Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 88

Wątek: Nowe body vs nowy obiektyw

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    No nie przesadzajmy.. Takie lunety podtrzymuje się ręka przecież, nieważne jakie masz body. Ułatwia to ustabilizowanie aparatu.
    Pokaż mi kogoś kto utrzyma nawet na 7D czy 5D lunete 70-200 trzymajac tylko body i nie będzie miał poruszonych zdjęć? Poza tym jest to raczej nie wskazane dla dobra gniazda mocujcego obiektyw (nieważne z czego jest body)
    Między innymi dlatego do takich tele masz dodatkowe opaski/pierścienie mocujce dla statywu.

    Ja nawet moje 17-55 przytrzymuje ręka dla lepszej stabilizacji. (mimo, że obiektyw jest stabilizowany mechanicznie)
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  2. #2
    Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Posty
    402

    Domyślnie

    Sprzedając 1000D masz odrazu kase na 20D dokładając parę stówek masz 30D lub 40D i odrazu srednia półeczka i dużo lepsza ergonomia...secik tamrona jest jak należy a tymi mitami że af nie wyrabia to się to się nie przejmuj bo jego ostrość wyższa od sigmy Ci to wynagrodzi wiele osób ma C55-250is i wszystko się nim fotografuje a tamten ma taki sam szybki AF, C70-200L jest ładny na pełnej dziurze ale potwornie łapie flary nawet z tulipanem. Kup używane tamronki i body XXD i odrazu inna zabawa . Potwierdzam że grip mi się w XXD nie sprawdził i go praktycznie nie używałem bo za duża waga wadzi ...
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  3. #3

    Domyślnie

    zgadza się, ale obu rąk używa się podczas kadrowania/focenia natomiast kiedy "standardowo" niesiesz aparat masz go zwykle w jednej ręce. Dlatego chwalę hand strapa bo wtedy jest pewny chwyt. Bez tej skórki grip nie byłby już taki fajny zresztą sam kiedyś byłem jego wrogiem

    Nie wiem czy nie namieszałem, ale mi naprawdę nie chodziło mi o robienie z ręki zdjęć kobyłą ważącą pewnie 1,5 kg (nie wiem -nie pamietam ile wyszło jak to ważyłem)
    40D + BG-E2N + 16-35 + 50 + 85 + 70-200

  4. #4
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Robi się kolejny temat o wadze sprzętu a nie o generowanym obrazie (nowe body vs nowe szkło).

  5. #5

    Domyślnie

    Moim skromnym zdaniem autor wątku powinien skorzystać z pojawiających się już wcześniej rad i zamienić 1000D na 30D lub 40D wtedy poczuje naprawdę dużą różnicę przynajmniej w komforcie pracy. Resztę kasy zainwestować w jakiś obiektyw może T17-50 2,8 albo nawet ten Tamron 70-200 który może być uzupełnieniem posiadanego już kita.
    C 6D + C 35 2,0 IS + C 100 2,8 macro + EX430II

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Ja bym proponował taki wariant:

    Sprzedać 1000d, dołożyć parę stówek i kupić 40d - dla polepszenia tak jakości obrazu ( wyższe iso ) jak i ergonomii. Za resztę kasy - czyli ok. 3 tys: zmiana kita na coś jaśniejszego, np. T 17-50 - zostaje jeszcze 2 tys. - za ok. tysiaka zakup jasnej dłuższej stałki, np. 85/1.8 - na koncerty na cropie jak znalazł, do portretów fajne, lekkie, celne, szybkie - no prawie bez wad. Za pozostałą kwotę lampka, jakiś polar do szkiełka, może pierścienie pośrednie albo wycieczka I zestaw jest uniwersalny, w razie czego łatwo odsprzedawalny.

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    238

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matt_K-K Zobacz posta
    Ja bym proponował taki wariant:

    Sprzedać 1000d, dołożyć parę stówek i kupić 40d - dla polepszenia tak jakości obrazu ( wyższe iso ) jak i ergonomii. Za resztę kasy - czyli ok. 3 tys: zmiana kita na coś jaśniejszego, np. T 17-50 - zostaje jeszcze 2 tys. - za ok. tysiaka zakup jasnej dłuższej stałki, np. 85/1.8 - na koncerty na cropie jak znalazł, do portretów fajne, lekkie, celne, szybkie - no prawie bez wad. Za pozostałą kwotę lampka, jakiś polar do szkiełka, może pierścienie pośrednie albo wycieczka I zestaw jest uniwersalny, w razie czego łatwo odsprzedawalny.
    kurcze, to 40D naprawdę mało różni się od mojej 50-tki, ale ostatnio miałem możliwość porównania sobie wyświetlaczy... no tak już się przyzwyczaiłem do swojego żyletkowatego wyswietlacza, że nie mogłem patrzeć na ten w 40D. Zero szczegółu i kolorystyka odpustowa... ale wiem, że ot może tylko kwestia przyzwyczajenia, zaś przecież nie wyświatlacz robi zdjęcia, choć w trybie live view przecież korzysta się z wyśiwetlacza. JA w ogole nie korzystam z live view, ale ostatnio taki ładny księżyc, że postanowiłem porobić parę fotek... aparat na statyw i okazało się, że żeby przy 70-200 coś zobaczyć na tym księżycu to trzeba było włączyć live view i powiększenie 10x wtedy było widać szczegóły i można było w mierę ostrość ustawić i właśnie w tej specyficznej sytuacji wyśiwtlacz robił różnicę. Na 40D kiepsko bym to widział
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez kawo Zobacz posta
    kurcze, to 40D naprawdę mało różni się od mojej 50-tki, ale ostatnio miałem możliwość porównania sobie wyświetlaczy... no tak już się przyzwyczaiłem do swojego żyletkowatego wyswietlacza, że nie mogłem patrzeć na ten w 40D. Zero szczegółu i kolorystyka odpustowa... ale wiem, że ot może tylko kwestia przyzwyczajenia, zaś przecież nie wyświatlacz robi zdjęcia, choć w trybie live view przecież korzysta się z wyśiwetlacza. JA w ogole nie korzystam z live view, ale ostatnio taki ładny księżyc, że postanowiłem porobić parę fotek... aparat na statyw i okazało się, że żeby przy 70-200 coś zobaczyć na tym księżycu to trzeba było włączyć live view i powiększenie 10x wtedy było widać szczegóły i można było w mierę ostrość ustawić i właśnie w tej specyficznej sytuacji wyśiwtlacz robił różnicę. Na 40D kiepsko bym to widział
    ale to oczywiście moja mała dygresja do tego tematu Na pewno z 40 zdjęcia sa absolutnie porównywalne z tymi z 50-tki
    Ostatnio edytowane przez kawo ; 09-11-2011 o 20:26 Powód: Automerged Doublepost
    70D, C. EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, C. EF 50mm f/1,8 STM, C. 100mm 2.8L Macro IS USM, C. EF 70-200mm f/4 L IS USM, C. Speedlite 430EX II, Velbon sherpa 600R, Marumi Super DHG

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kawo Zobacz posta
    Na pewno z 40 zdjęcia sa absolutnie porównywalne z tymi z 50-tki
    Ja mam 40D i T 17-50 (+C 50mm 1.8). Znajomy niedawno sprawił sobie 50D - pobawilem się nim trochę i JA róznicy nie widzę (oprócz wyświetlacza)
    Ostatnio edytowane przez mar_ko ; 09-11-2011 o 21:49

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    238

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mar_ko Zobacz posta
    Ja mam 40D i T 17-50 (+C 50mm 1.8). Znajomy niedawno sprawił sobie 50D - pobawilem się nim trochę i JA róznicy nie widzę (oprócz wyświetlacza)
    no właśnie tu różnica jest jak pisałem zasadnicza, ale tak naprawdę da się ją przeboleć.
    70D, C. EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, C. EF 50mm f/1,8 STM, C. 100mm 2.8L Macro IS USM, C. EF 70-200mm f/4 L IS USM, C. Speedlite 430EX II, Velbon sherpa 600R, Marumi Super DHG

  10. #10
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    27

    Domyślnie

    Ale głównie chodzi o ISO i z takim 40d nie ma jakiegoś wielkiego "ISO skoku", a jednak trzeba do tego 1000d dołożyć drugie tyle wartości.

Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •