DObry temat, bo sam przymierzam się do zmiany puszki i nie wiem czy 1D mark II czy 7D...
DObry temat, bo sam przymierzam się do zmiany puszki i nie wiem czy 1D mark II czy 7D...
500d, 70-200 f/4 L, C50 f/1.8 II, Di622 mkII
1D II to dosyć leciwa puszka. W 7D na pewno przydaje się mikrokalibracja, wyższe używalne ISO. Nie bawiłem się nigdy 1D, więc trudno mi stwierdzić, na ile ten AF różni się od tego z 7D nie licząc ilości punktów AF. Nie sądzę jednak, żeby była to jakaś diametralna różnica na korzyść 1D II.
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight
W dziale canon dslr jest już kilka wątków na ten temat.Przypominam regulamin pkt.2.Przenoszę.
Ostatnio edytowane przez janmar ; 25-07-2011 o 11:17
No ja do swojej 450D też dokupywałem 7D. W przypadku AF odczułem sporą różnicę. Dla przykładu powiem, że dla mnie szkło 50 1.4 na 450D było dobre, aczkolwiek na pełnej dziurze musiałem naprawdę się starać, zdjęcia na bezdechu.
Od zakupu 7D używam tego szkła prawie non stop, bowiem na pełnej dziurze w/w po prostu zachwyca ostrością i to prawie na każdym zdjęciu.
Zapewniam Cię, że odczujesz różnicę w precyzji i szybkości.
Ostatnio edytowane przez Merauder ; 25-07-2011 o 11:20
7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|
Używam siódemeczki od ponad roku, fotografuję głównie piłkę ręczną na niezbyt jasnej hali (+ inne sporty naturalnie też). Nie mam żadnych zastrzeżeń do pracy AFa w tym body przy cięższych warunkach oświetleniowych, czy przypięte 70-200 2.8 czy 135/2 czy inne szkło, spokojnie dają radęJedyne co zauważyłem to gubienie się pod bardzo mocne światło, ale to chyba normalka jak jest kontrowe
Co do sportu to zależy jak sobie poustawisz wszystko. Najlepiej dopaść gdzieś body i się pobawić podpinając swoje szkła
Warto bardzo (podkreślam bardzo) dokładnie przestudiować i przemyśleć instrukcję, głównie od str. 87 do 91. Szczególnie własciwości pomiaru punktowego i strefy. Kiedy jaki tryb zastosować dojdziesz po paru (? :-) ) próbach, podobnie: jak nauczyć się szybko przełączać tryby bez odrywania oka od wizjera. Wtedy masz szansę przestać myśleć o AF w 7d.
Ostatnio edytowane przez andrzej3k ; 25-07-2011 o 14:02
50D, C28/1.8, C50/1.8, C85/1.8,C24-105, C70-200/4 IS
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
Uważam, że AF w 7D jest niezły. To ten właśnie model stworzono do reporterki. Ja nie mam z nim żadnego problemu![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII