Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Wątek: Zdjęcia skórzanych kozaków.

  1. #1

    Domyślnie Zdjęcia skórzanych kozaków.

    Wydawało mi się, że to prosta robota. Kładę kozaka na białej plexi, z tyłu białe tło , 3 lampy błyskowe z parasolkami i jazda. A tu niestety zonk, na butach, zwłaszcza na czarnej skórze pojawia się "mgiełka" . Ustawiłem dwie lampy z przodu, pod kątem ok 45stopni, plus jedna z tyłu na tło, ok 1,5 EV mocniej niż z przodu chcąc uzyskać białe tło. Studio w domowych warunkach, lampy chinole ale powinno wystarczyć. Aparat to 5D +85mm z osłoną przeciwsłoneczną, ekspozycja zazwyczaj 125sek, f8,iso 100.
    Lampę na tło ustatwiałem różnie, i z tyłu , za tłem jako kontra , później przed tłem z boku, ale wciąż na części cholewki pojawia się utrata kontrastu, takie zamglenie.
    Efekt jest widoczny np na http://gamabuty.pl/pl/kozaki/46-vene...up-czarny.html http://gamabuty.pl/pl/kozaki/34-klim...69-czarny.html
    Wspólnik mega zdziwiony, on głuptakiem na tle kartonowego pudełka miał lepsze rezultaty, i całkiem serio namawia mnie, żebym zacząl fotografować kompaktem
    Proszę o pomoc, kto naprowadzi mnie na właściwą drogę fotografowania kozaków dostanie spory rabat na zakupy w naszym sklepie.
    Zacząłem też robić zdjęcia jedną lampą z przodu bo mam mniej refleksów na skórze, zrezygnowałęm z lampy na tło, bo jej nie ujarzmiam.Efekt IMO lepszy ale bez szału http://gamabuty.pl/pl/kozaki/66-lan-...-1-czarny.html
    Chyba wolę fotografować "ślubniaki"

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    Przerabiałem to kiedyś. Podświetlenie plexi od tyłu to nie jest najlepsze rozwiązanie bo pleksa świeci. To tak samo jak robisz zdjęcie pod słońce. Spada kontrast. W jednym miejscu dlatego, że widocznie w tym miejscu jest lampa. Spróbowałbym o ile masz wystarczająco długą plekse podświetlić ją od dołu w miejscu gdzie stoją buty. "Tło" natomiast lampą ale z przodu. Ewentualne szarości można łatwo za pomocą ps usunąć za pomocą narzędzia Rozjaśnienie (literka O) ustawionym na światła. Szczególnie że nie masz białych butów :-)
    Ostatnio edytowane przez jaroslaw.majcher ; 26-10-2011 o 14:32

  3. #3

    Domyślnie

    A nie lepiej jednak wymaskować tło i wyrzucić te cienie? W sumie, jeśli postawisz na kontrastowym tle (czerwone?) to można sobie pomóc może perfect mask z onOne?

    No i ja bym wyrzucił lampy, a w zamian dał trochę "dużego światła". Może jakaś samoróbka - cztery żarówki halogenowe za matową szybą, czy nawet odbite od blendy (halogenem, takim 500 Wat z OBI oświetlasz blendę)? Chodzi o to, że takie światło z dużej powierzchni da się chyba lepiej ustawić i odblasków aż tak wyraźnych nie będzie

    Przecież nie chodzi o balans bieli, bo tu to nie ma znaczenia i łatwo skorygować. Ja bym pokombinował z oświetlaniem blendami, z użyciem najtańszych halogenów z marketu (światło na blendy, nie na buta).

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    ludzie jak tylko mogą to odchodzą od halogenów a Ty proponujesz aby kolega zamienił na odwrót? Wymaskować się da. Ale co jeśli autor ma tych zdjęć do zrobienia 500? Każde maskować? Czerwone tło... czerwone odbicia na butach też wymaskujesz?

  5. #5
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaroslaw.majcher Zobacz posta
    ludzie jak tylko mogą to odchodzą od halogenów
    Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl :cool
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    A co tu jest do rozwijania? Co mam wymienić wady halogenów budowlanych i zalety światła błyskowego? znasz kogoś kto miał nawet żarówki błyskowe i zamienił na halogeny?

    Tapatalknięto z Galaxy S II
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaroslaw.majcher Zobacz posta
    A co tu jest do rozwijania? Co mam wymienić wady halogenów budowlanych i zalety światła błyskowego?...

    Tapatalknięto z Galaxy S II
    Ja bym poprosił.

    Wystukanięto z lapcianięto.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  8. #8
    Uzależniony Awatar suchyHc
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    504

    Domyślnie

    Światło halogenów jest bardzo dobre i można je znakomicie modyfikować. Można je dokładniej ustawić niż błysk, bo efekt widać gołym okiem. Nie ma co tu rozwijać takich wypowiedzi... Sam często używam halogenów zamontowanych w lampach błyskowych.
    Skasowali mi ;(

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    -regulacja mocy
    -mniej pradozerne
    -masa modyfikatorów
    -nie generuja ciepła
    -nie groza pożarem
    -wygodniejsze

    Tyle na +

    Tapatalka nie znaja? :-)

    Tapatalknięto z Galaxy S II

    --
    po to są halogenki w lampach aby ustawić światło błyskowe. Aby było widać o ile przesunąć i w którą stronę. A jak radzisz sobie z mieszaniem światła? Żarówka, światło z okna, i halogeny?
    Ostatnio edytowane przez jaroslaw.majcher ; 26-10-2011 o 20:48
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Kolego jaroslaw.majcher: dowcip dnia (a w zasadzie wieczora)

    Koszt 2 reflektorów halogenowych 500W + 2 150W to grube 50 (słownie pięćdziesiąt) polskich zły. Żarniki w komplecie. I możesz dużo...naprawdę dużo. Dużo więcej niż z lampą.

    Pozdrawiam.

    EDIT:
    Cytat Zamieszczone przez jaroslaw.majcher Zobacz posta
    ...A jak radzisz sobie z mieszaniem światła? Żarówka, światło z okna, i halogeny?
    Żarówka to jakieś 2800-2900K - halogeny 3000-3200K - światło z okna (o ile jest) nie ma wielkiego znaczenia
    Ostatnio edytowane przez jacek_73 ; 26-10-2011 o 20:57
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •