Cytat Zamieszczone przez Mojlo Zobacz posta
I dużo i mało Kolega miał chyba na myśli subiektywną ocenę różnicy jasności. 24-70/2.8 jest uznawany za jasne szkło a 24-105/4 za ciemne. A różnica między nimi w jasności jest taka sama jak między f/2 i F/2.8 czyli 1 EV. Ja bym nie porównywał zarówno 70-200/2.8 II i 135/2 to świetne szkła, wszystko zależy od tego co fotografujemy i jak. W ślubnych klimatach oba się sprawdzą równie dobrze a nawet zaryzykuje stwierdzenie ,że 70-200/2.8 II dużo lepiej ze względu na zoom i stabilizację, spokojnie można robić z ręki na 1/50 w kościele o czym przy 135 można pomarzyć. Oba generują fajne obrazki. 135 nie rozpatrywał bym jako super jasnego szkła które kupuje się dla światła, ale raczej dla obrazka który generuje czyli plastyki i ostrości na pełnej dziurze.
Dokładnie taki był mój punkt widzenia, widać jak się chce to się potrafi zrozumieć.
Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
Bo na tym poziomie sprzętowym to chodzi o bardzo subtelne różnice, które są dosyć subiektywne i pewnie nie każdy je zauważy lub zwróci uwagę

Wysyłane z mojego FreeTAB 9701 za pomocą Tapatalk 2
Chyba tak to właśnie jest, tutaj już tylko o artyzm bookeh chodzi i temu podobnych.
W każdym razie ja zdecydowałem, że nie będę kupował swojego 135L, ale czasem pożyczę go, by trochę postrzelać i nie wychodzić na ignoranta.