Potwierdza się to co napisał wyżej oskarkowy - najwięcej piany toczą o ten aparat osoby dla których on nie został zrobiony, a co najlepsze deklarują że go nie kupią . A tak na prawdę w zamożnych krajach i w kręgach reporterów, agencji itp. la których jest przeznaczony będzie duży problem ale nie skąd wziąć na niego kasę (w budżetach takich firm to drobiazg) tylko gdzie go kupić :cool:
Zresztą już D mkIV pokazał jak silną pozycję na tym rynku ma Canon i mimo że w pewnych aspektach ustępował Nikonowi to został przyjęty przez repo bardzo dobrze co widać nawet u nas na stadionach i na ulicach.
Tak nawiasem mówiąc jak się głębiej zastanowić to w porównaniu z innymi branżami 20 kzł za narzędzie pacy to bardzo mało.

BTW: przez funkcje filmowe krąg odbiorców tego sprzętu się rozszerzył.

Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
D300 też ma bardzo ładnie rozstawione punkty AF - i co z tego? To wszystko są/były cropy... D3/D3s/D3x nie mają dużo lepiej od 1DX (jeśli w ogóle)...
Mają gorzej. Nie mają po bokach krzyżowych ale może zostawmy te dziecinne przepychanki systemowe. Dobrze że konkurencja ma porządne puszki bo inaczej Canon by nadal leciał w kulki ze swoimi użytkownikami.

Cytat Zamieszczone przez krolewicz Zobacz posta
miałem nikona d2hs, puszka prawie idealna, z wyjątkiem matrycy

d2 to w dalszym ciągu crop, a nie FF
podobno są jakieś trudności natury technicznej w tak szerokim rozstawieniu punktów AF na pelnej klatce, tak jest w nikonie i canonie
Po krótce:
Przyczyną główną jest rozmiar lustra i sensora do AF-a. Pierwsze nie może być zbyt duże bo zwyczajnie się nie zmieści i do tego stanowi zbyt duże obciążenie dla mechanizmu jego podnoszenia, sensor z kolei stanowi bardzo duże wyzwanie dla powtarzalności (a wiadomo że w tym przypadku musi ona być idealna).
Nie jest to zresztą żadna tajemna wiedza wszystko można przeczytać w white paper i na kilku zachodnich portalach w których się w to wgłębiali.