż aparat zakłada, że taka właśnie jest.
    Gdy aparat ostrzy dla 2,8 to gdy założysz obiektyw 2,8 lub jaśniejszy aparat dokładniej ostrzy, gdyż zakłada, że głębia ostrości jest mała.
    Miałam przed 500-tką 1000D i wiem o czym piszę.
    6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
    Moje fotki Moje fotki II

  10. #10
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    260

    Domyślnie

    Witam,

    Cytat Zamieszczone przez tlustyx Zobacz posta
    Z optyczne.pl
    1100D: • Punkty AF: 9-cio punktowy AF (krzyżowy punkt centralny przy f/5.6),
    500D: • Punkty AF: 9-cio punktowy AF (krzyżowy punkt centralny przy f/5.6, dodatkowa czułość przy f/2.8),
    Po to przymknąć przysłonę by była większa głębia ostrości, gdyż aparat zakłada, że taka właśnie jest.
    Gdy aparat ostrzy dla 2,8 to gdy założysz obiektyw 2,8 lub jaśniejszy aparat dokładniej ostrzy, gdyż zakłada, że głębia ostrości jest mała.
    Miałam przed 500-tką 1000D i wiem o czym piszę.
    Dla sprecyzowania:

    1) Te wartości powyżej (f/5.6, f/2.8) oznaczają maksymalnie otwartą przysłonę w OBIEKTYWIE (np. C400/5.6), przy której AF body będzie działał (i nastawianie przysłony dla zrobienia zdjęcia przy pożądanej GO nie ma tu znaczenia) - więc to, czy AF będzie działał w danym body zależy od dokręconego obiektywu, a nie ustawionej kółkiem przysłony

    2) Dodatkowa czułość dla jasnych szkieł w niektórych aparatach wiąże się ze specyficzną budową czujnika AF i jest programowo włączana (lub nie) przez soft aparatu w zależności od przyłączonego obiektywu (tzn. jego przysłonie na maksymalnej "dziurze" - można to sprawdzić przyłączając np. programowalny dandelion ze szkłem M42 i zmieniając mu sztucznie wartość "maksymalnej dziury" ) - i znowu robocza przysłona (przy której robimy zdjęcie) nie ma tu znaczenia.

    Pozdrawiam, Alex
    Ostatnio edytowane przez Aleximov ; 08-02-2012 o 14:44

Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •