Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Włókna szklane, węgiel i inne tworzywa

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar Smok
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    W-wa
    Wiek
    56
    Posty
    122

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Hmmmmmmm.... chyba nie tak. :-) W modelach RC metalu jest mnóstwo. Silnik, elektryczny, łoże, wałki, popychacze, okucia i mnóstwo innych elementów dalej jest metalowych. Wagowo to pewnie z 70% konstrukcji helikoptera RC jest metalowe.
    W helikach tak, w samolotach już trochę inaczej, aczkolwiek zależnie od wielkości. Silnika nie da się póki co zrobić z włókna (ja przynajmniej o takim rozwiązaniu nie słyszałem), natomiast co do reszty to w całości lub w części tak.

    Pozdrawiam

    Smok
    "Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair

  2. #2
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Smok Zobacz posta
    W helikach tak, w samolotach już trochę inaczej, aczkolwiek zależnie od wielkości. ...
    Zobacz jakie materiały "królują" w płatowcach. :-) Poza elaporem i depronem to dalej balsa i sklejka. Różnice wychodzą przy kretach. Modele węglowe (płatowców) po kontakcie z glebą nadają się jedynie na rozpałkę te z balsy i sklejki dają się odbudować. Z pół roku temu widziałem takie ognisko. Spalony został model za dobre kilkadziesiąt tysięcy złociszy. Został silnik, serwa i elektronika. :-)

    EDIT: to nie był mój model ale widziałem minę właściciela :-)
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 21-09-2011 o 09:11

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #3
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Modele węglowe (płatowców) po kontakcie z glebą nadają się jedynie na rozpałkę te z balsy i sklejki dają się odbudować. Z pół roku temu widziałem takie ognisko. Spalony został model za dobre kilkadziesiąt tysięcy złociszy. Został silnik, serwa i elektronika. :-)
    Właśnie, a model to przecież tylko zabawka dla dużych chłopców :-) Nikt przy zdrowych zmysłach nie wypuściłby na rynek wielce kosztownego narzędzie pracy, które wykonane jest z nie do końca dopracowanego syntetycznego materiału.

    W niektórych dziedzinach obserwuje się wręcz powrót do starych, sprawdzonych materiałów, vide uszczelnienia połączeń gwintowanych rur stalowych. Po kilku latach fascynacji taśmami teflonowymi wszyscy wracają do lnianych pakuł i pasty :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  4. #4
    Bywalec Awatar Smok
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    W-wa
    Wiek
    56
    Posty
    122

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Zobacz jakie materiały "królują" w płatowcach. :-) Poza elaporem i depronem to dalej balsa i sklejka. Różnice wychodzą przy kretach. Modele węglowe (płatowców) po kontakcie z glebą nadają się jedynie na rozpałkę te z balsy i sklejki dają się odbudować. Z pół roku temu widziałem takie ognisko. Spalony został model za dobre kilkadziesiąt tysięcy złociszy. Został silnik, serwa i elektronika. :-)

    EDIT: to nie był mój model ale widziałem minę właściciela :-)
    Tu znowu się nie zgodzę, nic tak nie opancerza modelu piankowego (epp, styro, depron) jak umiejętnie użyte włókna, aczkolwiek wszystko ma swoje granice.
    A co do modeli konstrukcyjnych, to jest taka australijska firma Precision Aerobatics, która produkuje jedne z lepszych w swojej klasie konstrukcyjne elektryki, a z pewnością jedne z najlżejszych, co mając na uwadze że produkuje głównie akrobaty 3D jest istotnym parametrem. Nie muszę dodawać że przy akrobacji 3D niska waga i niskie jednostkowe obciążenie powierzchni skrzydła jest istotne, a oni uzyskują doskonałe, jedne z najlepszych wartości dzięki opatentowanej i wykorzystywanej technologii łączenia balsy i sklejki z węglem.
    A co do kretów, nie ma modeli całkowicie odpornych, wszystko zależy od wysokości i impetu uderzenia, aczkolwiek znowu z mojego doświadczenia, a trochę kretów też zaliczyłem, odpowiednio stosowane wzmocnienia węglowe żywotność przedłużają, ale przede wszystkim wszelkiej maści włókna i rurki szklane lub węglowe przede wszystkim pozwalają zdecydowanie obniżyć wagę, co przekłada się na własności lotne.
    Miłego latania, bo chyba weekend zapowiada się ładnie

    Pozdrawiam

    Smok
    Ostatnio edytowane przez Smok ; 21-09-2011 o 21:14
    "Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair

  5. #5
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Smok Zobacz posta
    ...
    Miłego latania, bo chyba weekend zapowiada się ładnie
    ...
    A dziękuję, dziękuję. Weekend spędzę w samolocie :-) Do Ulsan, South Korea. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #6
    Bywalec Awatar Smok
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    W-wa
    Wiek
    56
    Posty
    122

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    A dziękuję, dziękuję. Weekend spędzę w samolocie :-) Do Ulsan, South Korea. :-)
    O to współczuję, coraz mniej lubię latać na długich trasach, nie tak dawno wracałem z Hong Kongu, wymęczyłem się jak diabli.
    To udanej podróży

    Pozdrawiam

    Smok
    "Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •