No i stanąłem przed dylematem. Który monitor polecilibyście do obróbki zdjęć ślubnych, portretowych, rodzinnych itp, z tych dwóch:
EIZO SC240, czy EIZO CX241?
Nowy
Używany
No i stanąłem przed dylematem. Który monitor polecilibyście do obróbki zdjęć ślubnych, portretowych, rodzinnych itp, z tych dwóch:
EIZO SC240, czy EIZO CX241?
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
skinny500 ma u siebie stosowną listę:
http://www.canon-board.info/druk-ska...ml#post1298953
Eizo CS240 | 24″ | 16:10 | 1920 x 1200 | PLS | satynowa | adobeRGB | Podświetlenie: GB-r LED |
Nowość w ofercie, nie ma nic wspólnego z Eizo CS230! To całkowicie inny monitor. CS240 ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny i można go uznać następcą wycofanego już Eizo SX2462W, a także konkurencją do NEC-a PA242W. Model CS240 bardzo często jest opisywany jako okrojona wersja CX241 – bez czujnika autokorekcyjnego i z podstawką z niższych serii. Jednak różnic jest więcej. Zupełnie inna matryca, a w środku siedzi mniej elektroniki. Czerń nie jest tak dobra i występuje srebrzenie charakterystyczne dla wszystkich IPS-ów. Matryca ma 8 bitów + 2FRC. Jeśli fundusze pozwalają, to dołóż do CX241, jak to niemożliwe, to CS240 będzie dobrym wyborem. Mam duży problem jak go zakfaliwikować względem NEC PA242W.Eizo CX241 | 24″ | 16:10 | 1920 x 1200 | PLS | satynowa | adobeRGB | Podświetlenie: GB-r LED |
Następca CX240. Wg. pierwszych informacji miał być gorszy od poprzednika (ze względu na inną matrycę), jednak stało się inaczej – matryca to wciąż PLS i to w nowszej rewizji. Monitor niemal doskonały – świetna czerń, klarowny obraz przypominający wydruk, a dzięki płytce ćwierćfalowej nie występuje srebrzenie w czerniach. Od razu dostajemy oprogramowanie do kalibracji sprzętowej ColorNavigator (w poprzedniku trzeba było za niego dodatkowo płacić). Nie posiada też wentylatora, który mógł przeszkadzać w poprzedniku. Gdybym miał dzisiaj kupić monitor 24″ o standardowej rozdzielczości, to kupiłbym właśnie Eizo CX241. Lepszy od niego jest tylko CG247 i nieprodukowany już CG246. Jednak te różnice nie mają większego znaczenia w fotografii.
Dziękuję, czytałem to. Decyzja zapadła...
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Czy te monitory cs240 i cx241, mają już zamontowane ograniczniki czasowe roboczogodzin? Gdzieś czytałem, że Eizo takie coś zaczął montować w nowszych modelach.
Rozumiem, że kupując cx241, po skalibrowaniu w sklepie, więcej się o kalibracje nie muszę martwic, bo dzięki czujnikom monitor sam będzie dbał o swoje parametry?
No niestety ale czujniki nie utrzymaja na pewno ustawień w nieskończoność. Co jakiś czas trzeba będzie sprawdzić i skalibrować ponownie.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
C5DmkIV, C G5X II, C30, CA-1, FujiFilm X-T5, Sigma(X Mount) 10-18 2.8 DC DN, C50 1.8FD, C24-70 2.8IIL, C40 2.8, C 50 1.2L, C50 1.8II, C50 1.8STM, C135 2L
Jaka jest żywotność takiego czujnika? Miałem kiedyś x-rite eye one i po dwóch trzech nadawał się tylko do wyrzucenia. Także nie za bardzo chce mi się teraz inwestować w kalibrator, wolę chyba zapłacić za usługę.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
C5DmkIV, C G5X II, C30, CA-1, FujiFilm X-T5, Sigma(X Mount) 10-18 2.8 DC DN, C50 1.8FD, C24-70 2.8IIL, C40 2.8, C 50 1.2L, C50 1.8II, C50 1.8STM, C135 2L