Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Hss

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez linux888 Zobacz posta
    też racja, a czy jest w ogóle sens dopłacać za tą funkcję?
    Jest, jest. Nie ma co się rozpisywać. Filtr szary czasem może zastąpić, w niektórych przypadkach będzie nawet lepszy ale w innych sytuacjach jego użycie jest wykluczone.

    Jak już kupować lampę, to porządną. Ona z reguły służy przez wiele lat, znacznie dłużej niż body.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Tak jest sens dopłacać - przy ostrym słońcu niedoświetlone cienie wychodzą jak wycięte nożem. Taka 420 nie jest znowu taka droga - a daje radę (do 3 metrów w większości wypadków). Ale wiadomo, im dalej w las tym więcej drzew...im dalej odejdziesz od przedmiotu (modela) tym większego PAŁERA musi mieć lampa.

    Pozdrawiam.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  3. #13
    Bywalec
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Bielsko-Biała/Ustroń
    Wiek
    45
    Posty
    160

    Domyślnie

    Zasada jest taka,że przy ostrym słońcu nie robi się zdjęć. Jak już trzeba to najlepiej najmocniejszą lampą, zapomnieć o HSS niestety ale zasięg lampy jaki tracimy poprzez włączenie HSS jest naprawdę bardzo duży. Osobiście w Metz 50 af-1 zasięg w pełnym słońcu miałem max 1,8m i to bez hss. Recepta na ostre słońce jest taka tryb M lub TV z synchro max puszki 1/200 lub 1/250 dostajemy max mocy lampy, można manualnie ustawić zoom lampy na 105 i to wszystko od lampy. Ratować się można równocześnie filtrem szarym.
    Ogólnie to żaden zawodowiec w ostrym słońcu uzbrojony tylko w lampę na sankach do tematu nie podejdzie. Są blendy dyfuzyjne oraz lampy studyjne które mogą powalczyć ze słoneczkiem.
    Pozdrawiam

    50D, EF-S 15-85 IS, 70-200 F4 L IS, Kenko 1,4x MC DG, Σ 20/1,8, EF 35/1,4 L, EF 85/1,8, Metz 58 AF-2, Metz 50 AF-1, pixel king 1+2

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miczael Zobacz posta
    ...Ogólnie to żaden zawodowiec w ostrym słońcu uzbrojony tylko w lampę na sankach do tematu nie podejdzie. Są blendy dyfuzyjne oraz lampy studyjne które mogą powalczyć ze słoneczkiem.
    Pozdrawiam
    Ogólnie Świat nie składa się z zawodowców. Ci są w mniejszości. Większość to 'zwykli' ludzie robiący zdjęcia pamiątkowe, a niektórzy z nich korzystają z lampy.

    Taki przykład (krzywo, ale nie o to chodzi )
    http://img831.imageshack.us/img831/3013/flashfired.jpg

    Pozdrawiam.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  5. #15
    Bywalec
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Bielsko-Biała/Ustroń
    Wiek
    45
    Posty
    160

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Ogólnie Świat nie składa się z zawodowców. Ci są w mniejszości. Większość to 'zwykli' ludzie robiący zdjęcia pamiątkowe, a niektórzy z nich korzystają z lampy.

    Taki przykład (krzywo, ale nie o to chodzi )
    http://img831.imageshack.us/img831/3013/flashfired.jpg

    Pozdrawiam.
    Polecam zapoznać się z lekturą:
    http://www.empik.com/z-pamietnika-la...0177,ksiazka-p

    Pozdrawiam

    50D, EF-S 15-85 IS, 70-200 F4 L IS, Kenko 1,4x MC DG, Σ 20/1,8, EF 35/1,4 L, EF 85/1,8, Metz 58 AF-2, Metz 50 AF-1, pixel king 1+2

  6. #16
    Początki nałogu Awatar swallow77
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Kristiansand, Koszalin
    Wiek
    47
    Posty
    322

    Domyślnie

    chyba żadna nasankowa lampa nie ma co się mierzyć z blendą w słoneczny dzień.. Tyle, że jak się spróbowało lustrzanki to z rzadka akceptuje się jakość z kompakta to ten pierwszy wisi na szyi podczas wakacyjnych przechadzek. A że nie każde zdjęcie wakacyjne musi startować w konkursie, no i głupio się wygląda z blendą (a jak niewygodnie) popieram HSS - lepsze doświetlone trochę niż wcale. No i poza HSS jak naj-

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    (...) większego PAŁERA musi mieć lampa.

  7. #17
    Bywalec Awatar simon83
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Września
    Wiek
    42
    Posty
    216

    Domyślnie

    Koleżanki i koledzy, macie jakąś 100% informację jak wygląda ograniczenie mocy lampy w trybie HSS (np. z jakiejś dokumentacji)?
    Filtr szary to kolejny element w układzie optycznym, który wpływa na jakość obrazka. Te dobre są drogie i trzeba by mieć je w różnych średnicach i wartościach ND. Znając wartość ograniczenia mocy wiedzielibyśmy czy lepiej dokręcić filtr czy włączyć HSSa.
    Na korzyść pierwszej opcji przemawiają ceny lamp (np. Yongnuo 565EX) i wyzwalaczy radiowych. Ponadto lampa z pewnością dłużej pożyje pracując bez HSSa. Z drugiej strony HSS to wygoda pracy przy zmiennych warunkach oświeleniowych.
    Pozdrawiam, Szymon Zdziabek
    Blog: http://szymon.zdziabek.net/blog

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2009
    Miasto
    Krakówek
    Posty
    352

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez simon83 Zobacz posta
    Koleżanki i koledzy, macie jakąś 100% informację jak wygląda ograniczenie mocy lampy w trybie HSS (np. z jakiejś dokumentacji)?
    Wystarczy wiedziec, jak dziala HSS i nie potrzeba do tego dokumentacji :P

    Im krotszy czas otwarcia migawki, tym wiecej blyskow musi wykonac lampa zeby naswietlic cala matryce. Im wiecej blyskow, tym mniejsza moc pojedynczego blysku w serii. I tu wazna uwaga - dla calego obrazka nie sumuje sie blyskow z serii, tylko moc lampy jest rownowazna temu pojedynczemu blyskowi.

    A czemu? Bo pomimo, ze lampa ZAWSZE OSWIETLA CALY KADR, to w danym momencie matryca korzysta tylko z jednej (wraz z ruchem lamelek migawki - innej), malej czesci kadru.

  9. #19
    Bywalec Awatar simon83
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Września
    Wiek
    42
    Posty
    216

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sylwek2k Zobacz posta
    Wystarczy wiedziec, jak dziala HSS i nie potrzeba do tego dokumentacji :P
    Chodzi o liczby, a nie o znaną mi zasadę działania HSSa. Zależne jest to od częstotliwości błysków i konstrukcji samej lampy. W czasie błysków kondensator może być doładowywany, więc niekoniecznie będzie to iloraz mocy maksymalnej i ilości błyśnięć.
    Nie wydaje mi się żeby HSS był na tyle mądry, żeby dobierać ilość błyśnięć lampy w zależności od czasu naświetlania. Jeżeli X-Sync wynosi 1/200 s, to przy 1/400 s lampa nie błyśnie 2 razy, choć wystarczyłoby to do poprawnego naświetlenia całej klatki.

    Moje rozumienie HSS wygląda następująco:
    Sądzę, że po włączeniu trybu HSS automatycznie ograniczona jest moc pojedynczego błysku do stałej wartości. Lampa błyska tyle razy, ile musi żeby zapewnić poprawne doświetlenie całej klatki przy minimalnym czasie otwarcia migawki. Czyli np. dla 1/8000 s będzie to 40 błysków, a dla zapewnienia liniowości naświetleń (uniknięcia "łączeń") liczba ta może być zwielokrotniona (pewnie 2-krotność już wystarczy). W efekcie przy dłuższym czasie otwarcia migawki lampa błyśnie kilkukrotnie w tym samym obszarze kadru, co da bardziej doświetlony obraz, czyli pozornie większą moc.
    Pozdrawiam, Szymon Zdziabek
    Blog: http://szymon.zdziabek.net/blog

  10. #20
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2009
    Miasto
    Krakówek
    Posty
    352

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez simon83 Zobacz posta
    W czasie błysków kondensator może być doładowywany, więc niekoniecznie będzie to iloraz mocy maksymalnej i ilości błyśnięć.
    Na zarty Cie wzielo? Ile doladuje sie kondensator w czasie 1/2000 sekundy, skoro normalne ladowanie do pelna zajmuje ~3 sekund?

    Cytat Zamieszczone przez simon83 Zobacz posta
    Moje rozumienie HSS wygląda następująco:
    Sądzę, że po włączeniu trybu HSS automatycznie ograniczona jest moc pojedynczego błysku do stałej wartości. Lampa błyska tyle razy, ile musi żeby zapewnić poprawne doświetlenie całej klatki przy minimalnym czasie otwarcia migawki. Czyli np. dla 1/8000 s będzie to 40 błysków, a dla zapewnienia liniowości naświetleń (uniknięcia "łączeń") liczba ta może być zwielokrotniona (pewnie 2-krotność już wystarczy). W efekcie przy dłuższym czasie otwarcia migawki lampa błyśnie kilkukrotnie w tym samym obszarze kadru, co da bardziej doświetlony obraz, czyli pozornie większą moc.
    Ale jedno nie stoi w sprzecznosci z drugim. Czy bedzie to realizowane, przez serie blyskow (jak Ty to opisales), czy konkretnymi wyzwoleniami (jak ja to opisalem) koniec koncow jest taki sam - ograniczenie UZYTECZNEJ mocy lampy.

    PS w przypadku Canona,jest to realizowane seria blyskow:
    https://lh4.googleusercontent.com/-5...0/IMG_9037.JPG

    czas - 1/400 sekundy, lampa w trybie manualnym, moc 1/16

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •