Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 68

Wątek: Czy mając 16-35 2.8L warto kupić 35 1.4L?

  1. #41

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sawek Zobacz posta
    Jak w temacie. Przymierzam się do kupna stałki 35 1,4 L. ale postadam 16-35. Więc pytanie czy jest sens wydawać ponad 5 tyś na stałkę?? fotografuję głównie śluby
    Również fotografuję śluby używam 5d mkII i 50d ,czy warto kupić 35/1.4 mając 16-35/2.8 odpowiedź nie jest tak oczywista. Sam powinieneś sobie odpowiedzieć na to pytanie, na jakich ogniskowych najczęściej robisz i jakich przysłonach. Światło 1.4 bardzo się przydaje na ślubach, dla zakresu 1.4-2.2 warto kupić 35mm. W Krajobrazach itp. jakość ma znaczenie ale w reporterce ślubnej według mnie ważniejszy jest uchwycenie momentu, chwili niż jakość obrazka w rogu, a tu komfort pracy z zoomem chyba sam wiesz jak wygląda W dobie pracy z RAWem dyskusja na temat różnicy w kontrastach/kolorach to dla mnie zwykły onanizm sprzętowy. Na pewno warto kupić 35, pytanie czy w twoim przypadku warto kupić go teraz. Patrząc na to co masz może lepiej najpierw kupić coś co rozszerzy twój zakres np. 70-200, 85/1.2 lub 135/2.0. Ten ostatni uwielbiam za ostrość i bokeh, chętniej używam niż 24 czy 35 jak warunki pozwalają. Ogólnie to ja mam odwrotną sytuację mam 24/1.4 i 35/1.4 oraz 17-40/4 i lubię używać 17-40 ja światło pozwala ze względu na komfort pracy pomimo gorszej jakości. Mnie brakuje czegoś jasnego poniżej 20mm 14/2.8 ceną zabija a wydawanie 5k na 16-35/2.8 też w moim przypadku nie bardzo miało by sens. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
    Ostatnio edytowane przez Mojlo ; 23-11-2011 o 21:33
    ...

  2. #42
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Płock
    Posty
    85

    Domyślnie

    Zainteresował mnie temat, bo do tej pory miałem EF 16-35; EF 24-70 i EF 70-200 f/2.8 IS

    EF 16-35 używany najczęściej podczas błogosławieństwa oraz na sali weselnej głównie w zakresie 16-20mm.

    EF 24-70 używałem najczęściej w kościele albo na 24mm albo na 70mm, więc sprzedałem, bo bardzo często miałem za ciemno i kupiłem EF 24 f/1.4 - mam nadzieję, że trafiłem z ogniskową, bo sezon dopiero przede mną.

    Natomiast zapięty EF 70-200 najczęściej w plenerach (75% pleneru) pracował albo na 70mm albo na 200mm - dlatego sprzedałem, bo wielki, ciężki i kupiłem 135 f/2.0 - dla cech o których parę osób tu pisało.

    Jestem po jednym małym zleceniu (nie ślub) i widzę, że brakuje mi czegoś w okolicy 70mm (24mm za szeroko, 35mm z 16-35 również za szeroko, 135mm za ciasno), więc powoli rodzi się pomysł 85mm.
    Tylko teraz problem: czy kosmicznie drogi f/1.2 na którego mnie narazie nie stać, czy tańszy f/1.8...?

    Odpowiadając na pytanie z tematu i odnosząc do własnego doświadczenia:
    sprawdź przy jakich ogniskowych najczęściej się poruszałeś mając zooma i oceń czy bardziej przyda Ci się EF24 czy EF35?
    Ja wybrałem i EF16-35 i EF24mm.
    Zoom dla zakresu bardzo szerokiego (16-20mm), a EF 24mm do ciężkich warunków oświetleniowych, szerokości która przyda się i na sali i w kościele (czasem w domu również) i tych wszystkich magicznych cech, które to szkło potrafi stworzyć, a których nie da mi zoom.
    Puszki dwie i kilka szkieł, światełka i parę innych gratów

  3. #43
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ely13 Zobacz posta
    Natomiast zapięty EF 70-200 najczęściej w plenerach (75% pleneru) pracował albo na 70mm albo na 200mm - dlatego sprzedałem, bo wielki, ciężki i kupiłem 135 f/2.0 - dla cech o których parę osób tu pisało.
    Dosyć pokrętna logika
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  4. #44
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Dlaczego? Koniec końców sam zmieniłem niezwykle uniwersalnego 70-200 na 85-tkę, bo ta ogniskowa odpowiada mi bardziej z dwóch jasnych stałek Canona (czyli 85 i 135). W tym zakresie praktyczna różnica między ogniskową 70 i 200 mm (i pośrednimi) oczywiście istnieje, jednak nie jest ona tak istotna, jak w przypadku szerszych kątów.

  5. #45
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Płock
    Posty
    85

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Dosyć pokrętna logika
    W którym miejscu?

    Dlaczego używałem tych dwóch ogniskowych?

    - najbardziej mi odpowiadały, obrazek mi się na nich podobał i lubiłem przy nich fotografować.:cool:

    Dlaczego sprzedałem?

    - bo był ciężki, duży, rzucał się w oczy, zajmował pół torby , itd.

    Dlaczego kupiłem 135?

    - bo jest mniejszy, lżejszy, mniej kłójący w oczy, jest jaśniejszy więc mam nadzieję częściej go wyciągać w ciemnych kościołach i na salach.
    A i tło można nim ładnie rozmazać...

    Ale nie robię OT, bo o 16-35 vs 35 mowa...
    Ostatnio edytowane przez ely13 ; 02-12-2011 o 13:29
    Puszki dwie i kilka szkieł, światełka i parę innych gratów

  6. #46
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ely13 Zobacz posta
    Tylko teraz problem: czy kosmicznie drogi f/1.2 na którego mnie narazie nie stać, czy tańszy f/1.8...?
    Jedyny problem z 85 1.8 w moim przypadku jest taki ze odkad go posiadam nie moge sam siebie przekonac dlaczego mial bym go zmienic na 1.2
    Jest maly, lekki, jasny, ostry, szybki i celny. Czego wiecej potrzeba.

    Wracajac do tematu stalki vs zoom to po sezonie z 24-70 zaczynam sie zastanawiac czy nie zmienic go sobie na 24 1.4 lub szukac swietego grala jakim jest sigma 20 1.8 z AF bez FF i BF.
    24-70 to swietny zakres, swietna jakosc ale swiatlo nie te.

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  7. #47
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    44
    Posty
    642

    Domyślnie

    35L mam od niedawna. Zdążył zrobić może ze 3 śluby. Myślałem, że 24L + 50mm 1.4 to będzie dobre rozwiązanie, ale 50tkę będę sprzedawał po kupnie 35L. Zupełnie daje radę w połączeniu z 85tką i 24ką. Też kiedyś myślałem nad zestawem Sigma 20 1.8 i 35L, bo wydawało mi się, że między 24mm a 35mm jest zbyt mała różnica. To nie prawda. To 2 zupełnie inne szkła do zupełnie innych kadrów. Po obróbce ostatniego ślubu byłem w szoku co to szkło potrafi na sali i dlaczego nie kupiłem go wcześniej.

    Wracając de meritum. Jak już zostało powiedziane wcześniej 16-35 i 35L to zupełnie inne obiektywy do innych zastosowań. 35L jest świetnym szkłem i raczej pytanie jest o to co do niego dobrać szerszego.

    OT: Mad_Mac. Ja sobie zadaję pytanie po co mi była Sigma 85 1.4, skoro C85 1.8 nie jest dużo ciemniejszy a na pewno szybszy i celniejszy. Z 1.2 podobno trzeba się bardzo ostrożnie obchodzić z powodu sposobu przyklejenia styków na tylnej soczewce.
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  8. #48
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm Zobacz posta
    35L mam od niedawna. Zdążył zrobić może ze 3 śluby. Myślałem, że 24L + 50mm 1.4 to będzie dobre rozwiązanie, ale 50tkę będę sprzedawał po kupnie 35L. Zupełnie daje radę w połączeniu z 85tką i 24ką. Też kiedyś myślałem nad zestawem Sigma 20 1.8 i 35L, bo wydawało mi się, że między 24mm a 35mm jest zbyt mała różnica. To nie prawda. To 2 zupełnie inne szkła do zupełnie innych kadrów. Po obróbce ostatniego ślubu byłem w szoku co to szkło potrafi na sali i dlaczego nie kupiłem go wcześniej.

    Wracając de meritum. Jak już zostało powiedziane wcześniej 16-35 i 35L to zupełnie inne obiektywy do innych zastosowań. 35L jest świetnym szkłem i raczej pytanie jest o to co do niego dobrać szerszego.

    OT: Mad_Mac. Ja sobie zadaję pytanie po co mi była Sigma 85 1.4, skoro C85 1.8 nie jest dużo ciemniejszy a na pewno szybszy i celniejszy. Z 1.2 podobno trzeba się bardzo ostrożnie obchodzić z powodu sposobu przyklejenia styków na tylnej soczewce.

    Problem w tym ze 24mm czesto nie jest wystarczajaco szerokie ale 2.8 jest za ciemne. Jak by canon zrobil 20mm f1.8 albo 2 to bral bym od reki.
    Trzeba bedzie pomyslec nad 24mkI i uzupelnic uzywka 17-40.
    Wracajac do 35L to przez ostatni pare dni wychodzac na spacer z dziecmi stwierdzilem ze zamiast klamora 24-70 wezme 35L. Po kilku dniach focenia stwierdzam ze nie potrzeba mi zooma a portreciki na 1.4 z daleka wychodza duzo lepiej niz na jakiejkolwiek innej ogniskowej z 24-70 na 2.8
    Ostatnio edytowane przez Mad_Mac ; 02-12-2011 o 15:34

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  9. #49
    Bywalec Awatar KrzysiekT
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków
    Posty
    141

    Domyślnie

    Ale jedziecie po tym 24-70... Powiem szczerze, że również mam dylematy co robić, mam 35L, 24-70, dostępne na telefon 16-35 jak potrzeba, i zastanawiam się co sprzedać i na co wymienić. Chciałem się pozbyć 35L bo kasa, ale jednak zostawię to szkło - za duża zawierucha na świecie. Pytanie co robić z 24-70, bo jednak co by nie mówić jest bardzo uniwersalnym szkłem i trafiła mi się ostra sztuka. 24mm na 5d to już dla mnie wystarczająca szerokość, ale 24L II nie kupię za 3200 zł - a tyle spodziewałbym się wziąć za 24-70. Może ktoś poradzi?
    Pozdrawiam, Krzysztof

  10. #50
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    44
    Posty
    642

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mad_Mac Zobacz posta
    Problem w tym ze 24mm czesto nie jest wystarczajaco szerokie ale 2.8 jest za ciemne. Jak by canon zrobil 20mm f1.8 albo 2 to bral bym od reki.
    Trzeba bedzie pomyslec nad 24mkI i uzupelnic uzywka 17-40.
    Wracajac do 35L to przez ostatni pare dni wychodzac na spacer z dziecmi stwierdzilem ze zamiast klamora 24-70 wezme 35L. Po kilku dniach focenia stwierdzam ze nie potrzeba mi zooma a portreciki na 1.4 z daleka wychodza duzo lepiej niz na jakiejkolwiek innej ogniskowej z 24-70 na 2.8
    Cóż ... sam wiesz czego potrzebujesz Osobiście wolałbym jednak mieć ciemne UWA lub czasem za wąsko niż niepewny AF.
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •