Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 53

Wątek: Cinema EOS

  1. #11
    Moderator PREMIUM member Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    2 652
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    I na DFV: http://www.dfv.pl/wiadomosci/articles/10309.html :-D

    Swoją drogą dla mnie najciekawszy w tym wszystkim jest prototyp nowej lustrzanki. Być może to właśnie ona zastąpi dotychczasową serię EOS-1Ds.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta

    NO i do tego 5 szkieł
    14,5-60mm f/2.6
    30-300mm f/2.95-3.7
    24mm f/1.5
    50mm f/1.3
    85mm f/1.3
    Drobna uwaga T1,3 nie jest równe f/1,3. Wszystkie obiektywy mają "jasność" wyrażoną w T-stopach, a nie przez maksymalny otwór przysłony.
    Ostatnio edytowane przez strideer ; 04-11-2011 o 14:17 Powód: Automerged Doublepost

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    46
    Posty
    2 057

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Drobna uwaga T1,3 nie jest równe f/1,3. Wszystkie obiektywy mają "jasność" wyrażoną w T-stopach, a nie przez maksymalny otwór przysłony.
    Fakt, już nie edytuje. Canon nie podaje f, więc pewnie jest tylko matematycznie nieco jaśniejsze od wartości T.

  4. #14
    Dopiero zaczyna Awatar 35mm1
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Wawa
    Posty
    23

    Domyślnie

    Ceny Canona mają podobno oscylować ok / 14000$ za EF/.... RED 9700$
    Szkła kryją 35mm ... ?

    http://www.youtube.com/watch?v=Wf_x3WGm_yk

    RED ? ... podobno grzeje bardzo ?

  5. #15
    Redakcja forum
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    38

    Domyślnie Canon wprowadza nową cyfrową kamerę wideo do produkcji filmów wysokiej rozdzielczości

    Firmy Canon Inc. i Canon Europe przedstawiły dziś zupełnie nową cyfrową kamerę wideo z wymiennymi obiektywami, która łączy niesamowitą jakość obrazu z wyjątkową mobilnością i elastycznością, aby spełnić potrzeby produkcyjne współczesnej branży filmowej. Kamera, wyposażona w nowo opracowaną matrycę CMOS o rozdzielczości ok. 8,29 megapiksela, równoważną filmowi Super 35 mm, będzie dostępna w dwóch wersjach: cyfrowa kamera wideo EOS C300, wyposażona w mocowanie EF, które zapewnia zgodność z szeroką gamą obiektywów składających się na bieżącą linię wymiennych szkieł EF do lustrzanek EOS oraz na nową rodzinę filmowych obiektywów EF; oraz cyfrowa kamera wideo EOS C300 PL z mocowaniem kompatybilnym ze standardowymi obiektywami PL.



    Kamery EOS C300/C300 PL wchodzą do sprzedaży równolegle z systemem Cinema EOS, rozpoczynając ofensywę firmy Canon na rynku produkcji cyfrowej wysokiej rozdzielczości. Nowy system profesjonalnej kinematografii cyfrowej obejmuje takie kategorie produktów, jak obiektywy, cyfrowe kamery wideo i lustrzanki cyfrowe.

    Gwiazdorska obsada drugoplanowa

    Kamera EOS, wyposażona w mocowanie EF, jest wspierana przez gwiazdorską obsadę wysokowydajnych obiektywów EF — nie tylko szeroką gamę wymiennych obiektywów EF do lustrzanek EOS, które zdobyły respekt i zaufanie fotografów z całego świata, ale również filmowych obiektywów EF z nowo zapowiedzianego systemu EOS Cinema. Wyposażona w obiektyw Canon EF, kamera C300 wykorzystuje funkcję korekcji naświetlenia peryferyjnego , automatycznie kompensując winietowanie zgodnie z charakterystyką optyczną obiektywu oraz umożliwia sterowanie przesłoną z poziomu kamery1. Obiektywy EF umożliwiają też rejestrowanie takich metadanych1, jak nazwa użytego obiektywu, ustawienia przesłony i czas otwarcia migawki.

    Imponująca jakość obrazu Full-HD

    Nowa opracowana matryca CMOS klasy Super 35 mm zastosowana w kamerach Canon EOS C300/C300 PL zawiera około 8,29 mln efektywnych pikseli, przy czym rozmiar pojedynczego piksela jest większy niż w konwencjonalnych kamerach profesjonalnych, co umożliwia zbieranie większej ilości światła, a zatem zwiększa czułość i ogranicza szumy. Matryca odczytuje sygnały wideo Full HD (1920 x 1080 pikseli) dla każdej z barw podstawowych RGB, ograniczając efekt mory, a jednocześnie zapewniają wysoką rozdzielczość z 1000 poziomych linii TV.

    Dzięki zwiększonej prędkości odczytu sygnałów matryca CMOS ogranicza też efekt nachylenia obrazu spowodowanego ruchomą migawką, często występujący w kamerach z matrycami CMOS, który powoduje ukośne zniekształcenie szybko poruszających się obiektów. Ponadto kombinacja zaawansowanej matrycy z wysokowydajnym procesorem obrazu Canon DIGIC DV III umożliwia precyzyjne przetwarzanie gamma i zapewnia płynność gradacji.


    Oprócz kompresji MPEG-2 Full HD (zgodnej z MPEG2 422@HL) kamera EOS C300/C300 PL stosuje sampling barw 4:2:2, który minimalizuje występowanie „schodków” na granicach obszarów o różnej chrominancji. Ponadto dzięki maksymalnej przepustowości rejestrowania równej 50 Mb/s kamera obsługuje nagrywanie wideo wysokiej jakości.

    Kamera rejestruje obraz i dźwięk w standardowym formacie MXF (Material eXchange Format). Jest to otwarty format pliku, który nadaje się idealnie do nieliniowych systemów edycyjnych. Nagrywając dane na wszechstronnych, łatwo dostępnych kartach CF, kamera EOS C300/C300 PL zapewnia wysoki współczynnik cena-wydajność, a ponieważ jest wyposażona w dwa gniazda CF, pozwala na jednoczesne rejestrowanie danych wideo na dwóch kartach CF.

    Gotowa do akcji

    Dzięki kompaktowej obudowie o wymiarach 133 (szer.) x 179 (wys.) x 171 mm (dług.) kamera Canon EOS C300/C300 PL zapewnia znakomitą mobilność, umożliwiając filmowanie z punktów praktycznie niedostępnych dla dużych kamer kinowych, na przykład blisko ziemi w dynamicznych ujęciach z niskiego kąta albo wzdłuż ścian. Zgodnie z potrzebami sesji zdjęciowej kamerę można wyposażyć w rączkę, uchwyt, oparcie na kciuk i monitor. Oferuje ona też szereg standardowych złączy, w tym wyjście wideo HD/SD-SDI do zewnętrznego rejestrowania wideo wysokiej jakości. W razie użycia bezprzewodowego nadajnika plików WFT-E6B do lustrzanek cyfrowych EOS kamerą EOS C300/C300 PL można sterować zdalnie za pomocą takich urządzeń, jak smartfony lub tablety.

    Kamera jest wyposażona w cztery przyciski start/stop rozmieszczone w różnych miejscach, odpowiadające innym stylom trzymania kamery. Można do niej podłączyć różnorodne akcesoria firm trzecich, w tym osłony matte box, systemy ostrzenia follow focus oraz zewnętrzne rejestratory obrazu i dźwięku. Urządzenie oferuje też ścisłą integrację z systemami edycji firm trzecich. Z kolei dzięki wbudowanemu systemowi chłodzenia oraz konstrukcji odpornej na kurz i krople wody operatorzy będą mogli skupić się na zdjęciach, a nie na sprzęcie.



    Nowa kamera umożliwia użytkownikom regulowanie jakości obrazu w stopniu dorównującym profesjonalnym kamerom i cyfrowym lustrzankom z serii EOS, a ponadto oferuje logarytmiczną korekcję gamma (Canon Log Gamma), umożliwiając rejestrowanie obrazu ze stłumionym kontrastem i ostrością, co zapewnia maksimum swobody podczas edycji i obróbki nakręconego materiału. EOS C300/C300 PL oferuje częstotliwości rejestrowania klatek 59,41i, 50,00i, 29,97P, 25,00P i 23,98P, a także tryb 24 klatek na sekundę typowy dla kamer filmowych, który zapewnia zgodność z typowymi przepływami pracy w produkcji filmowej.

    Inne funkcje to filmowanie przyspieszone, polegające na rejestrowaniu mniejszej liczby klatek na sekundę w celu nawet 60-krotnego przyspieszenia akcji, oraz filmowanie spowolnione do 1/2,5x poprzez rejestrowanie większej liczby klatek na sekundę. Częstotliwości w zakresie od 1 do 60 klatek na sekundę (fps) można regulować z dokładnością do 1 fps. Ponadto wybór trybów niestandardowych pozwala użytkownikom swobodnie regulować jakość obrazu w celu uzyskania większej kontroli nad nakręconym materiałem.
    Ostatnio edytowane przez Canon_Board ; 04-11-2011 o 16:09

  6. #16
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 759

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wain Zobacz posta
    No własnie. Może mi ktoś wskazać gdzie jest przewaga nowego Canon nad REDem? Popatrzyłem na ceny "body" i szkieł i hmmm ... różnica w cenach spora na korzyść RED, możliwości również po stronie RED(RAW, 120 FPS, FULL 35mm Format)...
    Od razu uprzedzam, że nie wiem, bo nie siedzę w tym temacie zbyt głęboko ale to nie jest tak, że do RED-a trzeba kupić osprzęt za drugie tyle żeby go efektywne używać, a w Canonie mamy gotowca?
    Nie wiadomo też jak z obrazem, niektórzy filmowcy narzekają na straszny plastik, który wypuszczają matryce z RED-a.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #17
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Od razu uprzedzam, że nie wiem, bo nie siedzę w tym temacie zbyt głęboko ale to nie jest tak, że do RED-a trzeba kupić osprzęt za drugie tyle żeby go efektywne używać, a w Canonie mamy gotowca?
    Nie wiadomo też jak z obrazem, niektórzy filmowcy narzekają na straszny plastik, który wypuszczają matryce z RED-a.
    No właśnie, na papierze Scarlet X lepiej trochę wygląda. A cenowo

    Canon

    Sold as a system, incl. LCD monitor / XLR audio unit, side grip, top handle, batt. & charger
    Availability: Jan. 2012; Price: appx. $16,000 USD (for C300)

    Scarlet X AL mount Package

    SCARLET-X brain
    Al CANON MOUNT
    DSMC SSD SIDE MODULE
    DSMC SIDE HANDLE
    RED PRO 5” TOUCH LCD
    2x REDVOLTS
    1x REDMAG 1.8" 64GB
    RED STATION 1.8"
    AC POWER ADAPTOR (DSMC)
    DSMC TRAVEL CHARGER
    1-Year Warranty

    14,015$
    Czyli też lepiej, znaczy więcej za mniej.

    Scarlet ma 4k i 30fps w tym trybie. Ma nawet 5K, ale tylko do 12 fps. Więc można nie brać pod uwagę, że ma 5K. 120 fps jest ale w trybie 1K, więc fajnie że jest, ale lekki niedosyt.
    Główna jednak przewaga Scarlet to HDRx (rejestruje dwie klatki o różnej ekspozycji i je skleja) i Video RAW. Nawet jeśli ten HDRx (chwalą się, że 18EV da się spakować do klatki) to shit, to lepiej mieć niż nie mieć.
    Ogólnie jedno i drugie nie moja liga, ale Red daje więcej za mniej, więc albo Canon ma jakość której nie da Red, albo przesadził z ceną.
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    252

    Domyślnie


  9. #19
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mutt Zobacz posta
    Dobrze to wygląda.
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  10. #20
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    34
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polm Zobacz posta
    więc albo Canon ma jakość której nie da Red, albo przesadził z ceną.
    Raczej przesadził z ceną. No chyba że faktycznie C300 będzie baaaaardzo bił X'a w kategorii IQ (DR, szumy, detale), w co raczej wątpię, bo RED też wie co robi, a w jednym making-offie te wysokie szumy z C300 nie są raczej turborewolucyjne.
    Ostatnio edytowane przez micles ; 05-11-2011 o 01:48

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •