Strona 2 z 24 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 240

Wątek: 24-70/2.8 L USM czy 24-105/4 L IS USM

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    589

    Domyślnie

    To coś to zależy tylko i wyłącznie od ciebie, twoich umiejętności. Jeden jak i drugi jest w stanie pokazać bardzo dużo pod warunkiem, że wie się jak to coś uzyskać. Można mieć super sprzęt i nigdy nie uzyskać tego czegoś jak i na odwrót.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PK70 Zobacz posta
    [...]A które szkło da mi większą "magię" i będę miał zdjęcia "z tym czymś" (duszą znaczy)?
    ...jaśniejsze...znaczy z duszą...
    C-F-K - forever

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PK70 Zobacz posta
    A które szkło da mi większą "magię" i będę miał zdjęcia "z tym czymś" (duszą znaczy)?
    Żadne z nich. Do takich rzeczy to tylko Photoshop. I nie staram sie żartować.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  4. #14
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    ...jaśniejsze...znaczy z duszą...
    A ja myślałem że dusze to ma tylko 50/1.0 L, no, ewentualnie 50/1.2 L ;-)

    A tak żeby było na poważniej to 24-105 przy f/4 na 105 mm ma mniejsza GO niż 24-70 przy f/2.8 na 70 mm...



    ... więc sprawa możliwego do uzyskania uduchowienia zdjęć jest dyskusyjna :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #15
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    z tym ze o 24-105 mozna wiele dobrego powiedziec, ale na bokeh lepiej spuscic zaslone milczenia. nie jest moze az tak podly jak w Nikkorze 24-120 (czyli zoltym "prawie jak 24-105"), ale temu nadal daleko do "ladnosci"...

    z 24-70 nie mialem przyjemnosci, ale patrzac na zdjecia z tego szkla, jest jednak duzo lepiej...
    www albo tez flickr

  6. #16
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    z 24-70 nie mialem przyjemnosci, ale patrzac na zdjecia z tego szkla, jest jednak duzo lepiej...
    Dlatego napisałem że dyskusyjna a nie ewidentna, na korzyść tego dłuższego ;-)

    Po raz kolejny wracamy do tego że te szkła są nieporównywalne. 24-105 to typowo reporterski traktor ewentualnie spacer-zoom dla bogatych i muskularnych amatorów a 24-70 to substytut jasnych stalek dla leniwych. Jedyne co łączy te szkła to 24 mm na szerokim końcu, filtr 77 mm i czerwony pasek na przedzie.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Bierz 24-70L, pod kazdym wzgledem (moze nie liczac wagi) szklo jest swietne. Magie to otrzymasz w PS
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  8. #18
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Dlatego napisałem że dyskusyjna a nie ewidentna, na korzyść tego dłuższego ;-)
    no, zawsze lepiej miec dluzszego niz krotszego, niezaleznie od wszystkich tych mrozonek o nadrzednym znaczeniu techniki...


    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Po raz kolejny wracamy do tego że te szkła są nieporównywalne. 24-105 to typowo reporterski traktor ewentualnie spacer-zoom dla bogatych i muskularnych amatorów a 24-70 to substytut jasnych stalek dla leniwych. Jedyne co łączy te szkła to 24 mm na szerokim końcu, filtr 77 mm i czerwony pasek na przedzie.
    otoz to wlasnie.

    ale zeby nie zamordowac 24-105 zanadto za bokeh... potrafi tez zrobic przyjemne rzeczy...

    http://szmaragd.im.pwr.wroc.pl/~akus...l/IMG_8172.jpg

    http://szmaragd.im.pwr.wroc.pl/~akus...l/IMG_8670.jpg


    a poza tym, zrobi spokojnie cos takiego z lapy:

    http://szmaragd.im.pwr.wroc.pl/~akus...l/IMG_8880.jpg

    gdzie przy 24-70 moze wyjsc, ale nie musi... wiec wszystko rozbija sie tak naprawde o zrozumienie, czego konkretna osoba potrzebuje badz chce. i to jest chyba ta najtrudniejsza czesc programu...
    www albo tez flickr

  9. #19
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    no, zawsze lepiej miec dluzszego niz krotszego, niezaleznie od wszystkich tych mrozonek o nadrzednym znaczeniu techniki...
    Nie należy jednak zapominać iż szerokość również miewa istotne znaczenie
    ale zeby nie zamordowac 24-105 zanadto za bokeh... potrafi tez zrobic przyjemne rzeczy...
    Mnie do tematyki albumowo-rodzinnej ten bokeh w zasadzie wystarcza... choć coraz częściej sięgam do takich zdjęć po 85/1.8 :-)
    wiec wszystko rozbija sie tak naprawde o zrozumienie, czego konkretna osoba potrzebuje badz chce. i to jest chyba ta najtrudniejsza czesc programu...
    I tu jest sedno sprawy. Gdyby tak nie było wątek ten miał by 50-100 postów, których treść ograniczała by się do różnic w układzie optycznym, skuteczności stabilizacji i kilku sampli :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  10. #20

    Dołączył
    Mar 2011
    Miasto
    W-szawa
    Posty
    13

    Domyślnie

    Dziękuje za rady. Obecnie ponownie skłaniam się ku 24-70, głównie przez wzgląd na to ze bardziej nadaje się do fotografowania ruchomych obiektów przy słabym świetle. Nie możne tego nie docenić.

    Ale czy zna ktoś testy rozdzielczości na matrycy 21 megapixelowej?

    Na optyczne.pl był test z matrycą 8 megapixelową,
    notabene konkurent nikkor 24-70/2,8 wydaje sie o klasę lepszy, nawet biorąc poprawkę na różnice wynikające z różnicy matryc (nikkor był testowany na 10mpx), co mnie bardzo zdziwiło, żeby aż taka różnica..?

    http://www.optyczne.pl/131.4-Test_ob...87_obrazu.html
    http://www.optyczne.pl/97.4-Test_obi...87_obrazu.html
    C: 5D mkII, C 24-70/2.8, C 70-200/4, C 85/1,2; C 35/1,4
    N: D70s, D7000, N 12-24/f4, N 35/1.8, N 85/1.8,

Strona 2 z 24 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •