Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Canon 10-22, usterka?

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie Canon 10-22, usterka?

    Otóż w zeszłym tygodniu podczas focenia tytułowym szkłem po pewnym czasie zauważyłem, że w zakresie 12-10 mm istnieje zauważalnie większy opór. Z czasem zaczęło to lekko zgrzytać, po czym zablokowało się na 12 mm i nie chciało zejść niżej. Nie gwałciłem oczywiście tego na siłę, popracowałem troszkę jeszcze na innych ogniskowych i odłożyłem szkło do torby. Po pół godziny wyjąłem aparat z torby i jakby nigdy nic wszystko działa ok.

    Po tym fakcie postanowiłem oddać szkło do serwisu na gwarancji i pewnie jeszcze dzisiaj/jutro to zrobię, aczkolwiek mam dwa pytania:

    -czy ktoś kiedykolwiek spotkał się z podobnym działaniem w zoomie i może wie z czym to się je

    -drugie pytanie do serwisu czy jeśli się okaże, że to było tylko chwilowe i żadna usterka nie zostanie znaleziona czy nie zostanę obciążony żadnymi kosztami.

    Pytam, bo spotkałem się już z sytuacją, gdzie sprzęt (elektroniczny, ale nie foto) mi nie działał i po zgłoszeniu go na gwarancji chcieli obciążyć mnie kosztami za bezpodstawne zgłoszenie gwarancyjne (rzekomo użytkownik sam włączył coś co spowodowało taki objaw).
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  2. #2

    Domyślnie

    Proszę dostarczyć sprzęt do serwisu wraz z dokumentami gwarancyjnymi (dowód zakupu oraz karat gwarancyjna EWS). Dokładnie opisać co się dzieje z obiektywem. Jeśli sprzęt dostarczony do serwisu działa prawidłowo i jest na gwarancji Klient nie ponosi za to żadnych kosztów. Koszty np. transportu są naliczane przy wielokrotnych bezpodstawnych zgłoszeniach sprzętu.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Może głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi: rozumiem, że pomimo braku objawów opisanych w zgłoszeniu serwisowym rozkręcacie Państwo sprzęt i sprawdzacie jego funkcjonowanie?
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  4. #4

    Domyślnie

    Każdy dostarczony sprzęt sprawdzany jest pod kątem zgłaszanej usterki. Demontaż urządzeń wykonywany jest w szczególnych przypadkach.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Sprzęt wysłany do serwisu. Z niecierpliwością czekam na diagnozę.

    Sent from my GT-I9000
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Obiektyw wrócił cały i zdrów. Profilaktycznie wymieniono pierścień wewnętrzny. Przynajmniej taki jest opis. Kilka pierwszych strzałów zdaje się potwierdzać, ze wszytko ok, głębiej potestuje w weekend.

    Jedna rzecz natomiast dla mnie jest trochę nie na poziomie. Opis tego co zostało zrobione to jedno zdanie drobnym makiem na karcie gwarancyjnej na samym spodzie. Wiem, ze jest kryzys, ale nie stać Canona na jedna kartkę A4 z napisem nota serwisowa i diagnozą usterki etc.

    Może i czepiam się detali, bo cała usługa poki co wydaje się w porządku, aczkolwiek przez taki detal ma się wrażenie, ze miało się do czynienia z serwisem w garażu, a nie oficjalnym serwisem Canon Polska.

    Sent from my GT-I9000
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Jedna rzecz natomiast dla mnie jest trochę nie na poziomie. Opis tego co zostało zrobione to jedno zdanie drobnym makiem na karcie gwarancyjnej na samym spodzie.
    Nie da się tego odczytać Może wrzuć zdjęcie tej karty gwarancyjnej, a na forum jakiś grafolog się znajdzie :-)

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Wiem, ze jest kryzys, ale nie stać Canona na jedna kartkę A4 z napisem nota serwisowa i diagnozą usterki etc.
    chmm, dziwne, zawsze od CSI dostawałem kilka dokumentów (akurat formatu A5):
    - potwierdzenie przyjęcia do naprawy z opisem sprzętu
    - kosztorys i propozycja naprawy (do decyzji)
    - po naprawie rozliczenie naprawy z wyliczeniem osobno robocizny i materiałów
    - faktura (jeżeli naprawa nie była na gwarancji)
    choć faktycznie, część z nich tylko elektronicznie (PDF), ale - może nawet tym bardziej - sprawiało to wrażenie, że miało się do czynienia z prawdziwym oficjalnym serwisem Canon Polska z bardzo ładnie wdrożonym CRM.

    może, kolego z I9000, nie podałeś im swojego e-maila?

    Send from Cray Jaguar IBM DeepBlue of my child. ;-)
    Ostatnio edytowane przez mxw ; 22-11-2011 o 23:23
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    Nie da się tego odczytać Może wrzuć zdjęcie tej karty gwarancyjnej, a na forum jakiś grafolog się znajdzie :-)
    Napis pomimo, że jest drobny to czytelny, aczkolwiek naprawdę wygląda to niepoważnie.
    Cytat Zamieszczone przez mxw Zobacz posta
    [...]
    może, kolego z I9000, nie podałeś im swojego e-maila?

    Send from Cray Jaguar IBM DeepBlue of my child. ;-)
    Maila podałem w zgłoszeniu, a o dokumentach, o ktorych wspominasz mogę pomażyć.

    Szkło było oddawane za pośrednictwem cyfrowe.pl, ale raczej to nie powinno mieć nic wspólnego.

    Ja nie robie z tego wielkiego halo, poprostu wspominam o czymś co w moim odczuciu powinno być, a tego nie ma.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  10. #10
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie

    Jezeli opis jest czytelny co co ma to za znaczenie. Kazdy ma inny charakter pisma, po co sie czepiac firmy za to ? Grafolodzy sa potrzebni do czytania recept, ale tu Panie z aptek maja duze doswiadczenie, pomoga

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •