Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zakupu obiektywu. Ze względu na to, że oferty na rynku są z różnych źródeł, chciałem mieć pewność, że gwarancję zapewni mi autoryzowany serwis Canona. Dlatego zadzwoniłem na Żytnią w Warszawie, aby dowiedzieć się, jakie dokumenty są wymagane, oraz potwierdzić oficjalną sieć dystrybucji. Padło akurat na Mediamarkt, który to sklep znajduje się w wykazie Canona. Pracownik w dziale sprzedaży w serwisie Canona na Żytniej, stwierdził, że na moim miejscu nie kupowałby obiektywu w sklepie Mediamarkt, lecz u nich w serwisie, gdzie jest on o 300 zł droższy, ale nie sprecyzował dlaczego. Zadzwoniłem do Mediamarkt, by upewnić się, że mam aktualne informacje. Tam też zapewniono mnie, że jest to oficjalna sieć dystrybucji firmy Canon i z serwisem nie będzie żadnego problemu, a postawa tegoż serwisu jest dla nich zupełnie niezrozumiała.
Przyznam szczerze, że wcześniej miałem parę razy do czynienia z tym serwisem i za każdym razem wychodził jakiś zgrzyt. Bywało tak, że opinie dwóch pracowników dotyczące jednego tematu były skrajnie różne. Szczególnie dotyczyło to cen, ale nie tylko, terminy stanowią odrębną bolączkę. Zamówienie u nich drobnych akcesoriów do aparatu, to dramat i droga przez mękę, a olewackie podejście do klienta jest unikatowe na skalę światową. Za co mam im dopłacić te 300 złotych?.
Ostatnio edytowane przez ebeb ; 05-03-2020 o 18:47
Za to, że kupisz u nich
Nawet jak kupowałem poza oficjalną siecią gwarancja działała. Gwarancji udziela producent a nie serwis, jeśli spełniasz wymogi określone w gwarancji to działa.
Teoretycznie jest tak jak piszesz, ale w wielu przypadkach sprzedawane są sprzęty z adnotacją „gwarancja sprzedawcy”, a nie producenta, a regulamin reklamacyjny takiego sprzedawcy ma się nijak do obowiązującego prawa. Rozumiem że w takiej sytuacji gwarancja funkcjonuje dopóki istnieje sprzedawca. A co potem? Nie chcę mi się łazić po sądach. Duże sieci raczej nie upadną i mają jeszcze jeden atrybut. Czas na wykonanie naprawy to 30 dni, a potem jeśli nie zdążą, to nie ma sralis-mazgalis, jest wymiana na nowy. Uwierz mi że to działa. Gwarancja tzw. „Europejska” czy „Światowa” nie do końca jest respektowana przez serwis, jakby miało to znaczenie gdzie kupiłeś. Zresztą taka insynuacja wynikała z rozmowy.
Ostatnio edytowane przez ebeb ; 06-03-2020 o 09:45
Autoryzowany serwis Canona w obszarze EU respektuje gwarancje (EWS) z oficjalnej europejskiej (EU) dystrybucji. Canon ma stronę, gdzie sobie można sprawdzić po numerze seryjnym z jakiej dystrybucji coś pochodzi - jest to np potrzebne do cashback. Skad informacja o wymienie czegokolwiek na nowe w ramach gwarancji jeśli czegoś nie naprawią w 30 dni???
A do autora wątku: MM ma sprzęt z oficjalnej dystrybucji i nie będzie z nim problemu z serwisem. MM ma inne grzeszki ale akurat o wykluczenie z gwarancji bym się nie martwił.
Kupiłem kilka sprzętów w polskich sklepach spoza listy na stronach Canona i nie było żadnych problemów z gwarancją w CSI.
Inna sprawa, że zawsze mailowo pytałem taki sklep z jakiej dystrybucji jest sprzęt, aby w razie ewentualnych problemów mieć "podkładkę" pod ewentualny spór ze sklepem.
Oczywiście jak sklep określa, że gwarancja sklepowa, albo że 2 lata rękojmia, to wtedy powinna zapalić się żółta żarówka
a mnie zawsze zastanawia skąd się biorą takie z d##y wydumane problemy
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
kmeg- nie wiedziałem o możliwości sprawdzenia po numerze, dzięki, rozwiązuje to problem chińczyków. Co do 30-tu dni kiedyś korzystałem, ale teraz nie wiem czy to możliwe.
Bangi - są w Interze sklepy oferujące sprzęt z fakturą, a nie mają działalności gosp.
aptur- masz rację, mój błąd, nie powinienem dzwonić.
becekpl- większość Twoich komentarzy jest w podobnym tonie.
Wszystkim Serdeczne dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
No i proszę, jeden z obiektywów który posiadam, zakupiony nowy na Armii Ludowej w Warszawie.
nr. 355204043659
"Produkt o podanym numerze seryjnym nie był przeznaczony przez firmę Canon do sprzedaży w Europejskim Obszarze Gospodarczym."
Super. Ręce opadają.
Ostatnio edytowane przez ebeb ; 07-03-2020 o 08:30