Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: nie otwiera sie EOS utilities

Mieszany widok

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    wawa
    Posty
    3

    Exclamation nie otwiera sie EOS utilities

    To moj pierwszy wpis na forum Canon i chciałabym się przywitać.

    Mam problem: przestała mi nagle (jakoś po aktualizacji Windows XP) działać Eos Utility.
    Jednocześnie, pozostałe składniki z płyty Eos Solution disc dołączonej działają bezproblemu np Digital Photo Professional.

    Podczas prób otworzenia programu Eos Utility pojawia się nastepujący komunikat:

    "Wystąpił błąd z aplikacją Eos utility i zostanie ona zamknięta.
    Jeśli jesteś w trakcie pracy dane nad którymi pracujesz mogą zostać utracone."
    (komunikat ten sie wyświetla w 'Canonowym' a nie windowsowym okienku)

    Proszę o pomoc, bowiem poczyniłam wiele(!) kroków i nic nie pomaga:-(
    m.in.:
    - wielokrotne odinstalowanie i ponowne zainstalowanie Eos Utlily jak i całego pakietu

    - zrobilam wyczyszczenie systemu m,in CC Cleaner, Auglog Boost Speed, szukalam bledow windows przez program Norton Windows Cleaner, Registy Defrag itd.

    - w menedżerze sterowania - odinstalowałam i ponownie zainstalowałam sterownik aparatu (Canon 5 D Mark II) co nie pomoglo
    - komputer prawidłowo 'widzi' aparat, i komunikat wyświetla że aparat działa poprawnie

    - upewniłam się że w opcjach Windows jest włączone zarządzanie zdjęciami przez program Windowsa (kreator skanera i aparatu fotograficznego)

    --------------------------------------------------------------------------
    Problem w tym, że aplikacja Eos Utlility nie chce się otworzyć (niezależnie od tego czy aparat jest podłączony lub nie).

    Pojawia się klepsydra, tak jakby aplikacja zaczynała się otwierać, a następnie wyświetla się wyżej opisany komunikat. :-|

    Dodam jeszcze że przez rok aplikacja działała bez problemu.

    Dzięki z góry za odpowiedzi !

    :grin:
    Ostatnio edytowane przez zuzan ; 28-08-2011 o 15:26

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tezet-gdynia
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    1 283

    Domyślnie

    1) Sprobuj zainstalowac inna wersje - jesli posiadasz, lub z netu
    2) Sprobuj wlaczyc wlasciwosci pliku/skrotu odpowiedzialnego za odpalanie programu, zakladka zgodnosc, zaznacz: uruchom program w trybie zgodnosci z: i tam wybierz pokolei wszystkie opcje, az ktoras zadziala.

    Jesli zadna nie odpali, chyba reinstal systemu albo bibliotek. Chociaz nie wiem czy aktualizacja pomoze.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    wawa
    Posty
    3

    Domyślnie

    Terzet, dzięki za rady :-)

    niestety opcja zmian zgodności nie pomogła.

    Czy wierz może gdzie można ściągnąć (legalne) oprogramowanie Eos Solution disc ?
    Bo je mam tylko na płytce ktorą dostałam z aparatem.

    Jeszcze dodam że nie jest to błąd płytki, bo instalowałam wczoraj na kompie znajomych (by móc wogole ściagnac foty z aparatu przez kreator skanera i aparatu fotki nie chcialy się ściagnąć (kolejny jakiś błąd

    Pozostaje mi zatem prawdopodobnie reinstal systemu..

    Aha, jeszcze mi przyszło do głowy - wydaje mi się że ten problem sie pojawił gdy ostatnim razem w trakcie ściaganie fotek z aparatu komp sie zawiesil, czyli jakby nie dokonczyl 'zadania' sciagniecia zdjec, czy moze to moze taki blad powodowac?

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie

    Posiadając oryginał płyty, który wymagany jest do wgrania najnowszych wersji, to nie ma problemu, a najnowsze wersje ściągniesz ze strony canona

    ten link powinien zadziałać (wybrany dla aparatu 5D)
    http://software.canon-europe.com/sof...161.asp?model=

    Napisz jeszcze jakie błędy są (jeżeli są) w logach systemowych windowsa (w polskiej wersji chyba jest to "dziennik zdarzeń" - mam na myśli "Event Viewer", w momencie powstania błędu aplikacji (czas, godzina) - wszystko co jest oznaczone jako błąd (zobacz błędy aplikacji i systemu)

  5. #5
    Początki nałogu Awatar fotokor1
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    373

    Domyślnie

    podepnę się pod wątek, wprawdzie dotyczy zoombrowsera ale może ktoś podpowie, od wczoraj nie mogę wywoływać w nim RAW, zainstalowałam wszystko z płytki od nowa, dograłam nowsze wersje ze strony canon.polska i nic, nie wiem co mam nie tak dotychczas wszystko było ok. na kompie mam windows 7, ktoś ma jakieś pomysły?
    Dobre body, palnik oraz szkiełka: Canon EF 50/1,8 II, Canon EF 100 f/2.8 Macro USM, Canon EF 70-200/4 L, Canon 35 1.4 L, canon 17-40/4L, canon fish eye, 24-105/4L, Bilora 1122 i inne drobiazgi

  6. #6
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotokor1 Zobacz posta
    .... na kompie mam windows 7, ktoś ma jakieś pomysły?
    Zoombrowser dość długo nie działał na Win 7 64 bit dopiero niedawno C wypuścił wersję pod 64 bit

    Wersja 6.7.2.33 działa bez problemu.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #7
    Początki nałogu Awatar biodar
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    255

    Domyślnie

    swego czasu miałem podobny problem i u mnie windows po jakies aktualizacji przestał widzieć EU jako program domyslny do otwierania zdjęć z aparatu. Po podłączeniu aparatu, aparat pojawiał się tylko jako dysk i tam były opcje. Wybrałem "otwieraj zawsze przez EU" i pomogło.

    a co do raw - też mi się nie otwiera do edycji(windows vista), tzn dopiero po kliknięciu "display original image" zamienia go na tiff i dopiero można edytować, lub mogę plik niezależnie otworzyc w DPP i obrabiac jako raw. Nie wiem czy tak ma być czy tylko u mnie tak jest
    Ostatnio edytowane przez biodar ; 28-08-2011 o 17:51

  8. #8
    Początki nałogu Awatar fotokor1
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    373

    Domyślnie

    Januszu mam właśnie tą wersję
    Dobre body, palnik oraz szkiełka: Canon EF 50/1,8 II, Canon EF 100 f/2.8 Macro USM, Canon EF 70-200/4 L, Canon 35 1.4 L, canon 17-40/4L, canon fish eye, 24-105/4L, Bilora 1122 i inne drobiazgi

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    wawa
    Posty
    3

    Domyślnie

    7 four thanks

    niestety upload ze strony Canona nie pomogl,

    gdzie można znaleźć błędy systemowe windowsa (logy systemowe)?

  10. #10
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zuzan Zobacz posta
    7 four thanks

    niestety upload ze strony Canona nie pomogl,

    gdzie można znaleźć błędy systemowe windowsa (logy systemowe)?
    Już zwątpiłem, ale widzę że wątek podzielił się na XP i Win7.


    Zuzan, dla systemu XP

    najszybciej to na pulpicie klikamy:
    prawy myszy na ->"mój komputer" -> "zarządzaj" -> tam na samej górze po rozwinięciu menu.

    (zgaduje nazwy, bo używam wersji angielskiej, ale chyba tak to idzie).

    najlepiej uruchom aplikacje i wywołaj błąd, następnie zobacz logi, będziesz znała czas co do minuty w którym należy szukać.

    i ogólnie dobrze jest tam od czasu do czasu popatrzeć, akurat niezależnie od tego problemu, choć nie wszystkie błędy, które tam się pojawiają są też ważne.

    i uważałbym na te czyszczenie systemu programami które wymieniłaś na początku, bo mogą też (za świadomym działaniem użytkownika oczywiście) czasami naknocić, ale to inna historia

    zwłaszcza programy typu firewall, które potrafią przyblokować programy które "coś tam" robią automatycznie w tle wysyłając w sieć "coś tam"
    - jeżeli zostaną zablokowane, poddane kwarantannie itp to też mogą nie działać.

    Jak znasz jakiegoś informatyka w Twojej okolicy, to niech zobaczy bezpośrednio, bo zależności może być wiele, może nawet pomóc odinstalowanie ostatnich poprawek, po których powstał problem, tylko ważne aby wiedzieć co to za aktualizacje.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •