Strona 11 z 15 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 143

Wątek: Fotostrada-allegro,UOKiK

  1. #101
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    16

    Domyślnie

    Sprawa jest czysta. Była oferta sprzedaży, która spotkała się z odpowiedzią zainteresowanego - kupującego. Transakcja została zawarta. To nie ulega wątpliwości. Cena jest dokładnie określona. Produkt jest dokładnie opisany.
    QWERT.
    Jeżeli dokonałeś zapłaty (nie mogę doczytać takiej informacji) - żadaj wydania towaru. Jeżeli nie dokonałeś zapłaty, żądaj od sprzedawcy umożliwienia odbioru osobistego z możliwością zapłaty przy odbiorze - opcja "Dostawa i płatność". Warunek: napisz, że chcesz odebrać osobiście i zapłacić przy odbiorze. Zaproponuj sprzedawcy polubowne załatwienie sprawy i jak najszybszy odbiór zakupionego przez Ciebie towaru. Gdy sprawa trafi do sądu, to sprzedawca ją przegra. Tu duże znaczenie ma czas, bo jak wygrasz sprawę za dwa lata to już nie będziesz miał satysfakcji z produktu i jego ceny.

    W całej tej sprawie nie powinno być dyskusji o "pomyłkach", o ewentualnym dochodzeniu racji którejkolwiek ze stron. Ściśle są określone zasady wystawiania produktów przy sprzedaży internetowej. Sprzedawca ma prawo wystawić produkt za określoną przez niego cenę - dowolną cenę. Tu nie podlega dyskusji czy cena ma jakiekolwiek odzwierciedlenie do porównywalnego lub takiego samego produktu na rynku. Wystawiona cena sprzedaży jest ceną jest obowiązującą.
    A propos "hien": nie powinno się tu znależć takie określenie, bo to nie jest wykorzystywanie sprzedawcy. Allegro i inne portale powstały, by wyszukiwać propozycji sprzedawców i porównywać je z innymi.
    Tematodawcy życzę szybkiego załatwienia sprawy i dużo radości z użytkowania nowego aparatu jeszcze w trakcie wakacji.
    Ps. Admin Allegro z chęcią pomoże w tej sprawie. W ostateczności mogą wstawić bana. Ty możesz wstawić opinię - Kupujący czytają te opinie. Wiele osób zaczyna poszukiwania produktu od opinii jaką wystawiają Kupujący. Sam nie chciałbym mieć takiej. Z kolei dziwi mnie podejście sprzedawcy, bo za niewielkie pieniądze mogą się dużo nauczyć, a za te same pieniądze stracą dużo więcej - opinie.
    Ostatnio edytowane przez Mils ; 18-08-2011 o 11:44

  2. #102

    Domyślnie

    + może się również zdarzyć sytuacja, że Qwert nie jest pierwszą osobą, która się na taki 'przekręt' w tej firmie nadziała, a po prostu pierwszą osobą, która o tym publicznie napisała. Nie jest wcale powiedziane, że Panowie z Fotostrady to aniołki i to ich pierwsza wpadka.

    Ale fakt faktem - jeśli by napisali ładnego maila z przeprosinami, że błąd aukcyjny itd i w zamian mogą zaoferować rabat na przyszłość to myślę, że by nie było najmniejszego problemu, ale skoro od razu zaczynają ściemniać, że tego nie ma, tamto niedostępne i 'idź pan stąd najlepiej' to chyba coś musi być ?

  3. #103
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mils Zobacz posta
    W całej tej sprawie nie powinno być dyskusji o "pomyłkach", o ewentualnym dochodzeniu racji którejkolwiek ze stron.
    Sądy miewają czasem zdanie odmienne od Twojego:

    http://www.pcformat.pl/News-Sprzedal...nal-sad,n,1008
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  4. #104
    Pełne uzależnienie Awatar gadget_zary
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Żary/Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    1 046

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Sądy miewają czasem zdanie odmienne od Twojego:

    http://www.pcformat.pl/News-Sprzedal...nal-sad,n,1008
    Wrtykule który podlinkowałeś chodzi o trochę bardziej drastyczną pomyłkę i fakt wg. mnie chamskiego wykorzystania tej pomyłki przez kupującego. 2,80 a 2800 to o wiele wieksza różnica niż ta o którą się tutaj rozchodzi.

  5. #105
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gadget_zary Zobacz posta
    Wrtykule który podlinkowałeś chodzi o trochę bardziej drastyczną pomyłkę i fakt wg. mnie chamskiego wykorzystania tej pomyłki przez kupującego. 2,80 a 2800 to o wiele wieksza różnica niż ta o którą się tutaj rozchodzi.
    Oczywiście! Chodzi mi o to, że to nie jest tak, jak nie którzy zdają się sugerować, że pomyłka jest zawsze tylko i wyłącznie problemem mylącego się, koniec i kropka. Są różne okoliczności, które miewają wpływ na wynik ewentualnego procesu sądowego.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  6. #106
    Pełne uzależnienie Awatar gadget_zary
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Żary/Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    1 046

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Oczywiście! Chodzi mi o to, że to nie jest tak, jak nie którzy zdają się sugerować, że pomyłka jest zawsze tylko i wyłącznie problemem mylącego się, koniec i kropka. Są różne okoliczności, które miewają wpływ na wynik ewentualnego procesu sądowego.
    No i z tym się zgadzam. Pomyłka to problem obu stron bo każdy chce z niej wyjść "bez szwanku".

  7. #107
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gadget_zary Zobacz posta
    No i z tym się zgadzam. Pomyłka to problem obu stron bo każdy chce z niej wyjść "bez szwanku".

    A jaki jest ten "szwank" dla kupującego, który nie kupił czegoś super tanio. Poniósł jakieś straty finansowe czy co? W sensie prawa to zapewne sytuacja jest jasna. Transakcja została (chyba) zawarta. Z sensie moralnym niekoniecznie wszystko w porządku.

    Widzę tylko, że niektórzy przykładają różne miarki. Nie, nie bronię sklepu. Też uważam, że się źle zachowali, że powinni przeprosić, może zaoferować jakąś zniżkę, cokolwiek. Przypomnę tylko historię z tego forum. W sklepie kolegi z forum była omyłkowa cena na książkę. Byli tacy co zamawiali po 10 szt. zdając sobie jasno sprawę, że cena to oczywisty błąd.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #108
    Bywalec Awatar Marcin K
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    142

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    A jaki jest ten "szwank" dla kupującego.
    W miedzyczasie mogly zakonczyc sie aukcje, ktore byly tez interesujace, a ktore juz nie bral pod uwage bo przeciez juz swoj obiektyw zakupil.

    PS. Nie przesadzam. Tylko odpowiadam na pytanie.
    Marcin Kasiński
    http://itzone.pl

  9. #109
    Uzależniony Awatar xsardas
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Wrocław / Szczecin / Świnoujście
    Wiek
    40
    Posty
    731

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    A jaki jest ten "szwank" dla kupującego, który nie kupił czegoś super tanio. Poniósł jakieś straty finansowe czy co?

    Cóż moim zdaniem stracił coś znacznie cenniejszego od pieniędzy... stracił czas.

  10. #110
    Początki nałogu Awatar MariuszM
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Warszawa/Ursynów
    Wiek
    49
    Posty
    245

    Domyślnie

    Sklep się pomylił, ludzka rzecz. Moim zdaniem zwykłe "Przepraszam, nasza pomyłka" + jakiś rabat na kolejne zakupy załatwiłby sprawę. Tymczasem walą ściemę, że aparatu nie ma itd. Takie podejście rozsierdziło Klienta, bo robią z niego debila.
    Ewidentnie sprzedającemu zabrakło podejścia i odrobiny pokory. Postanowił działać z pozycji siły, tzn. nie mamy - nie sprzedajemy, szukaj sprawiedliwości gdzie chcesz.
    Reakcja na takie działanie jest przewidywalna, Klient chce egzekwować swoje prawa.

    Swoją drogą co mnie jako Klienta obchodzi, że sklep nie ma towaru, który kupiłem? Pomijająć że to niezgodne z regulaminem allegro i kwalifikuje się do bana...
    Nie masz to kup u konkurencji, albo ja kupię a Ty mi dopłacisz różnicę. Proste.

    Kiedyś robiłem spore zakupy w jednym ze sklepów z art. dla dzieci. Pani pomyliła się i źle nabiła towar na kasę, pomijając jedną pozycje. Ja tego nie zauważyłem, bo kwota nie przekraczała 100PLN przy zakupach za ponad 1500PLN, do tego był jakiś tam rabat. Następnego dnia zadzwoniła do mnie ze sklepu wskazując swój błąd i prosząc o dopłatę. Nie pytałem o szczegóły, przyszedłem i dopłaciłem. Od tej pory gdy robię tam zakupy mam zawsze idę do tej Pani bo mam maksymalny rabat, w sumie już dawno te 100PLN zarobiłem. A mogłem Panią spuścić, w sklepie się więcej nie pokazywać i żyć ze świadomością że ktoś musiał za mnie płacić z pensji...
    Ostatnio edytowane przez MariuszM ; 18-08-2011 o 14:38
    Biegam, bo lubię

Strona 11 z 15 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •