Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Włókna szklane, węgiel i inne tworzywa

Widok wątkowy

  1. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Opa_Apo Zobacz posta
    Wydaje mi się, że 60D i niższe modele są po prostu z plastiku. W miarę wytrzymałego ale jednak plastiku, a nie włókna węglowego. Dlatego większość woli "metalowe" obudowy z kompozytów magnezowych czyli plastiku z domieszkami magnezu.
    Osobiście uważam, że włókna chyba by się nie sprawdziły w DSLR, bo przy zderzeniu kruszą się zamiast deformować. Potem by się miało puszkę jak ser szwajcarski.
    Rozumiem, że pomyliłeś kompozyt ze stopem, choć kompozyt to też może być poprawna nazwa, bo jest coś takiego jak kompozyt magnezowy. Mniejsza z tym, ponieważ podstawowym błędem jest "plastik z domieszkami magnezu". Plastiku nie miesza się z magnezem, a tym bardziej do wykorzystania konstrukcyjnego.
    Jako, że powyżej pojawiło się kilka dziwnych formuł na temat materiałów spróbuję w prosty sposób wyjaśnić o co chodzi z tymi materiałami.
    Plastik - tworzywo polimerowe - jest wiele odmian. Od popularnego Polipropylenu (PP) z którego robi się np. wiadra miski i tanie obudowy AGD. Są lepsze takie jak Poliwęglan czy Poliamid, do tego drugiego dodawaqć można włókno szklane lub węglowe. Poliwęglan w czystej formie nadaje się bardzo dobrze na szybki aparatów. To tworzywo stosunkowo wytrzymałe i twarde.
    Kompozyt - w przetwórstwie tworzyw polimerowych - jest to tzw. plastik z domieszkami innych materiałów takich jak wspomniane włókna.
    "włókna węglowe" to nic innego jak laminaty z żywic które są tym włóknem zbrojone. Popularny materiał na łódki czy wymienione wyżej samochody. Ale to żadna kosmiczna technologia. Jeśli jednak stosuje się ją w F1 to już się robi bardziej skomplikowane, bo laminaty muszą np wytrzymać dość duże temperatury, zwłaszcza teraz kiedy spaliny z wydechu kierowane są na podłogę bolidu.
    Stop (kompozyt) magnezowy to nic innego jak kawałek szlachetnego metalu, który jest odpowiednio lekki i wytrzymały, ma bardzo dużo zalet i mało wad stąd tak chętnie stosowany w drogich i wymagających urządzeniach. Jego wada to duża cena.
    Wracając do naszych aparatów to każdy jest z plastiku Jedynie te droższe mają korpus "magnezowy" z kolei obudowa jest plastikowa.
    Natomiast z "włókien węglowych" aparatów raczej nie będziemy mieć bo technologia ta jest dość skomplikowana w produkcji masowej, a jej korzyści w tym segmencie produktów dość wątpliwe.
    Poza tym poco??? Korpus i tak lepszy będzie metalowy a obudowa będzie praktyczniejsza i ładniejsza z byle jakiego nawet plastiku. A stosowany poliwęglan jest w sam raz.
    Nie mieszajmy technologii jak się nie znamy. Bo można też napisać, że w F1 stosuje się hamulce ceramiczne zamiast metalowych to zamiast metalowego korpusu w aparacie lepiej byłoby zastosować również ceramikę
    Ostatnio edytowane przez magart ; 20-09-2011 o 20:48
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •