"Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair
Zobacz jakie materiały "królują" w płatowcach. :-) Poza elaporem i depronem to dalej balsa i sklejka. Różnice wychodzą przy kretach. Modele węglowe (płatowców) po kontakcie z glebą nadają się jedynie na rozpałkę te z balsy i sklejki dają się odbudować. Z pół roku temu widziałem takie ognisko. Spalony został model za dobre kilkadziesiąt tysięcy złociszy. Został silnik, serwa i elektronika. :-)
EDIT: to nie był mój model ale widziałem minę właściciela :-)
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 21-09-2011 o 09:11
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Właśnie, a model to przecież tylko zabawka dla dużych chłopców :-) Nikt przy zdrowych zmysłach nie wypuściłby na rynek wielce kosztownego narzędzie pracy, które wykonane jest z nie do końca dopracowanego syntetycznego materiału.
W niektórych dziedzinach obserwuje się wręcz powrót do starych, sprawdzonych materiałów, vide uszczelnienia połączeń gwintowanych rur stalowych. Po kilku latach fascynacji taśmami teflonowymi wszyscy wracają do lnianych pakuł i pasty :-)
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Tu znowu się nie zgodzę, nic tak nie opancerza modelu piankowego (epp, styro, depron) jak umiejętnie użyte włókna, aczkolwiek wszystko ma swoje granice.
A co do modeli konstrukcyjnych, to jest taka australijska firma Precision Aerobatics, która produkuje jedne z lepszych w swojej klasie konstrukcyjne elektryki, a z pewnością jedne z najlżejszych, co mając na uwadze że produkuje głównie akrobaty 3D jest istotnym parametrem. Nie muszę dodawać że przy akrobacji 3D niska waga i niskie jednostkowe obciążenie powierzchni skrzydła jest istotne, a oni uzyskują doskonałe, jedne z najlepszych wartości dzięki opatentowanej i wykorzystywanej technologii łączenia balsy i sklejki z węglem.
A co do kretów, nie ma modeli całkowicie odpornych, wszystko zależy od wysokości i impetu uderzenia, aczkolwiek znowu z mojego doświadczenia, a trochę kretów też zaliczyłem, odpowiednio stosowane wzmocnienia węglowe żywotność przedłużają, ale przede wszystkim wszelkiej maści włókna i rurki szklane lub węglowe przede wszystkim pozwalają zdecydowanie obniżyć wagę, co przekłada się na własności lotne.
Miłego latania, bo chyba weekend zapowiada się ładnie
Pozdrawiam
Smok
Ostatnio edytowane przez Smok ; 21-09-2011 o 21:14
"Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair