Pokaż wyniki od 1 do 10 z 240

Wątek: 24-70/2.8 L USM czy 24-105/4 L IS USM

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Nic, wszystko gra..
    Udajemy, że nie widzimy? Czy czegoś nie rozumiem?
    Chyba to drugie.
    Producent udostępnia DPP, jako część integralną systemu: szkło+korpus+ właśnie soft, gdzie możesz sobie włączyć korekcję szkieł.
    Chcesz używać alternatywnych rozwiązań, OK, ale w tym momencie Canon nie ponosi odp. za wynik końcowy. Sam też możesz napisać własny soft...

    Serio, nie rozumiem skąd u ciebie tyle jadu nt. tego szkła? To super szkło spacerzum, na przykładzie konkurencji widać jak bardzo łatwo jest zaprojektować lepsze
    Czy zrobisz podobnie nieobiektywne sample "pod" np. 35L, 85L II, 100L IS czy ulubionego 135L, pokazujące AC... proponuję mocno prześwietlony chromowany kran/punkt z wodą w słoneczny dzień.

    Czekam jeszcze na sample pokazujące dlaczego Sigma 12-24 nie nadaje się do architektury czy portretu, sam wybierz w czym jesteś mocniejszy

    OT/BTW. Ostatnio jestem pod ogromnym wrażeniem Oly 14-150, zrobię w miarę podobny kadr, z czystej ciekawości, ciekawe co niezależny konwerter wypluje. Dzięki za pomysł.
    the silence is deafening

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Chyba to drugie.
    Producent udostępnia DPP, jako część integralną systemu: szkło+korpus+ właśnie soft, gdzie możesz sobie włączyć korekcję szkieł.
    24-105 to chyba jest skierowany do tych ludzi, którzy jpgi tłuką prosto z puszki. Naprawianie własnych nieudolności softem to trochę wstyd, nie uważasz?

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Serio, nie rozumiem skąd u ciebie tyle jadu nt. tego szkła? To super szkło spacerzum, na przykładzie konkurencji widać jak bardzo łatwo jest zaprojektować lepsze
    To nie jad, to niechęć do paprania dobrego imienia czerwonego paska takim czymś. Teraz dopiero wyjdę na wyznawcę :-D

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Czy zrobisz podobnie nieobiektywne sample "pod" np. 35L, 85L II, 100L IS czy ulubionego 135L, pokazujące AC... proponuję mocno prześwietlony chromowany kran/punkt z wodą w słoneczny dzień.
    Zapomniałeś wymienić szkło, które w tym wypadku nie wykaże AC. Spokojnie, ja tez takiego nie znam.

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    OT/BTW. Ostatnio jestem pod ogromnym wrażeniem Oly 14-150, zrobię w miarę podobny kadr, z czystej ciekawości, ciekawe co niezależny konwerter wypluje. Dzięki za pomysł.
    Oly?? Czy to nie ta firma, która z ultraszerokiego zuma 8-cośtam wypluwała prosto z puszki idealnie skorygowane piony? Faktycznie znalazłeś dobry materiał do takich porównań :-D
    Jarek

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Naprawianie własnych nieudolności softem to trochę wstyd, nie uważasz?
    Nie, teraz to ja wyjdę na M/43 taliba
    Jak rozumiem nie tykasz zakładek CA/Purple fringing, itp., tak?
    Wiesz, że wraz debiutem Dalmierza (5D) Canon postawił site, gdzie (to nt. przyjaźni rawa z Digiciem) stoi jak byk on chip noise reduction?

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    To nie jad, to niechęć do paprania dobrego imienia czerwonego paska takim czymś. Teraz dopiero wyjdę na wyznawcę :-D
    Paul Pope (dpreview leaker w czasach ś.p. Słonia czy Bonka - the best 3D ever) mówił o prototypie 24-135 f/2.8, już nie pamiętam czy z IS. Jak mówił przypominało wagą i wielkością 200/1.8 - czy widzisz siebie cykającego fotki zakochanym młodym z takiego wiaderka?

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Zapomniałeś wymienić szkło, które w tym wypadku nie wykaże AC. Spokojnie, ja tez takiego nie znam.
    Z tego co widziałem aktualnym (nie widziałem 300 II) benchmarkiem jest 200/2IS

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Oly?? Czy to nie ta firma, która z ultraszerokiego zuma 8-cośtam wypluwała prosto z puszki idealnie skorygowane piony? Faktycznie znalazłeś dobry materiał do takich porównań :-D
    Nie. To firma, która wyprodukowała ekwiwalent 28-300 grubości małej butelki ice tea, tylko połowę niższy, który nic nie waży i bardzo nieelegancko naśmiewa się z ogórów typu 18-135-200

    24-105 to b. dobre szkło, to b. dobry kit do budżetowej pełnej klatki, to pełnoprawna szczelna eLa/F4 IS spacerzum, no, ale do ślubów się nie nadaje

    BTW. Jak kupię Oly 12/2.0 to umówię się z arturs na przestrzelanie ekwiwalentów.
    pozdr i eot
    the silence is deafening

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    BTW. Jak kupię Oly 12/2.0 to umówię się z arturs na przestrzelanie ekwiwalentów.
    pozdr i eot
    A ja Ci potem zrobię profil prostujący
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    589

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    24-105 to b. dobre szkło, to b. dobry kit do budżetowej pełnej klatki, to pełnoprawna szczelna eLa/F4 IS spacerzum, no, ale do ślubów się nie nadaje
    24-105 nie nadaje się do ślubów, ale nie powiedziałbym żeby 24-70 był do tego stworzony bo zarówno w jednym jak i drugim światła może brakować. Znam jednak fotografów, którzy jeden jak i drugi z powodzeniem wykorzystują właśnie do ślubów, a efekty ich pracy są bardzo dobre. Wiec nie można tu generalizować bo wszystko zależy od warunków, oświetlenia i umiejętności fotografa. Tam gdzie potrzebne jest światło jasnych stałek, f2.8 też ci nie pomoże.

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez horak Zobacz posta
    Tam gdzie potrzebne jest światło jasnych stałek, f2.8 też ci nie pomoże.
    Tam gdzie potrzeba rozjaśnić cienie to i jasna stałka Ci nie pomoże, są sytuacje gdzie należałoby lekko musnąć lampą i doświetlić częściowo. Ja wiem, są kozacy, którzy kochają nader wszystko zastane, by nie zbeszcześcić błyskiem niepowtarzalnego klimatu
    pozdr

  7. #7
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    589

    Domyślnie

    Nie ma co przekonywać się do wzajemnych racji bo i tak każdy z nas będzie używał taki obiektyw jaki mu pasuje, jest potrzebny i na jakim osiągnie sam maksymalnie dobre efekty swojej pracy. Jeden ma taką technikę pracy, drugi inną. Jeden świeci lampą inny nie. Szanuję jednych i drugich.

    Pozdrawiam

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    A ja Ci potem zrobię profil prostujący

    Ale to ma być "w pro", poza tym wszystkie szkła M/43 mają taki profil zaszyty w sobie, ale spoko, zapraszam do Kielc
    the silence is deafening

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •