Pomijając koszt owego 70-200/2,8 II zyskujemy więcej miejsca, mniejszą wagę, dużo większą poręczność a i obrazek odrobinę lepszy i co jest niezaprzeczalne jasność !
Pomijając koszt owego 70-200/2,8 II zyskujemy więcej miejsca, mniejszą wagę, dużo większą poręczność a i obrazek odrobinę lepszy i co jest niezaprzeczalne jasność !
Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.
6k używka, nie ma źle.
Też sądzę, że nie warto brać 135L do portretowych mając to szkło, zresztą wielu portrecistów na świecie prawie nie rozstaje się właśnie z 70-200/2.8.
I nie wiem, gdzie ono niby jest ciemne jak kolega wyżej napisał, f2 vs 2.8 prawie nie ma różnicy, zwłaszcza przy małym obrazku kiedy można latać na wysokich iso.
Jeśli 1 ev to nie różnica to dlaczego ślubniacy wybierając zooma wolą 24-70, a nie 24-105 ? Tylko nie mówcie mi, że ze względu na ostrość itp.
1 ev to bardzo duża różnica.
Bo 24-70 ma f2.8, a 24-105 już całe f4?
I dużo i małoKolega miał chyba na myśli subiektywną ocenę różnicy jasności. 24-70/2.8 jest uznawany za jasne szkło a 24-105/4 za ciemne. A różnica między nimi w jasności jest taka sama jak między f/2 i F/2.8 czyli 1 EV. Ja bym nie porównywał zarówno 70-200/2.8 II i 135/2 to świetne szkła, wszystko zależy od tego co fotografujemy i jak. W ślubnych klimatach oba się sprawdzą równie dobrze a nawet zaryzykuje stwierdzenie ,że 70-200/2.8 II dużo lepiej ze względu na zoom i stabilizację, spokojnie można robić z ręki na 1/50 w kościele o czym przy 135 można pomarzyć. Oba generują fajne obrazki. 135 nie rozpatrywał bym jako super jasnego szkła które kupuje się dla światła, ale raczej dla obrazka który generuje czyli plastyki i ostrości na pełnej dziurze.
...
Dokładnie taki był mój punkt widzenia, widać jak się chce to się potrafi zrozumieć.
Chyba tak to właśnie jest, tutaj już tylko o artyzm bookeh chodzi i temu podobnych.
W każdym razie ja zdecydowałem, że nie będę kupował swojego 135L, ale czasem pożyczę go, by trochę postrzelać i nie wychodzić na ignoranta.![]()
No ja kupiłem 135 2.0 wyłącznie dla światła. Dla moich zastosowań zawodowych 1EV to bardzo dużo. Więc nie tylko plastyka, bokeh i "artyzm" grają pierwszą rolę. Pozdrawiam
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(