Witam,

Potrzebuję opinii od osób pracujących na lampach różnych firm.
Streszczenie: zaczynałem z domowym "studyjkiem" z 2x Quantuum S 400W (nigdy się nie przegrzały-wiatrak, nie spaliły działają nadal) i systemowymi, następnie wynajmowałem studio. Z nim jeden mankament, że były tam lampy jakieś typowo chińskie, fightery i JEDNA Elfo, ale ok 10letnia i tak "wyużyta" że o swojej marce dużo nie mogła powiedzieć.

Teraz potrzebuję lampy do dużego studia (wysokość niestety tylko ok4m, ale za to przestrzeń duża). Lubię używać m.in okty 180 i generalnie myślę o lampach mocniejszych +parę słabszych.

Najpierw na oku były 2-4x Quantuum 1200W [trochę dużo ale dla "równości";P] (jako, że znałem markę i jakoś to działało) /Wydaje mi się jedynie, że te moje quantuumy wnosiły mi ciepły zafarb na zdjęcia/ jednak naczytałem się opinii o słabości tej klasy lamp w bardziej profesjonalnym użyciu. Poza packshotami gdzie aż taka moc nie jest potrzebna bawimy się w modę i wszelakie projekty z ludźmi.

Możecie wskazać dobre lampy, że wiadomo zawsze jest zestawienie cena/jakość, nie chciałbym się zrujnować wiadomo, bo modyfikatory też trzeba nabyć i masę innych rzeczy jak chociażby dobry światłomierz.

Sorry za długi wstęp.

Lampy oglądałem na cyfrowe.pl, mają tam od niedawna system leasingowy, więc na dłuższą metę nie zbawi mnie jakaś sensowna różnica cenowa tak jak przy płaceniu gotówką.
Chodzi o równą temperaturę, szybkość, bezawaryjność, wygodę itd itp co lampa musi mieć jak dostaje po tyle i ma dobrze pracować z dobrymi wynikami.

Lista:

Chińskich no-name'ów i innych wynalazków nie biorę pod uwagę ze względu na brak zaufania.

O lampach Broncolor tylko słyszałem legendę, że istnieją. To tyle.


Quantuum S 1200 Ws /~1690zl/- cena rewelacja. Mają jeszcze droższe wersje Fomex HD 1000Ws /~2249zl/z mocnym pilotem (chyba bardziej do zabaw z filmem może się taki przydać, albo może jako stałe światło) [Ale mocniejsze piloty wymagają raczej droższych softów odpornych na temperaturę]

Elfo Lampa Quant 1200 PRO /~2900zl/
Elfo - Nie jestem przekonany do mocowania nie-bowens (może niesłusznie), ale bowensowskich jest najwęcej "zastępczych"

Bowens Lampa Esprit Gemini 1000PRO /~3400zl/
-bardzo krótki czas błysku. Ponoć stabilna temperatura. Słaby pilot.
Przy Bowensie pytanie, czy zastępcze modyfikatory bez problemów pracują z nimi? Typu Okta Quantuuma w niezłej cenie czy nawet chińczyki? Ale modyfikatory to inny temat bo też bywają marne.

Fomei DIGITAL PRO X 1200 /~3400zl/
-dość krótki czas błysku, mega mocny pilot do 1000W i palnik osłonięty kopułką.

Więcej firm nie znam z widzenia, słyszałem jeszcze o Elichromach.



Dużo tutaj na CB czytałem o ich lepszej klasie, ale bardziej konkretnych wątków nie było. Pracować niestety nie miałem okazji, więc tylko z opisów.
Jest dużo niuansów typu czy łasić się na wielką moc pilota, bezprzewodowe ustawianie mocy, Fomei ma lepsze niż Bowens itd. Opcje części zamiennych, gwarancji i inne bajery o których się nie myśli a później wychodzą.

Czy i dlaczego warto zamiast początkowego pomysłu z Quantuum zastanowić się nad lampami Bowens czy Fomei (w kierunku tych dwóch firm coraz bardziej zmierzam z planami) czy jeszcze co innego przytoczycie.
Oczywiście nie tylko rozchodzi się o te ~2 lampy 1000W-1200W, ale do doświetlania jakieś 500W-600W-750W muszą być na stanie.

Wiadomo, jak już się wchodzi w system to jak w Canona Później się w nim siedzi i pracuje

Może w tym wątku uda się przyrównać i jakoś zebrać informacje i rekomendacje dla wszystkich zainteresowanych od osób które miały styczność/pracują na danych firmach.
Bardzo bym prosił o wypowiedzi, bo głównie w necie można spotkać treści typu "bierz te bo drogie, to muszą być dobre bo tak słyszałem" z tym że firm jest kilka a doświadczeń pewnie tysiące.