Jeśli to jest Twoja pierwsza wizyta na naszym forum, pamiętaj sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań FAQ . Zapraszamy do zarejestrowania się
Z uwagi na kłopoty wbudowanej "szukaczki" zalecamy korzystanie z narzędzia alternatywnego, wyszukiwarki google.
Istnieje kilka sposobów korzystania z narzędzia, najprostsze z nich to:
1. Rozbudowana wyszukiwarka Kolaj-a: http://maciejko.net/cbsearch/
W okienku wpisujemy szukaną frazę a w rozwijanym menu poniżej wybieramy całe forum lub też konkretne podfora.
Szukać możemy na całym forum, tylko w tytułach wątków lub też tylko w postach konkretnego użytkownika. Narzędzie umożliwia również wyłączenie z wyników wyszukiwania tematyki ślubnej.
2. Bezpośrednio przez google http://google.pl
w celu wyszukiwania informacji na CB wpisujemy: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie w tytułach i treści postów
lub: allintitle: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie wyłącznie w tytułach
Istnieje też możliwość bezpośredniego wyszukiwania googlem, ograniczonego do poszczególnych forów i działów. Aby znaleźć coś w konkretnym dziale konstruujemy zapytanie w następujący sposób: "Canon Board > nazwa_forum > nazwa_działu" "szukana_fraza" site:canon-board.info
np.: "Canon Board > Sprzet Cyfrowy > Canon dSLR" "7D" site:canon-board.info
3. Za pomocą wtyczki do przeglądarki internetowej, którą możemy pobrać w tym wątku: http://canon-board.info/showthread.php?t=22036
Chcą ograniczyć wyszukiwanie do tytułów wątków wpisujemy. allintitle: szukana_fraza
Wyszukiwanie ograniczone do tytułów wątków działa jak wyżej lecz nie wpisujemy już oczywiście "site...."
Wbudowana wyszukiwarka przyjmuje obecnie zapytania złożone z 5 lub więcej znaków i nie zawierające znaków typograficznych ("-" "/" itp.). Znajdzie więc wyniki dla zapytania "plecak", "teleobiektyw" czy "1200L" ale dla "600D","70-200/2.8", "24-70"czy "35/2" już nie.
Forum Canon-Board.info jest własnością prywatną. Decyzje Właściciela Forum są ostateczne.
Celem serwisu i forum Canon-Board.info jest wymiana doświadczeń i gromadzenie wiedzy z zakresu fotografii,zarówno techniki fotografowania jak i dot. sprzętu, w szczególności sprzętu fotograficznego marki Canon.
Zasady Forum
Wypowiedzi na Forum należy konstruować z zachowaniem ogólnie przyjętych zasad dobrego wychowania. Naruszenia nie będą tolerowane. Nie zezwala się na publikowanie materiałów (linki, zdjęcia, treści) o treści wulgarnej, sprzecznej z prawem lub mogące wywoływać spory, polemiki , działania, na tle religijnym, politycznym czy światopoglądowym.
Pisząc nową wiadomość - sprawdź czy wnosi ona coś do dyskusji oraz czy nie odbiega ona od tematu wątku. Niemile widziane jest pisanie postów w stylu "zgadzam się" i koniec lub powtarzanie argumentów.
Zanim założysz nowy temat, sprawdź w wyszukiwarce, czy nie był on już wcześniej poruszany na forum. W 90% przypadków był. Jeśli masz pytania związane z takim tematem, dopisz nowego posta do istniejącego wątku (o ile już nie ma w nim na nie odpowiedzi).(Z uwagi na ograniczenia techniczne wbudowanej wyszukiwarki Forum, alternatywnie proponujemy używać wyszukiwarki Google z komendą
"szukana_fraza site:Canon-Board.info")
Zakładając wątek nadaj mu tytuł, który dobrze podsumuje jego treść. Jeśli masz pytanie dotyczące obiektywu/aparatu, to podaj jego nazwę i zaznacz na czym problem polega. Nie jest mile widziane pisanie postów pod tytułem: "Pomocy", "Nie działa", "Co kupić?".
Należy przestrzegać tematyki na poszczególnych forach. Mam nadzieję że tematyka poszczególnych
forów jest dość jasna i proszę o jej przestrzeganie. Pisanie w nieodpowiednich miejscach powoduje dodatkową pracą dla moderatorów.
Ortografia - każdy piszący na forum powinien dokładnie sprawdzić pisownie przed wysłaniem posta. Zwracanie uwagi innym użytkownikom na ich błędy ortograficzne może odbywać się jedynie przez przesyłanie prywatnej wiadomości do użytkownika lub zaraportowanie posta do moderatorów. Należy unikać niechlujnego pisania wiadomości. Jeżeli szanujesz czas i wiedzę innych użytkowników Forum i chcesz od nich otrzymać odpowiedź, zadbaj o schludny i poprawny ortograficznie wygląd swojej wiadomości. Moderatorzy mają prawo poprawiać błędy w treści posta i przyznawać ostrzeżenia za rażące naruszenia niniejszego punktu. Dopuszczamy pisanie bez polskich liter.
Nie mile widziane jest odsyłanie do archiwum bez podania linka do odpowiedniego wątku.
Reklama na forum.
Dopuszczalne jest reklamowanie działalności fotograficznej tj. usług fotograficznych, wykonywania fotografii.
Wszystko co jest przeznaczone DLA fotografów uznawane jest za działalność komercyjna (np. warsztaty, albumy, odbitki, cały sprzęt fotograficzny).
Zasady reklamowe uregulowane są szczegółowo w odpowiedniej sekcji FAQ 'Zasady reklamy i działalności komercyjnej' które stanowią załącznik do niniejszego regulaminu.
Oferty sprzedaży/kupna sprzętu należy umieszczać jedynie w odpowiednim podforum zgodnie z zasadami Działu Giełda. Użytkownicy naruszający zasady działalności komercyjnych będą odpowiednio ostrzeżeni/ukarani, a ich wpisy usunięte.
Prezentowane zdjęcia muszą mieć rozmiar do 1280 pikseli w poziomie i do 900 pikseli w pionie.
Dostęp do forum z bramek internetowych może być niemożliwy z przyczyn technicznych - dla ograniczenia dostępu "anonimom" lubujących się w nagminnym łamaniu Regulaminu Forum. Zakładanie kolejnych użytkowników w celu ominięcia nałożonych ograniczeń na użytkownika (blokada tzw. Ban czasowy lub stały) skutkować będzie blokadą na numer IP.
Zasady porządkowe
Moderatorzy mają prawo ostrzegać w przypadku naruszenia ww. zasad lub netykiety oraz zablokować możliwość wypowiadania się na forum (czasowo lub stale) w przypadku poważnych/powtarzających się przypadków łamania regulaminu przez użytkownika. Administrator ma prawo zablokować konto użytkownika w przypadku rażącego naruszenia regulaminu. Administrator forum nie usuwa kont "na życzenie".
Posty i wątki naruszające regulamin, prawo lub dobre obyczaje będą edytowane, przenoszone lub kasowane przez moderatorów. Moderatorzy nie usuwają postów, ani nie zamykają wątków "na życzenie", tak więc proszę się dwa razy zastanowić zanim się coś napisze.
Zastrzeżenia co do decyzji i działań Moderatorów należy zgłaszać w pierwszej kolejności poprzez prywatną wiadomość do danego Moderatora. Kolejnym krokiem jest link 'Kontakt' na dole strony Serwisu do Właściciela forum ? użytkownik fomag . Moderatorzy nie mają prawa zmieniać decyzji innych moderatorów.
2014.10.12 - zmiana dot. działań komercyjnych; patrz też tutaj: http://www.canon-board.info/faq.php
2017.12.01 - zmiana pkt 9. dotycząca dopuszczalnych rozmiarów zdjęć, od teraz można 1280 x 900 pikseli.
fotografować dla siebie-dośw. fotografujących koncerty i wydarzenia bez akredytacji
Fotografuję w Stodole bardzo często i od kilku lat, bo zajmuję się w zasadzie wyłącznie fotografia koncertową i wygląda to tak:
- po pierwsze musisz rozróżnić, czy koncert robi sam klub, czy zewnętrzna agencja. Jesli klub (Grubsona robiła Stodoła) - z tematem uderzasz do klubu właśnie, jesli agencja - to do agencji. To czy dostaniesz passa czy nie, zalezy od organizatora, chyba że, jak już w wątku padało, dogadasz się z samym zespołem. Legitymacja prasowa, jeśli wcześniej się nie dogadałeś, raczej na wiele się nei zda, przynajmniej w Warszawie.
- po drugie - z balkonu byś raczej i tak nei postrzelał, nawet mając opaskę, upoważniającą do wejścia. Przy wejsciu na balkon stoi ochroniarz, który kontroluje wchodzących (oczywiście mogą być wyjątki, niektóre agencje wpuszczają ludzi na balkon bez żadnej ochrony).
- po trzecie - Panowie, nie warto ryzykować "przemycania" sprzętu do Stodoły. Znam ochronę stodołową, nawiasem mówiąc uważam, że to jedni z najbardziej kompetentnych ludzi w Polsce (fakt, czasem się zmieniają, ale raczej w Stodole pracują tacy, ktorzy lubią tę pracę, nie do porówniania z "ochronami" na różnych juwenaliach i innych takich), dobrze wiedzą, co można wnosić, a co nie. Bez passa nie warto ryzykować. Oczywiście że pewnie kiedyś komuś się udało coś przemycić, ale to pojedyncze przypadki.
Można za takie akcje szybciutko wyleciec z koncertu, niektóre agencje są na tym punkcie bardzo przeczulone, widziałem już takie akcje, łącznie z wyprowadzaniem kolesia za ucho (!), zresztą większość biletów ma na rewersie regulamin koncertu, w którym jest mowa o tym, co wolno a czego nie.
Robiłem zdjęcia w Stodole i ja (Happysad , Lorein jako support). "Wejściówkę" miałem od zespołu Lorein - była to opaska koloru zielonego. Happysad miał niebieskie opaski. Pod sceną ochroniarze patrzyli właśnie na kolor opaski i na tą zieloną mogłem wejść pod scenę tylko podczas koncertu Lorein - na koncert Happysad już mnie nie chcieli wpuścić za bramkę. Ochroniarz doradził żebym wszedł na balkon (bardzo dobry pomysł).
Chcę przez to powiedzieć, że nie wystarczy poprosić o akredytację zespoły supportujące chcąc robić zdjęcia pod sceną gwiazdy wieczoru.
Ja pojechałem tam właśnie dla Lorein więc nic się nie stało ;-)
Wogóle już w wejściu były "kłopoty" z wniesieniem 40D, ale znajomy z Lorein w drzwiach dał mi opaskę i ochroniarz mnie wpuścił ;-)
Moze jeszcze jedna rada - kolega spr na poczatku dyskusji pisal o fotografowaniu bez akredytacji: w Warszawie fotografowac w zasadzie bez problemu i akredytacji mozna w Hard Rock Cafe. Oczywiscie dobrze jest pamietac, aby nie przesadzac z lampa i nie walic po oczach artystom i kolegom po fachu .
Moze jeszcze jedna rada - kolega spr na poczatku dyskusji pisal o fotografowaniu bez akredytacji: w Warszawie fotografowac w zasadzie bez problemu i akredytacji mozna w Hard Rock Cafe. Oczywiscie dobrze jest pamietac, aby nie przesadzac z lampa i nie walic po oczach artystom i kolegom po fachu .
Ale w Hard Rock Cafe są takie światła, ze bez lampy, to trochę bida z obrazkiem może być
Komentarz