Ma dobre, ale niezbyt tanie.
Czyli duża przeszkoda dla amatora, choć ostatnio dzięki 18-135 się to trochę zmienia.
Faktycznie 17-55 F2.8 za 3500 zł jest idealnym szkłem dla amatora który kupił puszkę za 2-3K ;-) Ktoś musiałby upaść na głowę chyba. A 15-85 to jest ciemne szkło - żadna rewelacja za 2500 zł. Uważam że jak kupuje puszkę za 2.5k to chciałbym szkło za powiedzmy 1500- 2000 zł. Toć L-ki są tańsze od 17-55 F2.8 ......
Jak ma kasę, to nie kupi 1000D.
gavin - 17-40 na przykład.
C40D + C18-55 IS + C70-200/2.8L + S8mm + C50/1.8 + Kenko x1.4 + Di622 + jakiś statyw mały i duży, UVki, polar, 200AW itd. :wink:
Porównywanie zooma ze światłem f2.8 do zooma z f4, to jak porównanie cropa do FF. W większości przypadków nie ma kompletnie sensu.
I nie ważne jest, że to L, a to nieL. W obiektywie najważniejsze i najdroższe są soczewki. Zrobienie dobrego zooma f4 jest dużo łatwiejsze i tańsze niż dobrego zooma f2.8. Nie ma nic dziwnego w tym, że 17-55 f2.8nieL IS (to równiez układ nie należacy do najtańszych), jest droższy od 17-40 f4.0L mimo, że ten pierwszy jest mniej "pancerny".
Druga sprawa, to pisanie o zoomie ze stałym światłem f2.8 per "ciemny", to albo pomyłka, albo kompletna nieznajomość zagadnienia.
Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
Otwór względny f/2,8 sam w sobie to ciemnica :-D Just saying...
EF 17-40 4L ze światłem 2.8 nazywa się 16-35 2.8L i tani nie jest![]()
szkoda tylko, ze robi konskie glowy na 16mm..
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4