Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 33

Thread: Zdjęcia skórzanych kozaków.

  1. #1

    Default Zdjęcia skórzanych kozaków.

    Wydawało mi się, że to prosta robota. Kładę kozaka na białej plexi, z tyłu białe tło , 3 lampy błyskowe z parasolkami i jazda. A tu niestety zonk, na butach, zwłaszcza na czarnej skórze pojawia się "mgiełka" . Ustawiłem dwie lampy z przodu, pod kątem ok 45stopni, plus jedna z tyłu na tło, ok 1,5 EV mocniej niż z przodu chcąc uzyskać białe tło. Studio w domowych warunkach, lampy chinole ale powinno wystarczyć. Aparat to 5D +85mm z osłoną przeciwsłoneczną, ekspozycja zazwyczaj 125sek, f8,iso 100.
    Lampę na tło ustatwiałem różnie, i z tyłu , za tłem jako kontra , później przed tłem z boku, ale wciąż na części cholewki pojawia się utrata kontrastu, takie zamglenie.
    Efekt jest widoczny np na http://gamabuty.pl/pl/kozaki/46-vene...up-czarny.html http://gamabuty.pl/pl/kozaki/34-klim...69-czarny.html
    Wspólnik mega zdziwiony, on głuptakiem na tle kartonowego pudełka miał lepsze rezultaty, i całkiem serio namawia mnie, żebym zacząl fotografować kompaktem
    Proszę o pomoc, kto naprowadzi mnie na właściwą drogę fotografowania kozaków dostanie spory rabat na zakupy w naszym sklepie.
    Zacząłem też robić zdjęcia jedną lampą z przodu bo mam mniej refleksów na skórze, zrezygnowałęm z lampy na tło, bo jej nie ujarzmiam.Efekt IMO lepszy ale bez szału http://gamabuty.pl/pl/kozaki/66-lan-...-1-czarny.html
    Chyba wolę fotografować "ślubniaki"

  2. #2
    Początki nałogu
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    272

    Default

    Przerabiałem to kiedyś. Podświetlenie plexi od tyłu to nie jest najlepsze rozwiązanie bo pleksa świeci. To tak samo jak robisz zdjęcie pod słońce. Spada kontrast. W jednym miejscu dlatego, że widocznie w tym miejscu jest lampa. Spróbowałbym o ile masz wystarczająco długą plekse podświetlić ją od dołu w miejscu gdzie stoją buty. "Tło" natomiast lampą ale z przodu. Ewentualne szarości można łatwo za pomocą ps usunąć za pomocą narzędzia Rozjaśnienie (literka O) ustawionym na światła. Szczególnie że nie masz białych butów :-)
    Last edited by jaroslaw.majcher; 26-10-2011 at 02:32 PM.

  3. #3

    Default

    A nie lepiej jednak wymaskować tło i wyrzucić te cienie? W sumie, jeśli postawisz na kontrastowym tle (czerwone?) to można sobie pomóc może perfect mask z onOne?

    No i ja bym wyrzucił lampy, a w zamian dał trochę "dużego światła". Może jakaś samoróbka - cztery żarówki halogenowe za matową szybą, czy nawet odbite od blendy (halogenem, takim 500 Wat z OBI oświetlasz blendę)? Chodzi o to, że takie światło z dużej powierzchni da się chyba lepiej ustawić i odblasków aż tak wyraźnych nie będzie

    Przecież nie chodzi o balans bieli, bo tu to nie ma znaczenia i łatwo skorygować. Ja bym pokombinował z oświetlaniem blendami, z użyciem najtańszych halogenów z marketu (światło na blendy, nie na buta).

  4. #4
    Początki nałogu
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    272

    Default

    ludzie jak tylko mogą to odchodzą od halogenów a Ty proponujesz aby kolega zamienił na odwrót? Wymaskować się da. Ale co jeśli autor ma tych zdjęć do zrobienia 500? Każde maskować? Czerwone tło... czerwone odbicia na butach też wymaskujesz?

  5. #5
    Obertroll Kolekcjoner's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Pod Tatrami
    Posts
    18,776

    Default

    Quote Originally Posted by jaroslaw.majcher View Post
    ludzie jak tylko mogą to odchodzą od halogenów
    Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl :cool
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #6
    Początki nałogu
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    272

    Default

    A co tu jest do rozwijania? Co mam wymienić wady halogenów budowlanych i zalety światła błyskowego? znasz kogoś kto miał nawet żarówki błyskowe i zamienił na halogeny?

    Tapatalknięto z Galaxy S II
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

  7. #7
    Pełne uzależnienie jacek_73's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    53 N, 18 E
    Age
    51
    Posts
    2,587

    Default

    Quote Originally Posted by jaroslaw.majcher View Post
    A co tu jest do rozwijania? Co mam wymienić wady halogenów budowlanych i zalety światła błyskowego?...

    Tapatalknięto z Galaxy S II
    Ja bym poprosił.

    Wystukanięto z lapcianięto.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  8. #8
    Uzależniony suchyHc's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Warszawa
    Age
    45
    Posts
    504

    Default

    Światło halogenów jest bardzo dobre i można je znakomicie modyfikować. Można je dokładniej ustawić niż błysk, bo efekt widać gołym okiem. Nie ma co tu rozwijać takich wypowiedzi... Sam często używam halogenów zamontowanych w lampach błyskowych.
    Skasowali mi ;(

  9. #9
    Początki nałogu
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    272

    Default

    -regulacja mocy
    -mniej pradozerne
    -masa modyfikatorów
    -nie generuja ciepła
    -nie groza pożarem
    -wygodniejsze

    Tyle na +

    Tapatalka nie znaja? :-)

    Tapatalknięto z Galaxy S II

    --
    po to są halogenki w lampach aby ustawić światło błyskowe. Aby było widać o ile przesunąć i w którą stronę. A jak radzisz sobie z mieszaniem światła? Żarówka, światło z okna, i halogeny?
    Last edited by jaroslaw.majcher; 26-10-2011 at 08:48 PM.
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

  10. #10
    Pełne uzależnienie jacek_73's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    53 N, 18 E
    Age
    51
    Posts
    2,587

    Default

    Kolego jaroslaw.majcher: dowcip dnia (a w zasadzie wieczora)

    Koszt 2 reflektorów halogenowych 500W + 2 150W to grube 50 (słownie pięćdziesiąt) polskich zły. Żarniki w komplecie. I możesz dużo...naprawdę dużo. Dużo więcej niż z lampą.

    Pozdrawiam.

    EDIT:
    Quote Originally Posted by jaroslaw.majcher View Post
    ...A jak radzisz sobie z mieszaniem światła? Żarówka, światło z okna, i halogeny?
    Żarówka to jakieś 2800-2900K - halogeny 3000-3200K - światło z okna (o ile jest) nie ma wielkiego znaczenia
    Last edited by jacek_73; 26-10-2011 at 08:57 PM.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

Page 1 of 4 123 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •