I na fotopolis też:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=...cej-szczegolow
I na fotopolis też:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=...cej-szczegolow
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
I na DFV: http://www.dfv.pl/wiadomosci/articles/10309.html :-D
Swoją drogą dla mnie najciekawszy w tym wszystkim jest prototyp nowej lustrzanki. Być może to właśnie ona zastąpi dotychczasową serię EOS-1Ds.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Drobna uwaga T1,3 nie jest równe f/1,3. Wszystkie obiektywy mają "jasność" wyrażoną w T-stopach, a nie przez maksymalny otwór przysłony.
Ostatnio edytowane przez strideer ; 04-11-2011 o 14:17 Powód: Automerged Doublepost
Ceny Canona mają podobno oscylować ok / 14000$ za EF/.... RED 9700$
Szkła kryją 35mm ... ?
http://www.youtube.com/watch?v=Wf_x3WGm_yk
RED ? ... podobno grzeje bardzo ?
Firmy Canon Inc. i Canon Europe przedstawiły dziś zupełnie nową cyfrową kamerę wideo z wymiennymi obiektywami, która łączy niesamowitą jakość obrazu z wyjątkową mobilnością i elastycznością, aby spełnić potrzeby produkcyjne współczesnej branży filmowej. Kamera, wyposażona w nowo opracowaną matrycę CMOS o rozdzielczości ok. 8,29 megapiksela, równoważną filmowi Super 35 mm, będzie dostępna w dwóch wersjach: cyfrowa kamera wideo EOS C300, wyposażona w mocowanie EF, które zapewnia zgodność z szeroką gamą obiektywów składających się na bieżącą linię wymiennych szkieł EF do lustrzanek EOS oraz na nową rodzinę filmowych obiektywów EF; oraz cyfrowa kamera wideo EOS C300 PL z mocowaniem kompatybilnym ze standardowymi obiektywami PL.
Kamery EOS C300/C300 PL wchodzą do sprzedaży równolegle z systemem Cinema EOS, rozpoczynając ofensywę firmy Canon na rynku produkcji cyfrowej wysokiej rozdzielczości. Nowy system profesjonalnej kinematografii cyfrowej obejmuje takie kategorie produktów, jak obiektywy, cyfrowe kamery wideo i lustrzanki cyfrowe.
Gwiazdorska obsada drugoplanowa
Kamera EOS, wyposażona w mocowanie EF, jest wspierana przez gwiazdorską obsadę wysokowydajnych obiektywów EF — nie tylko szeroką gamę wymiennych obiektywów EF do lustrzanek EOS, które zdobyły respekt i zaufanie fotografów z całego świata, ale również filmowych obiektywów EF z nowo zapowiedzianego systemu EOS Cinema. Wyposażona w obiektyw Canon EF, kamera C300 wykorzystuje funkcję korekcji naświetlenia peryferyjnego , automatycznie kompensując winietowanie zgodnie z charakterystyką optyczną obiektywu oraz umożliwia sterowanie przesłoną z poziomu kamery1. Obiektywy EF umożliwiają też rejestrowanie takich metadanych1, jak nazwa użytego obiektywu, ustawienia przesłony i czas otwarcia migawki.
Imponująca jakość obrazu Full-HD
Nowa opracowana matryca CMOS klasy Super 35 mm zastosowana w kamerach Canon EOS C300/C300 PL zawiera około 8,29 mln efektywnych pikseli, przy czym rozmiar pojedynczego piksela jest większy niż w konwencjonalnych kamerach profesjonalnych, co umożliwia zbieranie większej ilości światła, a zatem zwiększa czułość i ogranicza szumy. Matryca odczytuje sygnały wideo Full HD (1920 x 1080 pikseli) dla każdej z barw podstawowych RGB, ograniczając efekt mory, a jednocześnie zapewniają wysoką rozdzielczość z 1000 poziomych linii TV.
Dzięki zwiększonej prędkości odczytu sygnałów matryca CMOS ogranicza też efekt nachylenia obrazu spowodowanego ruchomą migawką, często występujący w kamerach z matrycami CMOS, który powoduje ukośne zniekształcenie szybko poruszających się obiektów. Ponadto kombinacja zaawansowanej matrycy z wysokowydajnym procesorem obrazu Canon DIGIC DV III umożliwia precyzyjne przetwarzanie gamma i zapewnia płynność gradacji.
Oprócz kompresji MPEG-2 Full HD (zgodnej z MPEG2 422@HL) kamera EOS C300/C300 PL stosuje sampling barw 4:2:2, który minimalizuje występowanie „schodków” na granicach obszarów o różnej chrominancji. Ponadto dzięki maksymalnej przepustowości rejestrowania równej 50 Mb/s kamera obsługuje nagrywanie wideo wysokiej jakości.
Kamera rejestruje obraz i dźwięk w standardowym formacie MXF (Material eXchange Format). Jest to otwarty format pliku, który nadaje się idealnie do nieliniowych systemów edycyjnych. Nagrywając dane na wszechstronnych, łatwo dostępnych kartach CF, kamera EOS C300/C300 PL zapewnia wysoki współczynnik cena-wydajność, a ponieważ jest wyposażona w dwa gniazda CF, pozwala na jednoczesne rejestrowanie danych wideo na dwóch kartach CF.
Gotowa do akcji
Dzięki kompaktowej obudowie o wymiarach 133 (szer.) x 179 (wys.) x 171 mm (dług.) kamera Canon EOS C300/C300 PL zapewnia znakomitą mobilność, umożliwiając filmowanie z punktów praktycznie niedostępnych dla dużych kamer kinowych, na przykład blisko ziemi w dynamicznych ujęciach z niskiego kąta albo wzdłuż ścian. Zgodnie z potrzebami sesji zdjęciowej kamerę można wyposażyć w rączkę, uchwyt, oparcie na kciuk i monitor. Oferuje ona też szereg standardowych złączy, w tym wyjście wideo HD/SD-SDI do zewnętrznego rejestrowania wideo wysokiej jakości. W razie użycia bezprzewodowego nadajnika plików WFT-E6B do lustrzanek cyfrowych EOS kamerą EOS C300/C300 PL można sterować zdalnie za pomocą takich urządzeń, jak smartfony lub tablety.
Kamera jest wyposażona w cztery przyciski start/stop rozmieszczone w różnych miejscach, odpowiadające innym stylom trzymania kamery. Można do niej podłączyć różnorodne akcesoria firm trzecich, w tym osłony matte box, systemy ostrzenia follow focus oraz zewnętrzne rejestratory obrazu i dźwięku. Urządzenie oferuje też ścisłą integrację z systemami edycji firm trzecich. Z kolei dzięki wbudowanemu systemowi chłodzenia oraz konstrukcji odpornej na kurz i krople wody operatorzy będą mogli skupić się na zdjęciach, a nie na sprzęcie.
Nowa kamera umożliwia użytkownikom regulowanie jakości obrazu w stopniu dorównującym profesjonalnym kamerom i cyfrowym lustrzankom z serii EOS, a ponadto oferuje logarytmiczną korekcję gamma (Canon Log Gamma), umożliwiając rejestrowanie obrazu ze stłumionym kontrastem i ostrością, co zapewnia maksimum swobody podczas edycji i obróbki nakręconego materiału. EOS C300/C300 PL oferuje częstotliwości rejestrowania klatek 59,41i, 50,00i, 29,97P, 25,00P i 23,98P, a także tryb 24 klatek na sekundę typowy dla kamer filmowych, który zapewnia zgodność z typowymi przepływami pracy w produkcji filmowej.
Inne funkcje to filmowanie przyspieszone, polegające na rejestrowaniu mniejszej liczby klatek na sekundę w celu nawet 60-krotnego przyspieszenia akcji, oraz filmowanie spowolnione do 1/2,5x poprzez rejestrowanie większej liczby klatek na sekundę. Częstotliwości w zakresie od 1 do 60 klatek na sekundę (fps) można regulować z dokładnością do 1 fps. Ponadto wybór trybów niestandardowych pozwala użytkownikom swobodnie regulować jakość obrazu w celu uzyskania większej kontroli nad nakręconym materiałem.
Ostatnio edytowane przez Canon_Board ; 04-11-2011 o 16:09
Od razu uprzedzam, że nie wiem, bo nie siedzę w tym temacie zbyt głęboko ale to nie jest tak, że do RED-a trzeba kupić osprzęt za drugie tyle żeby go efektywne używać, a w Canonie mamy gotowca?
Nie wiadomo też jak z obrazem, niektórzy filmowcy narzekają na straszny plastik, który wypuszczają matryce z RED-a.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
No właśnie, na papierze Scarlet X lepiej trochę wygląda. A cenowo
Canon
Sold as a system, incl. LCD monitor / XLR audio unit, side grip, top handle, batt. & charger
Availability: Jan. 2012; Price: appx. $16,000 USD (for C300)
Scarlet X AL mount Package
SCARLET-X brain
Al CANON MOUNT
DSMC SSD SIDE MODULE
DSMC SIDE HANDLE
RED PRO 5” TOUCH LCD
2x REDVOLTS
1x REDMAG 1.8" 64GB
RED STATION 1.8"
AC POWER ADAPTOR (DSMC)
DSMC TRAVEL CHARGER
1-Year Warranty
14,015$
Czyli też lepiej, znaczy więcej za mniej.
Scarlet ma 4k i 30fps w tym trybie. Ma nawet 5K, ale tylko do 12 fps. Więc można nie brać pod uwagę, że ma 5K. 120 fps jest ale w trybie 1K, więc fajnie że jest, ale lekki niedosyt.
Główna jednak przewaga Scarlet to HDRx (rejestruje dwie klatki o różnej ekspozycji i je skleja) i Video RAW. Nawet jeśli ten HDRx (chwalą się, że 18EV da się spakować do klatki) to shit, to lepiej mieć niż nie mieć.
Ogólnie jedno i drugie nie moja liga, ale Red daje więcej za mniej, więc albo Canon ma jakość której nie da Red, albo przesadził z ceną.
Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.
Ostatnio edytowane przez micles ; 05-11-2011 o 01:48