Mnie najbardziej ciekawi co w nowej piatce?? I dlaczego tak drogo...
Mnie najbardziej ciekawi co w nowej piatce?? I dlaczego tak drogo...
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Oby nie skonczylo sie wpakowaniem 4k do 5dmk3
Ostatnio edytowane przez jaś ; 26-08-2014 o 10:15
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
ja rozumiem DR. i osobiscie uwazam, ze bardziej mi odpowiada matryca, ktora da mi mniej DR i mniej megapikseli (1), skoro w zamian za to dostaje dokladniejsze przejscia tonalne (2). a przy zalozeniu takiego samego 14-bitowego probkowania roznych matryc, to z zalozen (1) w prostej linii wynika (2).
przykladem matrycy o kompromisie dla mnie jest 6D. niech ona sobie ma mniej megapikseli niz Sony i mniejszy DR, ale kolory z niej wychodza cudne i w Lightroomie mozna kontrasty wrecz nieludzko katowac, a kolory i przejscia tonalne pozostaja miodzio.
przykladem matrycy o innym kompromisie technologicznym sa te 18Mpix, co Canon ladowal do 60D, 600D, 7D itd. itp. ta matryca daje fantastyczny poziom detalu na niskich ISO i niezly na wyzszych. do tego przyzwoity DR i gorsze kolory. przy landszaftach jest zgrzyt, ale do amatorskiego sportu czy eventow to jest idealny kompromis.
z matrycami Sony nie mam zbyt wielkiego doswiadczenia, ale z tego co widze, maja duzo megapikseli i duzy DR. ale z tego wcale nie wynika szczegolowosc obrazu z jednej strony. a tonale z tych matryc mi sie kompletnie nie widza. mocno i zdecydowanie nie zamienilbym 6D na aparat z taka matryca...
"każda pliszka swój ogonek chwali" jak to mawiają u mnie na wsi, też mam 6D - jest fajne, na DR nie narzekam (albo narzekam znacznie mniej niż przy cropie) ale moim zdaniem może być lepiej co pokazuje konkurencja.
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Skok o 3EV (z obecnych ~12EV do 15EV) spowodowałby spadek dokładności przetworników A/D o ok 25%. Nie wiem czy ktoś jest w stanie zauważyć taki spadek w tonalności matrycy. W DR na pewno. Dodatkowo DR jest ficzerem mocno eksponowanym w reklamowych folderach video, który ładnie by wyglądał np przy okazji promocji systemu EOS Cinema. Tak czy tak, obawiam się że Canon na to nie pójdzie.
Ostatnio edytowane przez wain ; 26-08-2014 o 11:41
nie wiem jak liczysz 25%. mnie wychodzi ze przy DR wyskalowanym do 12EV na interesujace mnie okolo 8 EV rozpietosci mam prawie 10-bitow precyzyjnej informacji. przy 15 EV tych bitow robi sie nieco ponad 7. kazde zwiekszenie kontrastu (globalnego, lokalnego), nasycenia czy balansu bieli jeszcze bardziej uwypukla ta roznice.
czy to mozna zauwazyc? IMHO jak najbardziej. nawet fotograf rozumiejacy pomiar swiatla (za takiego sie uwazam) i starannie sie nim poslugujacy (rowniez) to zauwazy. no a przecietny Kowalski zwlaszcza.
osobiscie mam w czterech literach foldery reklamowejako zaawansowany pasjonat (tzw. polka prosumer) kieruje sie przy zakupach testami uzytkowymi i realnymi zdjeciami. jak zapewne wiekszosc nabywcow z tej polki, do ktorej adresowane sa takie korpusy jak chocby 6D czy 7D, ale rowniez 5D mkIII... na pewno dla wielu z nich bicie piany pod katem DR ma znaczenie, ale nie przecenialbym az tak roli marketingowego bicia piany w podejmowaniu decyzji. zwlaszcza teraz, kiedy DSLR w ogole przestaly byc "hot" i produktem dla klienta masowego...
natomiast w przypadku filmowania potrafie uwierzyc w znaczenie DR. bo tez biorac pod uwage standardy jakosci obrazu do video, to VDSLR Canona juz dawno sa wystarczajace (z punktu widzenia fotografa to g* nie standardy)i DR jest chyba jedynym co tu mozna poprawic. a ze video jest chwilowo jedynym co Canon jakos goni marketingowo i co mu robi sprzedaz - no to jest jakas poszlaka, ze beda w ten desen walczyc - przynajmniej w przypadku tych body, ktore sa adresowane do filmujacych...
poprawilem![]()
Na ile zrozumiałem(Canon DLC: Article: 14-bit A/D Conversion in DIGIC 4 Cameras.) to A/D konwertuje możliwy zakres ze stałą rozdzielczością czyli 12 EV/14bit(2^14). Rozciągając to do 15EV/14bit(2^14) wyszlo mi 25% straty rozdzielczości.
Edit:
Oczywiście per kanał.
Ostatnio edytowane przez wain ; 26-08-2014 o 12:14