Strona 5 z 24 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 240

Wątek: 24-70/2.8 L USM czy 24-105/4 L IS USM

  1. #41
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maczetka Zobacz posta
    co z nim niby nie tak?
    Nic, wszystko gra..
    24mm
    105mm

    Udajemy, że nie widzimy? Czy czegoś nie rozumiem?
    Jarek

  2. #42
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Nic, wszystko gra..
    24mm
    105mm

    Udajemy, że nie widzimy? Czy czegoś nie rozumiem?
    na dluzszy dystans nie ma takich dystorsji, a juz na pewno nie w cropie.

    a o FF to sie nie mamy co nawet klocic. zeby nie byc brutalem nie wspomne o tym, jak rogi 24mm tego szkla wygladaja, bo dystorsje to jeszcze jest maly pikus (jak pisalem - na dluzszy dystans mniej gryzie w oczy). chociaz de facto LR niezle zipie, zeby to szklo doprowadzic do rownosci...
    www albo tez flickr

  3. #43
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    a o FF to sie nie mamy co nawet klocic. zeby nie byc brutalem nie wspomne o tym, jak rogi 24mm tego szkla wygladaja, bo dystorsje to jeszcze jest maly pikus (jak pisalem - na dluzszy dystans mniej gryzie w oczy). chociaz de facto LR niezle zipie, zeby to szklo doprowadzic do rownosci...
    Reasumując: jeśli nie zależy Ci na ostrości w rogach, nie wiesz co to dystorsje, aberracje i winiety, wycinasz sam środek kadru i zaczynasz od f/8 to jest to idealne szkło dla Ciebie..
    Coś przeoczyłem?
    Jarek

  4. #44
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Reasumując: jeśli nie zależy Ci na ostrości w rogach, nie wiesz co to dystorsje, aberracje i winiety, wycinasz sam środek kadru i zaczynasz od f/8 to jest to idealne szkło dla Ciebie..
    przy 24-28 mm - tak. o tyle, o ile mowimy o skrajnych rogach w przypadku ostrosci czy winiety. mnie osobiscie to drugie bardziej w tym szkle morduje, bo przy f/11 naprawde nie powinno byc tak twardo "sciemnionych" rogow.

    osobnym pytaniem jest, czy to wystarcza, zeby obwolywac 24-70 osmym cudem swiata. mnie akurat mniejszy gabaryt, dobra praca zakresu 32-105mm i bardzo skuteczna stabilizacja bardziej dogadzaja
    www albo tez flickr

  5. #45
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    osobnym pytaniem jest, czy to wystarcza, zeby obwolywac 24-70 osmym cudem swiata. mnie akurat mniejszy gabaryt, dobra praca zakresu 32-105mm i bardzo skuteczna stabilizacja bardziej dogadzaja
    Bo w ogóle 24-105 to lepsze szkło od 24-70, zwłaszcza w zakresie 70-105 :-D
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  6. #46
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    osobnym pytaniem jest, czy to wystarcza, zeby obwolywac 24-70 osmym cudem swiata. mnie akurat mniejszy gabaryt, dobra praca zakresu 32-105mm i bardzo skuteczna stabilizacja bardziej dogadzaja
    Ale 24-70 to też badziew* Ciężki, wolny, ciemny i niezbyt ostry. Mimo wszystko zdecydowanie lepszy niż 24-105. I nie tak prosto go obśmiać jednym zdjęciem. Dla mnie, w sytuacjach reporterki sprawdza się bardzo dobrze, z 24-105 nie radziłem sobie nawet na luźnych wypadach z aparatem w nieznane.

    * w odniesieniu do eL stałek oczywiście.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Bo w ogóle 24-105 to lepsze szkło od 24-70, zwłaszcza w zakresie 70-105 :-D
    Wiesz.. przy 70mm mój 24-70 jednak nie wygina aluminiowych linijek
    Ostatnio edytowane przez oskarkowy ; 17-05-2011 o 10:47 Powód: Automerged Doublepost
    Jarek

  7. #47
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Nic, wszystko gra..
    Udajemy, że nie widzimy? Czy czegoś nie rozumiem?
    Chyba to drugie.
    Producent udostępnia DPP, jako część integralną systemu: szkło+korpus+ właśnie soft, gdzie możesz sobie włączyć korekcję szkieł.
    Chcesz używać alternatywnych rozwiązań, OK, ale w tym momencie Canon nie ponosi odp. za wynik końcowy. Sam też możesz napisać własny soft...

    Serio, nie rozumiem skąd u ciebie tyle jadu nt. tego szkła? To super szkło spacerzum, na przykładzie konkurencji widać jak bardzo łatwo jest zaprojektować lepsze
    Czy zrobisz podobnie nieobiektywne sample "pod" np. 35L, 85L II, 100L IS czy ulubionego 135L, pokazujące AC... proponuję mocno prześwietlony chromowany kran/punkt z wodą w słoneczny dzień.

    Czekam jeszcze na sample pokazujące dlaczego Sigma 12-24 nie nadaje się do architektury czy portretu, sam wybierz w czym jesteś mocniejszy

    OT/BTW. Ostatnio jestem pod ogromnym wrażeniem Oly 14-150, zrobię w miarę podobny kadr, z czystej ciekawości, ciekawe co niezależny konwerter wypluje. Dzięki za pomysł.
    the silence is deafening

  8. #48
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Chyba to drugie.
    Producent udostępnia DPP, jako część integralną systemu: szkło+korpus+ właśnie soft, gdzie możesz sobie włączyć korekcję szkieł.
    24-105 to chyba jest skierowany do tych ludzi, którzy jpgi tłuką prosto z puszki. Naprawianie własnych nieudolności softem to trochę wstyd, nie uważasz?

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Serio, nie rozumiem skąd u ciebie tyle jadu nt. tego szkła? To super szkło spacerzum, na przykładzie konkurencji widać jak bardzo łatwo jest zaprojektować lepsze
    To nie jad, to niechęć do paprania dobrego imienia czerwonego paska takim czymś. Teraz dopiero wyjdę na wyznawcę :-D

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Czy zrobisz podobnie nieobiektywne sample "pod" np. 35L, 85L II, 100L IS czy ulubionego 135L, pokazujące AC... proponuję mocno prześwietlony chromowany kran/punkt z wodą w słoneczny dzień.
    Zapomniałeś wymienić szkło, które w tym wypadku nie wykaże AC. Spokojnie, ja tez takiego nie znam.

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    OT/BTW. Ostatnio jestem pod ogromnym wrażeniem Oly 14-150, zrobię w miarę podobny kadr, z czystej ciekawości, ciekawe co niezależny konwerter wypluje. Dzięki za pomysł.
    Oly?? Czy to nie ta firma, która z ultraszerokiego zuma 8-cośtam wypluwała prosto z puszki idealnie skorygowane piony? Faktycznie znalazłeś dobry materiał do takich porównań :-D
    Jarek

  9. #49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Bo w ogóle 24-105 to lepsze szkło od 24-70, zwłaszcza w zakresie 70-105 :-D
    To już było, a zapomniałeś wspomnieć że 24-70L jest lepszy od 24-105L na 2.8
    Jak ktoś ma jeszcze dłuższą lufę typu 70-200 to optymalnym uzupełnieniem jest 24-70L :-)
    pozdr

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Naprawianie własnych nieudolności softem to trochę wstyd, nie uważasz?
    Nie, teraz to ja wyjdę na M/43 taliba
    Jak rozumiem nie tykasz zakładek CA/Purple fringing, itp., tak?
    Wiesz, że wraz debiutem Dalmierza (5D) Canon postawił site, gdzie (to nt. przyjaźni rawa z Digiciem) stoi jak byk on chip noise reduction?

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    To nie jad, to niechęć do paprania dobrego imienia czerwonego paska takim czymś. Teraz dopiero wyjdę na wyznawcę :-D
    Paul Pope (dpreview leaker w czasach ś.p. Słonia czy Bonka - the best 3D ever) mówił o prototypie 24-135 f/2.8, już nie pamiętam czy z IS. Jak mówił przypominało wagą i wielkością 200/1.8 - czy widzisz siebie cykającego fotki zakochanym młodym z takiego wiaderka?

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Zapomniałeś wymienić szkło, które w tym wypadku nie wykaże AC. Spokojnie, ja tez takiego nie znam.
    Z tego co widziałem aktualnym (nie widziałem 300 II) benchmarkiem jest 200/2IS

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Oly?? Czy to nie ta firma, która z ultraszerokiego zuma 8-cośtam wypluwała prosto z puszki idealnie skorygowane piony? Faktycznie znalazłeś dobry materiał do takich porównań :-D
    Nie. To firma, która wyprodukowała ekwiwalent 28-300 grubości małej butelki ice tea, tylko połowę niższy, który nic nie waży i bardzo nieelegancko naśmiewa się z ogórów typu 18-135-200

    24-105 to b. dobre szkło, to b. dobry kit do budżetowej pełnej klatki, to pełnoprawna szczelna eLa/F4 IS spacerzum, no, ale do ślubów się nie nadaje

    BTW. Jak kupię Oly 12/2.0 to umówię się z arturs na przestrzelanie ekwiwalentów.
    pozdr i eot
    the silence is deafening

Strona 5 z 24 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •