Strona 4 z 24 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 240

Wątek: 24-70/2.8 L USM czy 24-105/4 L IS USM

  1. #31
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    stolyca
    Posty
    231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez roshuu Zobacz posta
    Powiedzcie mi dlaczeg ow takim razie kupowac 24-70 do tej uroczystosci? Czy ktos kto stawia na slub bez lampy kupi to szklo? Jesli bez lampy to i tak stalki. Skoro z lampa to mozna przymknac - wiec spokojnie 24-105 da rade. W tej chwili cenowo sprzet stoi strasznie i jesli poradze sobie 24-105 to zaoszczedze pare groszy na 80/1.8 albo drugie body.
    Czyli co - brac 24-105 zamiast 24-70? Bede uzywal i tak z lampa i wlasciwie tylko na slubach i weselach.
    Kurcze mam ten sam dylemat :/

    planowałem zakup 24-70 do kompletu z 5D Mark II z myślą ze w sytuacjach typu kosciół, ciemniejsze pomieszczenie spokojnie sobie poradzi bez lampy na przysłonie 2,8 , oraz do studio żeby robić na 24 mm całą postać , a teraz czytam i już sam nie wiem czy jest sens . Z czasem planowałbym jeszcze dokupienie od znajomego uzywanej stałki 35 1,4 L USM , jest sens robić takie zestawienie ?

  2. #32
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    74

    Domyślnie

    24-105 i stalki. tyle w temacie. a 35 1.4 to dla mnie bylaby najbardziej uzyteczna ogniskowa na zasadzie "allaround"... tyle ze stac mnie tylko na 50 ;-(

  3. #33
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    stolyca
    Posty
    231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bandit Zobacz posta
    Kurcze mam ten sam dylemat :/

    planowałem zakup 24-70 do kompletu z 5D Mark II z myślą ze w sytuacjach typu kosciół, ciemniejsze pomieszczenie spokojnie sobie poradzi bez lampy na przysłonie 2,8 , oraz do studio żeby robić na 24 mm całą postać , a teraz czytam i już sam nie wiem czy jest sens . Z czasem planowałbym jeszcze dokupienie od znajomego uzywanej stałki 35 1,4 L USM , jest sens robić takie zestawienie ?
    edit

    jeśli nie da rady bez lampy robić na 2,8 to w tej cenie zamiast 24-70 mógłbym kupić 24-105 i również robić z lampą plus 50 1,4 którym mógłbym bez, stad duży mam teraz dylemat bo niestety nie mam jak przetestowac 5D na takim świetle w ciemnym pomieszczeniu :/

  4. #34
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2011
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    58

    Domyślnie

    Nie wiem czy padł jeszcze taki mały argument: 24-70 ma osłonę przeciwsłoneczną przyczepianą do nieruchomej, głównej części korpusu obiektywu i wysuwana mordka jest bardziej chroniona podczas uderzenia lub upadku (odpukać)
    Canon 1D mark II N, Canon 1D mark I - usz., Canon EOS 3
    Canon 24-70 f/2.8 L, Canon 100 f/2.0, Canon 580EX
    Olympus mju II

  5. #35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bandit Zobacz posta
    Kurcze mam ten sam dylemat :/

    planowałem zakup 24-70 do kompletu z 5D Mark II z myślą ze w sytuacjach typu kosciół, ciemniejsze pomieszczenie spokojnie sobie poradzi bez lampy na przysłonie 2,8 , oraz do studio żeby robić na 24 mm całą postać , a teraz czytam i już sam nie wiem czy jest sens . Z czasem planowałbym jeszcze dokupienie od znajomego uzywanej stałki 35 1,4 L USM , jest sens robić takie zestawienie ?
    jest bardzo duży sens! 24-70L to fajne szkło bardzo krytykowane acz niesłusznie, z 5dII będzie robić cud miód zdjęcia, 35L też git szkło jest ale osobiście u mnie przypięte jest częściej 24-70L.

  6. #36
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    144

    Domyślnie

    Miałem 24-70 L, sprzedałem, przeszedłem na stałki... i teraz chyba go dokupię. To jest bardzo dobre szkło, typowy wół roboczy, taki traktor dosłownie. W reporterce niezastąpiony na FF.

    24-105 to nie jest to. Używałem obu tych szkieł i zdecydowanie wolę 24-70.
    5d2, 33, X100, 35 f/1.4, 85 f/1.8, 17-40 f/4

  7. #37
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rog Zobacz posta
    To jest bardzo dobre szkło, typowy wół roboczy, taki traktor dosłownie. W reporterce niezastąpiony na FF.

    24-105 to nie jest to. Używałem obu tych szkieł i zdecydowanie wolę 24-70.
    To jest bardzo dobre szkło, typowy wół roboczy, taki traktor dosłownie. W reporterce niezastąpiony na FF, na APS-H też bardzo fajny.

    24-70 to nie jest to. Używałem obu tych szkieł i zdecydowanie wolę 24-105.


    Co użytkownik to inne potrzeby. Gdyby ten wredny Canon wypuścił tylko jedno z nich nie byłoby problemu z wyborem ;-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #38
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    144

    Domyślnie

    Pewnie masz rację. ;-)
    5d2, 33, X100, 35 f/1.4, 85 f/1.8, 17-40 f/4

  9. #39

    Domyślnie

    24-105 na APS-C jest niestety takie sobie. Niektórzy mówią na nie "L-ka przez małe l". ;-(
    Żałuję, bo mam i raczej nie jest to kwestia egzemplarza ... Wymieniałem i się nic nie zmieniło.
    Ale na pewno jest wygodne - taki spacer zoom za drobne 3k ;-)
    A.
    Canon EOS 6D | C 24-105 f/4 L | C 70-200 f/4 IS L | C 1.4x | C 50 f/1.4 | C 85/1.8 | C 35/2.0 | 580EX

  10. #40
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez algha Zobacz posta
    24-105 na APS-C jest niestety takie sobie.
    co z nim niby nie tak? mialem na 450d miedzy innymi z 10-22 i jedyne co mnie wkurzalo (ale to fest ) to przerwanie ogniskowej w idiotycznym miejscu na dole i koniecznosc ciaglego wachlowania szklami...

    Cytat Zamieszczone przez algha Zobacz posta
    Niektórzy mówią na nie "L-ka przez małe l". ;-(
    moze przez cene? ;-)

Strona 4 z 24 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •