Dodam ze fotografie sportowa mozna robic sprzetem (obiektywami) za kilkaset zlotych, tak jak to robiono kilkadziesiat lat temu o czym wspomnial kolega powyzej. Poza satysfakcja zostaje w kieszeni kasa na dobry samochod...
Dodam ze fotografie sportowa mozna robic sprzetem (obiektywami) za kilkaset zlotych, tak jak to robiono kilkadziesiat lat temu o czym wspomnial kolega powyzej. Poza satysfakcja zostaje w kieszeni kasa na dobry samochod...
Czarna puszka i gruszka... www.andee.nwz.pl
Myślałem, że pytasz poważnie. No offense pokaż mi te obiektywy za kilkaset złotych do sportu.Zamieszczone przez Andee
Kolega dobrze radzi tylko nawet FZ-20 kosztuje więcej niż kilkaset złotych. Poza tym pytałeś o obiektywy a do FZ-20 nie da się podpiąć żadnego...Zamieszczone przez Andee
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 05-01-2006 o 00:27
Ale jasność szkła w FZ20 jest taka jak w "L" Canona. A te są sakramencko drogie.Zamieszczone przez gietrzy
Dostaniesz stałkę albo zooma. Kasa ogromna, a nie wykorzystasz go do innych celów...
Puszka plus jasny obiektyw to i tak będzie więcej niż niż 2000zł![]()
NierozumiemZamieszczone przez mruczek
Moja najciemniejsza L-ka ma f/2.0
Wiesz, miałem G3 ze światłem 2.0-3.0. Niewiem czy to co piszę ma sens z punktu widzenia technicznego, ale weź to światło w fz-20 przelicz uwzględniając rozmiar matrycy "i tu i tu" -> Leicowe 2.8 pomnóż przez cropa fz-20.
Oczywiście nadal uważam, że twoja rada jak dotąd jest najlepszą dla pytającego.
EDIT: Ale się bigos narobił. Pomyliłem Andee z klekotem. Przepraszam.
200/1.8L to był żart.Zamieszczone przez Andee
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 05-01-2006 o 00:33
Wszystko fajnie, tylko FZ20 ma obiektyw przymocowany na stałe. Nie wiem czy tutaj można mówić o Cropie jak obiektyw masz o ogniskowej 6mm do iluś tam.Zamieszczone przez gietrzy
No to ja sprecyzuje. Bedę robił fotki na wyścigach kolarskich przeważnie. Czasem na rajdach samochodowych i jakieś zdjęcia w hali. Oczywiscie wszystko to amatorstwo i zdjęcia dla siebie i znajomych.
Jakie teraz propozycje ?
Tu powinno się wyrobić coś f/4 albo nawet trochę więcej. Najlepiej 70-200, ale i jakiś starszy (75-300) powinien od biedy dać radęZamieszczone przez klekot
Tu może być gorzej, szybkość i dokładność servo może być kluczowa. Chyba że stosujesz technikę "ustawiam wszystko w konkretny punkt i czekam aż coś w niego wlezie"Zamieszczone przez klekot
Przydaje się IS mode 2 (rozmycia)
f/2.8 w dół. Chyba że to szachyZamieszczone przez klekot
Hmm a co to ma do rzeczy? To ja Ci podam pewien przykład: właśnie zaczynam współpracę z pewnym serwisem internetowym. Tak się złożyło, że byliśmy na tej samej imprezie. Kolega akurat miał "wypas sprzęt" w naprawie i musiał w zastępstwie robić kompaktem. I generalnie jest raczej lepszym fotografem ode mnie. Teraz porównaj:Zamieszczone przez klekot
http://www.igeneve.ch/geneve_album_photo.php?num=80
http://www.ais.pl/~muflon/gallery/ev...g05/index.html
I odpowiedz sobie na dwa pytania:
- które fotki robił dobry fotograf kiepskim sprzętem a które kiepski-dobrym?
- jakie (jakościowo) zdjęcia Ty chciałbyś robić. Możesz sobie tu dobrać współczynnik od 0 do 1 i na jego podstawie wybierz coś cenowo między kompaktem a 1DN+70-200IS.