pytania o koszt przeczyszczenia, wymiany smarów i skalibrowania pod body w konkretnych (dość popularnych) stałkach dalekie były od diagnozowania czegokolwiek... Nie sądzę też żeby serwis nie robił tej operacji przynajmniej kilkanaście razy w roku na tym konkretnym obiektywie żeby nie być w stanie powiedzieć szacunkowego przedziału kosztów...
Przy usługach względnie prostych (j.w.) brakuje uczciwej rozmowy w stylu "jeśli będzie robione to i tamto, to usługa w takim przedziale. jeśli dodatkowo to i siamto, to usługa w tamtym przedziale".
Wieczne odsyłanie do wysłania sprzętu do wyceny budzi skojarzenia z mechanikami samoch. i ich nieśmiertelnym "dogadamy się".
Nie wszyscy mają czas żeby na tydzień pozbawić się sprzętu (wysyłka) i lubią wydawać kasę na kuriera, żeby dowiedzieć się że jakaś usługa jest ekonomicznie pozbawiona sensu lub wada nieusuwalna i lepiej kupić np. inne, identyczne a pozbawione wady szkło.