Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 33

Thread: Martwe piksele, EOS 500d, zweryfikujcie.

  1. #11
    Bywalec r3b's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Location
    Legionowo
    Posts
    216

    Default

    Z mojej strony propozycją na rozwiązanie takiego problemu jest wyszukanie po exif-ach ostatnich zrobionych zdjęć tym aparatem przez Ciebie (gdzie nie występuje problem) i przesłanie do tego kupującego z informacją, że sprzedany towar był pełnowartościowy i wolny od wad. Natomiast jest kolejny problem... Jeśli serwis stwierdzi uszkodzenie fizyczne matrycy które w tym wypadku pewnie nie będzie podlegać gwarancji to zaczną się schody. Klient zgłosił Ci reklamację w przeciągu 14 dni, czyli zgodnie z prawem, z tego co kojarze ma prawo do zwrócenia towaru, o ile sam go uprzednio nie uszkodził, ale to będzie już ciężko udowodnić. Życzę powodzenia, daj znać jak się sprawa rozwija.

    Pozdrawiam.

  2. #12

    Default

    Dokładnie tak zrobiłem, wysłałem zdjęcie z 20 czerwca bo wtedy robiłem ostatnie zdjęcia nim. A czy tzw. prawo 14 (a nie 10?) dni dotyczy również kupna sprzętu używanego od osób fizycznych?

    Pozdrawiam
    Last edited by Dariusz_Sagan; 18-07-2011 at 11:38 AM.

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Bydgoszcz.
    Posts
    3,468

    Default

    To mogą być równie dobrze brudki do oczyszczenia.Bez aparatu i jego kontroli nic więcej się nie da powiedzieć.Podobnie niemozliwe IMHO byłoby stwierdzenie kiedy i u kogo nastąpiło zabrudzenie.Mikropyłek może miesiacami tkwić w komorze lustra,bagnecie szkła czy oderwać sie od gabki tłumiącej skok lustra.[Przedmuchuję bagnety i tylne pokrywki szkieł,wiele pyłków bierze się z tych pokrywek szczególnie jesli nie zakładamy zgodnie z instrukcją i cechą.uważnie wymieniam szkła,wyłączałem body aby pozbyć się zjawisk elektrostatycznych w komorze lustra a zabrudzenia powstają ]Na matrycę dostanie się przy którymś otwarciu migawki."I nie ma mocnych".
    Ale zadrapanie powstaje jedynie w wyniku świadomego kontaktu z matrycą.
    Zabrudzenie rzecz normalna i łatwa do usuniecia.Wymiana zespołu filtr+migawka to blisko 30% wartości aparatu.Sugerowałbym dokonaną przez serwis ocenę stanu aparatu.Wszystko stanie się prostsze.
    Last edited by janmar; 18-07-2011 at 02:02 PM.

  4. #14
    Bywalec
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Łódź
    Posts
    202

    Default

    Quote Originally Posted by r3b View Post
    Klient zgłosił Ci reklamację w przeciągu 14 dni, czyli zgodnie z prawem, z tego co kojarze ma prawo do zwrócenia towaru

    Pozdrawiam.
    to sie chyba tyczy fabrycznie nowego towaru.

  5. #15
    Bywalec r3b's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Location
    Legionowo
    Posts
    216

    Default

    Quote Originally Posted by pajlot View Post
    to sie chyba tyczy fabrycznie nowego towaru.
    Rękojmia (zwrot kasy) 14 dni z tytułu:
    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).

    "Niezgodność towaru z umową", do 6 miesięcy (taka niby gwarancja) z tytułu:
    Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową, a w przypadku stwierdzenia tej niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania. Przez niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową należy rozumieć sytuację, w której sprzedany towar nie nadaje się do celu do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Ponadto towar może być uznany za niezgodny z umową, gdy nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela (np. właściwości wskazane w oznakowaniu czy zapewnienia składane w reklamach).

    Wszystko na ten temat... I niestety trzeba być czujnym bo kupujący też ma bardzo wiele praw, które oprócze tego, że mają nas chronić przed kupieniem bubli, mogą być wykorzystywane w sposób niezgodny z prawem w celu odzyskania kasy.
    Last edited by r3b; 18-07-2011 at 12:37 PM.

  6. #16
    Pełne uzależnienie MC_'s Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Torun/Slupsk
    Posts
    3,444

    Default

    Zapomniałeś jeszcze dodać, że w tym przypadku nie będzie miała zastosowania "niezgodność towaru z umową".

  7. #17
    Bywalec r3b's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Location
    Legionowo
    Posts
    216

    Default

    Quote Originally Posted by MC_ View Post
    Zapomniałeś jeszcze dodać, że w tym przypadku nie będzie miała zastosowania "niezgodność towaru z umową".
    Masz tu racje, taka niezgodność oczywiście tyczy się towarów które kupujemy na paragon bądź fakturę która właśnie świadczy nam taką "umowę". Dodatkowo to w krajach Unii to jeśli chodzi o przedsiębiorców to taka niezgodność z towarem określana jest na 24 miesiące... Dlatego np. Jesli kupimy obiektyw w sklepie to mimo iż Canon udziela 12 miesięcy gwarancji producetna to kolejne 12 świadczone jest przez sklep który dany obiektyw nam sprzedał.
    Last edited by r3b; 18-07-2011 at 12:44 PM.

  8. #18
    Początki nałogu
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Warszawa
    Posts
    256

    Default

    Sposób rozmieszczenia owych "pikseli" świadczy raczej na to, że powstały one wskutek nieumiejętnego czyszczenia filtra matrycy. Wygląda to dokładnie tak, jakby ktoś przecierał brudną szmatą filtr i został na nim rozmazany jakiś brud. Jest szansa, że to tylko brud, nie zaś zarysowanie.
    Proponuje aby kupujący przedstawił pierwsze swoje zdjęcia po zakupie. Na nich w takim wypadku także winny być widoczne te "piksele".

  9. #19
    Bywalec
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Łódź
    Posts
    202

    Default

    wyglada na to z teraz trzeba byc bardziej czujnym jak sie cos sprzedaje niz jak sie kupuje :-) ale nie o tym watek
    Last edited by janmar; 18-07-2011 at 02:11 PM.

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Bydgoszcz.
    Posts
    3,468

    Default

    Sensowna uwaga.
    Nasuwa mi się myśl aby przed wydaniem aparatu kupującemu[lub odbierając od sprzedajacego wykonać zdjęcia np.kartki zWorda na monitorze czy nieba [pogoda] na zamkniętej przysłonie.Notatka z datą i godziną podpisana przez strony lub jedną ze strn byłaby wraz z rzeczonym zdjęciem jakimś argumentem.No ale jak pisał pajlot to juz na granicy watku.Sorry.

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •