Niestety nie zawsze jest gdzieEizo jest bezpiecznym zakupem. Będzie to monitor, z którego na pewno będę zadowolony, ale nie chcę sobie pluć w brodę, że mogłem dopłacić 850 zł i mieć lepszy komfort pracy.
Nowy
Używany
Niestety nie zawsze jest gdzieEizo jest bezpiecznym zakupem. Będzie to monitor, z którego na pewno będę zadowolony, ale nie chcę sobie pluć w brodę, że mogłem dopłacić 850 zł i mieć lepszy komfort pracy.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
Czyli w kiepskim świetle przy niskiej jasności na pewno nie będzie gorzej niż w 20WGX2 ?
PA271 nie ma dynamicznego dopasowania jasności w zależności od oświetlenia otoczenia, prawda? To też w Eizo mi się bardzo podoba.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Przemyślałem temat. Rozważałem czy po zamówieniu S2433W dopłacić do PA271. Choć teoretycznie mogę jeszcze zmienić decyzję, ale chyba jednak jej nie zmienię.
Fotografia to moja praca dodatkowa. Gdybym robił to na pełny etat i miał 30 ślubów w roku to z pewnością wybrałbym monitor profesjonalny i dostosował stanowisko pracy do obróbki zdjęć, ale w moim przypadku mogę śmiało rozważać monitor niespecjalistyczny.
Rozmiar ekranu w PA271 na pewno jest znacznie większy, ale przy tak małej plamce musiałbym siedzieć jeszcze bliżej niż teraz,co byłoby raczej niewykonalne. Filmów na komputerze nie oglądam i w gry nie gram (poza tą jedyną, na którą czekam), więc albo internet albo obróbka for - 95% lightroom, 5% PS.
Po przerzuceniu paska zadań z Win7 na lewą stronę z autoukrywaniem, zdjęcia w pionie na mojej 20tce nie są już tak tragicznie małe. Myślę, że na 24ce będą zadowalających rozmiarów. Na szerokość nawet teraz jest w miarę ok, jak się ukryje paski z lewej strony, więc na 24ce powinno być zupełnie komfortowo.
Nigdy tych monitorów nie widziałem na oczy niestety i kupować miałem w kwietniu, ale kupno wcześniej pozwoli mi przetestować jak monitor się sprawdzi i porównać obraz z wydrukiem.
Kupujące Eizo wiem, że spełni moje oczekiwania w 100%, przynajmniej na razie. Z NECiem może być różnie, ponieważ, jak pisałem wcześniej, lubie siedzieć przy komputerze przy niewielkim oświetleniu, a głęboka czerń na pewno drastycznie zwiększy komfort pracy.
Poza tym określiłem sobie budżet 4tys, wiedząc, że i tak trochę go nagnę, więc tym bardziej jest to argument za Eizo. Niestety nie ma 27mek na VA, bo pewnie mocno biłbym się z myślami. Myślę, że trochę czasu minie zanim zacznę potrzebować czegoś lepszego, o ile to nastąpi.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
A proszę mi powiedzieć czy kalibracja/profilowanie monitora w sklepie przed wysyłką ma jakikolwiek sens? Czy profil ICC utworzony na innej konfiguracji sprzętowej (głównie karcie graficznej) będzie miarodajny?
30D, C10-22, T17-50, C70-200, cokiny i inne fastpacki
W przypadku łącza cyfrowego karta graficzna jest bez znaczenia.
Niezwykle ważne jest aby monitor poprawnie pracował w docelowych warunkach i zastosowaniu. Jak to ma zrobić zleceniobiorca to jego problem i doświadczenie. Nie może to być kalibracja jako sztuka dla sztuki, bez związku z oświetleniem Pańskiego miejsca pracy.
PS. Karta jak pisze P. Marcin, przy DVI/HDMI/DP nie ma znaczenia.
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Zdaję sobię sprawę że najlepszym rozwiązaniem byłaby kalibracja juz na miejscu, na docelowym komputerze. Niestety na razie musi wykonać to za mnie sklep. Nawet gdybym bardzo się postarał to do dyspozycji mam jedynie i1 display 2, a i ten często nie daje pewności że wykonany profil jest poprawny.
Łącze cyfrowe - rozumiem że chodzi o dvi/hdmi. O ile moja karta nie posiada wyjścia hdmi (GF fx5200 256) o tyle wyjście dvi-I ma. Czyli rozumiem że wymiana karty na razie nie będzie konieczna. Do tej pory monitor łączyłem przez zwykły kabel d-sub.
30D, C10-22, T17-50, C70-200, cokiny i inne fastpacki
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Przeglądam sobie oferty monitorów i tak mnie zastanawia fakt, że obecnie oferty wypełniają się coraz szczelniej monitorami o proporcjach 16:9, w zasadzie jedynie górna półka zachowuje proporcje 16:10. Jakie jest uzasadnienie takiego postępowania producentów?