Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Wątek: Czy 60D...

  1. #1

    Domyślnie Czy 60D...

    Zastanawiam się nad zakupem 60D z obiektywem EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM. Jestem młodym fotografem, ale chce zajmować się tym profesjonalnie. Obecnie posiadam 450D z obiektywem kitowym i niestety w studio brakuje mu ostrości i rozmiaru pliku do druku, a w reporterce szumy są przerażające. Jeśli chodzi o zastosowanie to będzie to:
    - Fotografia studyjna na stoki internetowe
    - Fotografia studyjna rodzinna
    - Reportaż z wydarzeń, wesela, konferencje – nie przepadam za używaniem flesza wiec na pewno będę często używać wysokich wartości ISO.
    Proszę o poradę od doświadczonych fotografów, którzy nie jeden sprzęt już przejedli czy ten zestaw jest wystarczający do takiego zastosowania? Czy za pół roku będzie on już przeterminowany i jeśli już kupować to lepiej poczekać dłużej szarpnąć się od razu na 5D bo przynajmniej trochę się na nim popracuję zanim się zdezaktualizuje.
    A tak przy okazji to czy zmieniacie sprzęt dlatego że się zużywa czy dlatego że tak szybko się zmienia technologia, że jakość zdjęć jest nieporównywalna do poprzedników.
    Spodziewam się, że co fotograf to inna opinia na ten temat. Za wszystkie uwagi dziękuję.

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2006
    Wiek
    71
    Posty
    242

    Domyślnie

    Raczej zapomnij o 17-85 IS USM - chyba że trafisz na wybitny egzemplarz. Jest ostry dopiero po przymknięciu o 2 działki przysłony, mocno aberuje - nosisz więc masę szkła zupełnie nieużywaną. Ze swojej strony mogę polecić 18-135 IS - nie ma USM, ale AF jest dość szybki i jest ostry od prawie pełnej przysłony, no i ma bardzo uniwersalny zakres ogniskowych. Tele zakłada się niemal wyłącznie do robienia ptaszków.

  3. #3
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 291

    Domyślnie

    IMHO 18-135 w pełni Cię zadowoli i cena przystępna i dobra jakość

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    254

    Domyślnie

    raczej operator jest problemem a nie aparat

    jak przy 12mpx może Ci brakowac pliku do druku?

    jakie powiększenia drukujesz? w studiu kit na f8 też da przyzwoite efekty

  5. #5
    Dopiero zaczyna Awatar said1
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    33

    Domyślnie

    co do samego body to mogę tylko chwalić tak się składa, że poprzednio używałem 450D i po przesiadce różnica jest wyraźnie odczuwalna... największą dla mnie różnicą jest oczywiście zakres i użyteczność ISO, ale co równie ważne matryca - większa i o większym zakresie tonalnym (450D strasznie przepalał czerwień - tu nie ma tego problemu)

    co do szkieł... ja bym nie bawił się w obiektywy zmiennoogniskowe... lepiej zainwestować w jakąś porządną stałkę z dobrym światłem - można pobawić się głębią ostrości, co w przypadku zdjęć stokowych bywa bardzo pożądane... na wesela też raczej jasne szkła i czym szerzej tym lepiej, ale warto też doposażyć się w tele - nie ma to jak portret z 200mm

    i tak na koniec... jeśli zakładasz, że będziesz używał sprzętu komercyjnie to jednak rozważyłbym zakup czegoś o półkę wyżej... 60D jest z przeznaczeniem dla zaawansowanego amatora i zapewne są dostępne sprzęty bardziej zawodowe;-) a jeśli chodzi o 5DmkII to pełna klatka przy twoich potrzeba zawsze będzie lepiej się sprawdzać niż APS-C
    Canon EOS 60D | EF-S 17-55 mm f/2,8 IS USM | EF-S 60 mm f/2,8 macro USM | EF 35-135 mm f/4-5,6 USM | EF 70-300 f/4-5,6 IS USM

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Bielsko-Biała/Ustroń
    Wiek
    45
    Posty
    160

    Domyślnie

    Z tego co piszesz to na pewno nie potrzebujesz nowego body, znam kilku zawodowców co robią eosem 400D i stać i ich by co roku wymieniać samochód, wiec nie jest to kwestia body ale obiektywów i oka fotografa. Zalecam stałki najlepiej zacząć od 50/1,8 (ponieważ jest najtańszy o rewelacyjnych właściwościach optycznych) lamy błyskowe bo światło jest najważniejsze. Osobiście do studia używam 35/2,50/1,8 oraz 85/1,8. Plener to 15-85 IS oraz 70-200 F4 L IS. Aktualne lamy to 550EX oraz Metz 50 AF-1, 2 statywy jeden 055Pro od manfrotto drugi najtańszy za 30 zł pod lampę z oktą 50cm + sytem wyzwalania mi wystarcza ST-e2 i fotocela metza 50 AF-1 ale są pixele i pockety kto co woli. Co do używania flesha to powinieneś sporo się dokształcić..
    Pozdrawiam

    50D, EF-S 15-85 IS, 70-200 F4 L IS, Kenko 1,4x MC DG, Σ 20/1,8, EF 35/1,4 L, EF 85/1,8, Metz 58 AF-2, Metz 50 AF-1, pixel king 1+2

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    47

    Domyślnie

    Matryca w 60D (550D/600D/7D) jest wyraźnym postępem względem 450D.
    O ile się nie mylę to poziom szumów przy ISO 1600 jest taki jak dla ISO 400 w 450D.
    To jeszcze można obejrzeć na próbkach w dpreview. Większa rozdzielczość pozwoli też na troszkę lepsze filtrowanie szumu bez narażania detali.
    W 60D bardzo pomoże też możliwość ustawiania górnego limitu Auto ISO przy tych sytuacjach reportażowo-weselnych.

    Do fotografii studyjnej najlepiej mieć stałkę, statyw, wężyk(pilot). Ostrość i rozdzielczość są wtedy wybitnie ważne.

    Sam posiadam EF-S 17-85 IS USM (głęboko schowany opis "Made in Taiwan" ). Osobiście nie mam jakichś szczególnych pretensji do tego szła. Ma swoje wady, ale trzeba pamiętać o jego naprawdę niewygórowanej cenie.
    Maksymalna rozdzielczość tego obiektywu to zakres przysłon f5,6 do f8 (zwykle używam f5,6).
    Jeśli chodzi o rozdzielczość to rzeczywiście znacznie lepiej sprawuje się EF-S 18-135 IS o prawie identycznej cenie.
    Przy cenie rzędu 1000 zł mamy dylemat USM czy wyższa rozdzielczość i zakres. Połączyć jedno z drugim w zoomie IS wydaje się wymagać ze trzy razy wyższej ceny.

    Poczekać pół roku dłużej i "szarpnąć się" na 5D? Właściwie o jakim budżecie mowa? Jeśli teraz rozważać 60D i obiektyw za 1000 zł to co przez pół roku ma się zmienić aby móc wziąć "za rogi" 5D? Którą wersję 5D? I jaki obiektyw, bo przecież nie EF-S?
    To znacznie wyższe pieniądze.

    "Zdezaktualizowanie się" może nieprędko nastąpić. Tsunami zrobiło swoje. Racjonowanie prądu w Japonii nie pomaga. Canon mógł nie oberwać tak mocno jak Nikon, ale są jeszcze dostawcy, podwykonawcy i wspomniane racjonowanie surowców i prądu. W najbliższym czasie ma być nowe 1D, ale nowe 5D raczej jest spodziewane na ostatni kwartał 2012 roku (opieram się na bieżących donosach canonrumors).

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Inwestuj w 60D i dobre szkła. Naprawdę dobre, to wtedy puszka pokaże pazur. U mnie robi jako back-up, niemniej jednak dosyć często go wyjmuję przy szybszych akcjach. z 17-40L jest bardzo szybki, i uniwersalny, z 28usm, 35L, 50L czy 135, noo spokojnie tym da się portrety robić. Materiału jest wystarczająco do potężnych obróbek, zdarzają się sytuacje, kiedy wleci nieco szumu, czy zabraknie dynamiki tonalnej, ale w 5D tak też bywa.

    17-85 to niezłe szkło, ale raczej pod puszkę 10 megapikseli. Na 60D w rogach jest średnio, no i kolorki nie te, co z L-ek
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  9. #9
    Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Posty
    402

    Domyślnie

    KacperP w systemie Canon nie ma aż takiej różnicy między modelami żeby róznica w szumie była 3EV jak sugerujesz nawet między 300D a 5D mk2 przy iso 1600 a 450D to nie kompakt conajwyżej 1EV i tyle ... a i tak obróbka raw załatwi sprawę w większości przypadków...a co do wesel to max przesłona 2.8 a najlepiej 1.4 mieć i już i ten 60D się sprawi na medal...C17-85 to żur a nie obiektyw takie mam zdanie wolę kita is od niego.
    Ostatnio edytowane przez WiatruMistrz ; 01-09-2011 o 22:32
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Jun 2010
    Wiek
    48
    Posty
    149

    Domyślnie

    Jeżeli zastanawiasz się nad 60d + 17-85, to raczej odpuść sobie ten obiektyw. Mam taki zestaw i od czasu kiedy kupiłem C 50mm, 17-85 leży głęboko w szufladzie (czeka na klienta. No chyba że do video, ze względu na stabilizacje. Igi napisał i ma całkowitą rację, dopiero z dobrym szkłem każda puszka, nawet twoje 450 dostanie skrzydeł i mile cię zaskoczy.
    5Dmk3, 60D, 16-35L/4, 35L, 100L/2.8, 85/1.8, 50/1.4, 24-105L, 17-85, 580EX II

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •