Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 35 z 35

Wątek: Akcja – testowanie papierów do druku Ilford Galerie

  1. #31
    Bywalec Awatar simon83
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Września
    Wiek
    42
    Posty
    216

    Domyślnie

    W moim przypadku papiery testowane były na drukarce Epson P50 oraz tuszach Trigon Premium w układzie stałego zasilania. Dwa arkusze każdego z papierów przeznaczone były na wykonanie profilu za pomocą spektrofotometru ColorMunki Photo i oryginalnego oprogramowania. Wybrałem 2 testowe zdjęcia zawierające elementy, które powinny pokazać zarówno słabe, jak i mocne strony zestawu drukującego. Były to zarówno kontrastowe czarno-białe fragmenty, jak i delikatne, gładkie przejścia tonalne na skórze czy niebie. Wydruki wykonywane były bezpośrednio z Photoshopa z pominięciem zarządzania kolorem w drukarce.

    Papiery już bezpośrednio po odpakowaniu sprawiają wrażenie dobrych jakościowo. Wysoka gramatura powoduje że nie wyginają się na wszystkie możliwe strony. Regularność i delikatność powierzchni perłowej rewelacyjna. Powierzchnia błyszcząca nie wywołuje efektu "cellulitu" co zdarzało mi się oglądać wśród innych produktów.

    Wydruki na podłożach Smooth Gloss oraz Smooth Pearl są bardzo zbliżone do siebie. Osiągnięty gamut, oddanie barw czy głębia czerni sa bardzo dobre, mimo taniej, niskobudżetowej drukarki i tuszów barwnikowych. Wydruki są suche bezpośrednio po zakończeniu drukowania. Poniżej porównanie odbitki na papierze Fuji Lustre DPII (bryła) do Smooth Pearl (siatka):


    Najlepsze z przesłanych podłoży, Gold Fiber Silk, niestety potwierdza przyznaną jedną gwiazdkę kompatybilności z tuszami barwnikowymi. Spore braki w cieniach, wydruk wygląda jak z wyciętym z dołu histogramem. Dzięki opcji soft-proofingu można było zauważyć, że cięcie znajduje się na poziomie ok. 40-50. Nie zmienia to faktu, że jest to doskonałe podłoże i dla specyficznych, małokontrastowych zdjęć nadaje się również do druku barwnikiem. Schnięcie dość długie. Ciepła biel wygląda bardzo przyjemnie. Sztywność kartonika i jakość powierzchni powoduje że jeszcze co jakiś czas biorę wydruk do ręki i "macam" go .

    Co wprawiło mnie w zdziwienie, podobny, choć na mniejszą skalę efekt uzyskałem na podłożu dwustronnym. Stąd podjęta decyzja o sprawdzeniu wszystkich papierów ponownie na identycznej drukarce z zainstalowanymi oryginalnymi tuszami Epson Claria. Dzięki temu poza jakością podłoży będę w stanie obiektywnie ocenić również jakość sprzedawanych koreańskich tuszy. Wg zaleceń znalezionych w PDF na stronie Ilforda powstały efekt może powodować zbyt duża ilość tuszu czarnego, jednak w sterowniku drukarki nie widzę opcji umożliwiającej jakąkolwiek zmianę.
    Pozdrawiam, Szymon Zdziabek
    Blog: http://szymon.zdziabek.net/blog

  2. #32

    Domyślnie

    Last but not least

    Moje testowanie przeciągnęło się w czasie dzięki świąteczno-sylwestrowemu rozgardiaszowi. No ale lepiej późno, niż wcale...
    Tuż po wydrukach poczytałem co zrobili koledzy i upewniłem się, że podszedłem do tematu w odpowiedni sposób. A przynajmniej tak mi się wydaje. Powyżej można poczytać opinie specjalistów, fanów badania przejść tonalnych i wyciskania największej ilości koloru na kartkę. Ja doszedłem do wniosku, że zrobię to co najczęściej robię (oprócz zadruku cd-rek - wydrukuję czarnobiel z przeznaczeniem na ścianę. Być może będę mógł za jakiś czas napisać, jak papiery wytrzymują próbę czasu. Największy problem przy tym miałem z wyborem odpowiednich zdjęć, bo zamarzyła mi się seria pionowych zdjęć z koncertów. Podczas wyboru zdałem sobię sprawę, jak mało robię kadrów pionowych, ale to inna bajka

    Wydruki na ip4700. Ogólne wrażenia- świetna jakość, grubość, gęstość papierów. Najwyższa liga.

    Fibre Silk

    Mimo, iż nie powinien być stosowany w takiej drukarce postanowiłem zadrukować go portretami jazzmanów. Może mi się tylko wydaje, biel jest nieco mleczna, ale ... podoba mi się to.

    Smooth Glass

    Nie wiem czemu, ale nigdy nie lubiłem świecących zdjęć. Jeśli jednak miałbym jakiś błysk wybierać, to byłby to właśnie ten papier. Jutro zobaczę jak wygląda w antyramie na ścianie, ale 'próbę palcową' przeszedł bardzo dobrze. Nic się nie rozmazuje, zero rozcierania. Paluchy minimalnie zostają, ale taki to urok tej powierzchni.

    Smooth Pearl

    Thats it! Od razu zadrukowałem dziesięć arkuszy. Od zawsze drukuję na macie, ten papier jest po prostu idealny. Smoliste czernie i świetna biel. Uwielbiam to.

    Smooth Lustre Duo

    Mam nadzieję, że dopiszę ten rozdział. Zamówiłem dwa zestawy tuszy i wystrzelałem wszystko na powyższe wydruki Mam w planach pobawić się w fotoalbum handmade, więc zrobić to, do czego ten papier został stworzony.

  3. #33
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    To ja też coś dodam. Używam Ilforda Smooth Pearl kilka lat. Mam na parapecie ramkę ze zdjęciami wydrukowanymi na tym papierze Canonem Pixma 5000. Zdjęcia są za szybką więc szybka trochę chroni przed UV ale po ok 5 latach praktycznie nic nie zblakło, nie spłowiało. Zdjęcia dalej wyglądają jak nowe. To bardzo dobrze świadczy o tuszach Canona i papierze też.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  4. #34

    Domyślnie

    Dziękujemy wszystkim za wrażenia z drukowania!

    Z tego co napisaliście wynika, że papiery ILFORD, które otrzymaliście do testów przypadły Wam do gustu. Szczególnie spodobały się nam opisy Waszych wrażeń dotyczących barytu GOLD Fibre Silk!

    Z tego co piszecie wygląda na to, że wydruki zdjęć, które wykonywaliście w ramach testów powinny wyjść co najmniej nieźle. Jesteśmy niezmiernie ciekawi rezultatów! Pochwalcie się skanami albo zdjęciami gotowych wydruków .

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    To ja też coś dodam. Używam Ilforda Smooth Pearl kilka lat. Mam na parapecie ramkę ze zdjęciami wydrukowanymi na tym papierze Canonem Pixma 5000. Zdjęcia są za szybką więc szybka trochę chroni przed UV ale po ok 5 latach praktycznie nic nie zblakło, nie spłowiało. Zdjęcia dalej wyglądają jak nowe. To bardzo dobrze świadczy o tuszach Canona i papierze też.
    Janusz, dzięki za dorzucenie tak ważnego wątku do tematu, szczególnie że zabawa w testowanie papierów w ciągu kilku tygodni, nie pozwala wyciągnąć wniosków w kwestiach trwałości drukowanych zdjęć, a która to cecha jest przecież jedną z kluczowych zalet naszych podłoży.

    ILFORD Polska

  5. #35
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    wroclaw
    Wiek
    52
    Posty
    68

    Domyślnie

    Smooth Pearl już wisi....bardzo dobra ostrość i wspaniałe przejscia tonalne][/IMG]
    [/IMG]
    Ostatnio edytowane przez aps1 ; 30-01-2012 o 15:20 Powód: Automerged Doublepost

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •