Rozumiem, że pomyliłeś kompozyt ze stopem, choć kompozyt to też może być poprawna nazwa, bo jest coś takiego jak kompozyt magnezowy. Mniejsza z tym, ponieważ podstawowym błędem jest "plastik z domieszkami magnezu". Plastiku nie miesza się z magnezem, a tym bardziej do wykorzystania konstrukcyjnego.
Jako, że powyżej pojawiło się kilka dziwnych formuł na temat materiałów spróbuję w prosty sposób wyjaśnić o co chodzi z tymi materiałami.
Plastik - tworzywo polimerowe - jest wiele odmian. Od popularnego Polipropylenu (PP) z którego robi się np. wiadra miski i tanie obudowy AGD. Są lepsze takie jak Poliwęglan czy Poliamid, do tego drugiego dodawaqć można włókno szklane lub węglowe. Poliwęglan w czystej formie nadaje się bardzo dobrze na szybki aparatów. To tworzywo stosunkowo wytrzymałe i twarde.
Kompozyt - w przetwórstwie tworzyw polimerowych - jest to tzw. plastik z domieszkami innych materiałów takich jak wspomniane włókna.
"włókna węglowe" to nic innego jak laminaty z żywic które są tym włóknem zbrojone. Popularny materiał na łódki czy wymienione wyżej samochody. Ale to żadna kosmiczna technologia. Jeśli jednak stosuje się ją w F1 to już się robi bardziej skomplikowane, bo laminaty muszą np wytrzymać dość duże temperatury, zwłaszcza teraz kiedy spaliny z wydechu kierowane są na podłogę bolidu.
Stop (kompozyt) magnezowy to nic innego jak kawałek szlachetnego metalu, który jest odpowiednio lekki i wytrzymały, ma bardzo dużo zalet i mało wad stąd tak chętnie stosowany w drogich i wymagających urządzeniach. Jego wada to duża cena.
Wracając do naszych aparatów to każdy jest z plastikuJedynie te droższe mają korpus "magnezowy" z kolei obudowa jest plastikowa.
Natomiast z "włókien węglowych" aparatów raczej nie będziemy mieć bo technologia ta jest dość skomplikowana w produkcji masowej, a jej korzyści w tym segmencie produktów dość wątpliwe.
Poza tym poco??? Korpus i tak lepszy będzie metalowy a obudowa będzie praktyczniejsza i ładniejsza z byle jakiego nawet plastiku. A stosowany poliwęglan jest w sam raz.
Nie mieszajmy technologii jak się nie znamy. Bo można też napisać, że w F1 stosuje się hamulce ceramiczne zamiast metalowych to zamiast metalowego korpusu w aparacie lepiej byłoby zastosować również ceramikę![]()